Missed abortion en keuze voor misoprostol

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eliizzaa, 9 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    #1 Eliizzaa, 9 nov 2021
    Laatst bewerkt: 9 nov 2021
    Dames.

    Eigenlijk wou ik hier geen topic over openen maar ik begin zo te stressen dat ik het toch doe..

    1 november helaas op de echo te zien dat ons kleintje met ong 5,5 weken is gestopt met groeien. Die vrijdag voor de zekerheid nog een echo maar de kleine was inderdaad niet verder gegroeid. (zou vandaag 9,4 zijn)
    Nu heb ik morgen een afspraak in het ziekenhuis en ik heb gekozen voor de misoprostol pillen. Omdat ik dus al 4 weken met een overleden kindje loop en niet het vertrouwen er in heb dat mijn lichaam het zelf gaat doen.

    Nu ben ik enorm bang aan het worden..
    Ik ben bang voor helse pijn en zo ernstig bloedverlies dat ik met spoed naar het ziekenhuis moet o.i.d.
    Of dat je dagen lang enorme pijn hebt.. ik ben zo bang

    Zijn hier dames die (helaas) ervaring hebben met misoprostol en me gerust kunnen stellen?
    Alvast bedankt <3
     
  2. Rosan89

    Rosan89 Actief lid

    28 mrt 2020
    324
    230
    43
    Wat een verdriet, heel veel sterkte!

    Ik heb vorige maand een ma gehad bij +9 weken, waarbij het kindje net een paar dagen was gestopt met groeien.
    En ik heb een hele positieve ervaring met Misoprostol.
    De 1e nacht wel erge kramp gehad, maar voelde als een beginnende bevalling zeg maar. Wel krampen, maar goed te doen. Heb paracetamol ingenomen en dat was voldoende. Bloedverlies was er wel, maar niet heel veel. Achteraf gezien heb ik die nacht het vruchtje verloren, maar niets van gemerkt.
    Daarna geen echte krampen meer gehad, af en toe een klein beetje. En bloedverlies ook minimaal een paar dagen daarna nog.

    Lichamelijk is het mij echt heel erg mee gevallen.
    Ik duim ook voor jou.
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Meid, wat naar.

    Ik heb zelf een wisselende ervaring met misoprostol. Maar toch zou ik het weer gebruiken in zo’n geval. De risico’s zijn gewoon veel kleiner dan andere behandelingen.
    De pijn was vrij heftig (maar had me daar ook niet op voorbereid), maar na een paar uur was dat ergste deel over.

    Bloedverlies heb je altijd natuurlijk, maar je lichaam kan echt veel hebben. De kans dat het te veel wordt is niet zo groot.

    ik zou er zeker voor gaan, sochtends nemen en dan afwachten. Zorg dat je niet alleen thuis bent. Dan kan iemand nog extra pijnstillers regelen en/of je steunen.
    Ik zou vooraf een spiegel opbouwen met NSAIDs (zoals ibuprofen), werken ook spierverslappend.

    heel veel sterkte
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  4. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie berichten.

    ik ben bij de gyn geweest en ik heb de pillen mee gekregen. Ga morgen ochtend de eerste 4 inbrengen (neem eerst 2 paracetamol in)
    En dan hopen dat alles goed gaat. Ik ben wel alleen thuis maar mijn man werkt 10 minuten verderop dus die kan thuis komen als dat nodig is.

    ik vind het nog steeds doodeng maar jullie verhalen helpen wel!
     
  5. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    @Eliizzaa wij zaten in dezelfde groep qua uitgerekende datum. Wat ontzettend vervelend voor je dat je al die tijd al in onzekerheid zit en het niet spontaan op gang is gekomen.
    Helaas heb ik vanmorgen hetzelfde bericht gehad en blijkt na een eerste goede echo (7.4) het hartje toch gestopt op 8.6. Vandaag zou ik 10.4 weken zijn.
    Spannend om morgen met de medicatie te starten, hopelijk valt het toch mee voor je qua lichamelijke klachten. Zelf heb ik vrijdag een afspraak bij de gyn en zal dan ook aangeven te willen starten met medicatie. Het afwachten zie ik echt niet zitten....
     
  6. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

    NEEE!! ahh wat naar sterkte!!!
    Ik hoop dat het morgen mee valt, ik ga uit van heeeeeeeel heftige pijn dus dan kan het alleen maar mee vallen hoop ik..
    Ik vind het wel een heftig iets.. als ik morgen die pillen in breng is het echt definitief.. ook al heb ik het kindje nu 3 x gezien zonder leven, alsnog vind ik de stap om er echt een einde aan te maken wel heftig.

    heel veel sterkte @Wishfull123!!!
     
