Is de miskraam begonnen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Denice93, 7 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denice93

    Denice93 Niet meer actief

    Wij hebben afgelopen week te zien gekregen op de echo dat ons kindje gestopt Is met groeien bij zeven weken. Ik zou nu 8 weken en 4 dagen zwanger zijn.
    Ik zou maandag de datum krijgen voor de curretage omdat ik het wachten heel erg moeilijk vind en heel erg op zie tegen het krijgen van een miskraam :(

    Nu is vanmorgen het bloeden begonnen, nog wel erg licht bloed verlies/stolsels. Ook een soort menstruatie achtige buikpijn.
    Zou dit de miskraam betekenen? De pijn is al de hele dag hetzelfde , word niet erger.

    Ik weet echt niet wat ik verwachten moet, en hoop aan de ene kant dat het niet doorzet zodat ik alsnog de curretage kan ondergaan....
     
  2. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Wat erg voor je :(
    Ik vrees dat het bloeden wel een teken is dat het op gang komt, vooral ook omdat dit gepaard gaat met buikpijn/krampen.
    Snap wel dat je het liever niet op deze manier wil...
    Ik zou morgen onmiddellijk bellen en vragen of de curettage direct kan?
    Veel sterkte!!!
     
  3. MarlousAnne

    MarlousAnne Actief lid

    8 nov 2012
    296
    94
    28
    Het kan 2 kanten op.. Maar aan een curretage zitten altijd risico’s dus als je lichaam t zelf oplost zou toch goed zijn? Sterkte!
     
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Zo klinkt het wel. Het klinkt ook alsof je erg bang bent voor een natuurlijke miskraam. Echter, als je lijf het op een natuurlijke manier helemaal kan afstoten is dat voor je lijf zelf het beste. En natuurlijk is het emotioneel gezien heel pittig en verdrietig. En dat mag ook, het is niet niks natuurlijk.
     
  5. Denice93

    Denice93 Niet meer actief

    Het heeft niet doorgezet,geen buikpijn en geen bloed verlies meer, al met al een druppel of 10 verloren dus ik ben er nog niet...

    Ik zie er inderdaad erg tegenop, een natuurlijke miskraam. Omdat ik niet weet hoe en wanneer ect...t is meer die onzekerheid die me bang maakt.

    Enerzijds hoop ik dat het nog doorzet,dan heb ik het maar gehad en kunnen we dit een plekje gaan geven.
     
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Snap ik helemaal hoor. Ik hoop dat je ergens een beetje rust kunt vinden bij het idee dat het wellicht wel op de natuurlijke manier los komt. Wees lief voor jezelf ❤ het is niet niks wat je mee maakt.
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Hè bah wat naar dat het hartje niet meer klopte!
    Maar als het vanzelf los komt is dat alleen maar goed nieuws. Een curettage is natuurlijk sowieso een behoorlijke ingreep en heeft risico’s, ook al zijn die maar klein. Een natuurlijke miskraam is an sich beter. Ik denk niet dat je er heel erg bang voor hoeft te zijn ( ook al snap ik het wel hoor), waarschijnlijk is het vergelijkbaar met een zware ms met flinke stolsels ( mijn miskraam met 10 weken was zelfs niet eens heel erg heftig qua bloedverlies vond ik) . Je zult waarschijnlijk niks van het embryo zien, het lijkt nog niet op een baby met die termijn. Kijk hier maar eens als je meer info wilt over de verschillende stadia http://www.embryology.ch/anglais/iperiodembry/carnegie05.html#st1416

    Sterkte!!
     
  8. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je?
     
  9. Denice93

    Denice93 Niet meer actief


    Geen bloed verlies meer gehad,ook geen buikpijn meer....
    De gynaecoloog belde net dat ik donderdag terecht kan voor de curretage.
    Nóg langer wachten dus :( nu begin in te twijfelen of ik niet de miskraam op wil wekken. Omdat ik moet wachten en er een kans is dat het vanzelf komt(dus weer onzekerheid wanneer), en met opwekken weet ik tenminste dat het komt.
    Ook praktisch gezien,mijn vriend is nu nog thuis maar kan natuurlijk ook niet elke dag mee gaan zitten wachten ivm zijn werk, en alleen ondergaan lijkt me helemaal verschrikkelijk
     
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Je zou kunnen vragen of je cytotec kunt krijgen, dat zal vast geen probleem zijn lijkt me. Heel vervelend voor je deze situatie.
     
  11. Denice93

    Denice93 Niet meer actief

    Heb dit in overleg met mijn verloskundige ook besloten inderdaad. Als het goed is kan ik dat vandaag of morgen ophalen in het ziekenhuis
     
  12. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ah dat is gezien de omstandigheden wel fijn, dat je een beetje het gevoel hebt er zelf wat grip op te hebben. Sterkte er mee
     
  13. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier kies is ook altijd voor curretage ( als de mogelijkheid er is ) heb 3 kinderen rond lopen en vind het afschuwlijk als hun mij in pijn zien enz enz
    En heb het graag in de hand wanneer ik afscheid moet nemen ik hou niet van verrassingen ( vooral niet zulke )
    Ps: een natuurlijke/opewekte miskraam hoeft niet altijd gepaard tr gaan met pijn of extreem veel bloed
     
  14. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Sterkte meis , hoop dat het snel doorzet en zorg goed voor jezelf

    Dikke knuff
     
  15. Denice93

    Denice93 Niet meer actief


    Ik snap je helemaal, dat Heb ik net zo... ik Heb het ook graag zelf in de hand.

    Na een gesprek met de gynaecoloog toch maar weer besloten de curretage te ondergaan donderdag, omdat ze merkte dat ik heel erg mijn twijfels had over de medicatie die het opwekt en ze niets wilde doen waar ik niet helemaal achter stond. Wat een achtbaan aan emoties hè, Nouja nu maar het beste ervan maken tot donderdag. Tijdens de echo was geen enkele verandering te zien verder
     
  16. D1990

    D1990 Lid

    14 sep 2014
    20
    0
    1
    ik heb afgelopen december een miskraam gehad met 5 weken. heb 3 weken gebloed, het is beginnen met een beetje bloed verlies en de volgende dag eerst niks meer. later op de middag ineens heel veel bloed en dat zette 3 weken door. had daarbij erge menstruatiepijn. maar ben wel blij dat mijn lichaam zichzelf heeft schoongemaakt want juist zo`n curretage zou mij bang maken. heel veel sterkte donderdag.
     

Deel Deze Pagina