Afgelopen vrijdag was het drie weken geleden dat ik gecurreteerd ben ivm partiële mola. Ik ben alleen nog extreem moe! Gisteren een stukje gefietst naar een bos in de buurt. Toen 2,5 km gelopen met mijn vriend. Maar toen we bij het bos waren was ik eigenlijk al bekaf. Tijdens het wandelen een paar keer gestopt omdat ik zo pijn in mijn buik had, bijna moest overgeven of te duizelig was om verder te lopen. Op de terug weg op de fiets vielen gewoon mijn ogen dicht.... Eenmaal thuis op de bank gaan liggen en ik heb daarna 4 uur als een blok geslapen. Ook nog erge buikpijn gehad. Mijn gynaecoloog zegt dat dit waarschijnlijk allemaal door de dalende hormonen komt maar ik vind het verschrikkelijk. Daarnaast ben ik ook onwijs chagrijnig. Zij ziet geen aanleiding om onderzoek te doen naar lage bloeddruk, bloedarmoede of mijn schildklier. Vanmorgen heb ik dan 4 uur gewerkt (callcenter) en lig nu weer bekaf op de bank. Zijn er meer mensen die hier zolang last van hebben gehad? Ik ben aan het einde van mijn Latijn en wil me gewoon weer goed voelen. Alsof een miskraam niet vervelend genoeg is.
Ik ben van mijn eerste curettage, ook na een partiële mola zoals je weet, ruim 6 weken heel erg zwak geweest en heb ook de hele tijd zelfs nog gebloed toen. Ik denk dat het best wel kan komen door de hormonen omdat die zo enorm hoog zijn bij een mola. Je lijf moet best wel een grote klap verwerken. En ik weet niet of je ook onder narcose bent geweest? Ik vind bloedarmoede wel een mogelijkheid, wat je eventueel kunt doen is Roosvicee Ferro kopen en iedere dag daar een glas van drinken. Dat helpt bij mij ook altijd goed. En verder adviseer ik je om echt veel rust te nemen en dus niet zulke afstanden gaan lopen bijvoorbeeld totdat je je gewoon weer jezelf voelt. Knuffel!
Hey Nuage, Ja, ik heb ook nog wel bloedverlies maar niet veel. En ben idd ook onder narcose geweest. Bedankt voor je antwoord. Het is echt naar he? Wil het gewoon vergeten en verder gaan maar dat gaat niet. Weet ik iig dat ik me niet aanstel. Zie nl overal dat iedereen binnen 3 dagen weer fit is. Of iig binnen een week. Op zich loop ik normaal ongeveer 8 km als we gaan wandelen maar ik denk idd dat ik nu echt moet wachten met dat soort acties.
Nou ik was echt niet zo snel fit hoor! Dus neem gewoon je tijd en maak je inderdaad geen zorgen. Behalve als je koorts krijgt, dan wel aan de bel trekken. En gewoon jezelf verwennen en rustig aan doen. Dikke knuffel!
Een narcose kan een enorme nasleep hebben hoor. Onderschat dat niet. Ik ben ooit met een kleine ingreep nog maanden moe gebleven.
Nuage, snap jij iets van de regressiecurve? Is het zo dat je chemo krijgt als je rechts van het 95e percentiel komt of kan dat ook eerder zijn? Ik liep nl gelijk met 5 maar nu gaat de lijn meer richting 50. Mijn waardes zijn 1200, 81, 53. Ik heb het idee dat mijn gynaecoloog er al helemaal niets van snapt en voor zover ik begrijp hoef ik me pas zorgen te maken als ik boven het 95e percentiel uit kom toch?
Wat ik gewend ben ga je zeker geen chemo krijgen zolang het daalt zoals bij jou. Je hcg is al vrij laag, dat is heel positief in mijn ogen. Wat ik wel heb gezien hier is dat hcg weer ging stijgen. Dan is het niet goed.