  7. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook heftig. De echo's lijken mij ook steeds heftig, confronterend.
    Sterkte morgen!
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Graag geef ik ongevraagd advies om ibuprofen te nemen ipv paracetamol. Ibuprofen werkt ook spierverslappend en dat is handig tav samentrekkingen baarmoeder. Daar zal paracetamol minder effectief tegen zijn. Evt kun je altijd nog 2 paracetamol erbij nemen.

    sterkte morgen meid!
     
  9. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

    Hele goede tip! Ik ga morgen voordat ik de pillen in breng nog even gauw naar de supermarkt.
    Haal ik nog wat extra dik maandverband en ibuprofen, dank je!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  10. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig.

    Hier ook een goede ervaring. Ik had een leeg vruchtzakje met 7.4 en ben bekend met heftige menstruaties. Woensdagochtend de misoprostol ingebracht, kreeg in de avond pas wat krampen (vergelijkbaar met lichte weeën). Geen bloed gezien. Vrijdagochtend 2e dosis genomen en ik begon snel erna licht te bloeden. Het hele weekend licht bloedverlies gehad en was dus doodsbang dat het was blijven zitten omdat ik voorbereid was op een bloedbad. Op dinsdag mocht ik op eigen verzoek langskomen voor een echo en bleek alles (op een heel klein restje na) al weg te zijn. Het was bij mij dus veel minder erg dan m'n menstruatie, totaal niet verwacht! Het laatste restje is met de volgende menstruatie ook opgelost.

    Ik hoop het nooit meer nodig te hebben maar als het nodig is dan zou ik het zo weer doen.

    Heel veel sterkte! ❤️
     
  11. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

    Jeetje, allereerst wat heb jij een boel mee gemaakt! Wauw..
    Wel heel fijn om te lezen dat het bij jou dus echt ''mee viel''
    Hopelijk is dat bij mij ook zo..
     
    Krv vindt dit leuk.
  12. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte.

    Persoonlijk zou ik geen ibuproven gebruiken, dat werkt bloed verdunnend..
     
  13. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

    Hmm dat is ergens ook weer niet zo handig aangezien er bloed bij komt kijken..
     
  14. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Weet je, er is helaas geen handboek voor dit. Ik bloedde bij mijn miskramen als een rund. Anderen stukken minder. Alles is goed, als je maar echt zorgt dat er iemand binnen handbereik is. Eigenlijk zou je het niet alleen moeten doen. Maar dat is per vrouw verschillend.

    De emotie en gemis voelen wij allemaal. En daarmee nogmaals sterkte ♡.
     
  15. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Bij mij hielp aleve feminax heel goed als pijnstiller. Ik heb kraamverband gebruikt en had dat ook echt nodig. Pijn was goed te doen. Wel heel veel bloedverlies. Sterkte! ♡
     
  16. SweetBlossom

    25 apr 2021
    92
    129
    33
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte toegewenst.

    Na mijn MA (met 9 wk het hartje gestopt en met 11 wk kwam het eruit) heb ik ook misoprostol gebruikt. Ongeveer een halve dag nadat ik de eerste pillen ingebracht had, kwam de miskraam op gang. De kramp en het bloedverlies was een paar uur flink heftig, maar daarna ging het al gauw een stuk beter.

    Ik had naproxen achter de hand. Een sterkere pijnstiller dan paracetamol, maar niet op de verkeerde manier zoals ibuprofen. Werd door het ziekenhuis aangeraden om dit in te nemen.

    Het nabloeden heeft twee weken geduurd en na 6 weken kwam mijn menstruatie weer op gang. Neem je tijd meid, je lichaam geeft het wel aan. Sterkte!
     
  17. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Zo wat was dat heftig.. om 11 uur die pillen ingebracht en een uur later al zeuren gevoel. Vanaf half 1 echt weeën en net om half 5 het vruchtje verloren. De pijn zakt nu af.

    mijn vriend heeft om 2 uur naproxen gehaald want ik had echt heel erg veel pijn.. de naproxen was echt een redder!!
     
    SweetBlossom vindt dit leuk.
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wat naar dat je zoveel pijn hebt gehad. Gelukkig is het uiteindelijk wel redelijk snel gegaan, heel veel sterkte en hopelijk voel je je gauw wat beter. Het is niet niks, dikke knuffel!
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  19. Rosan89

    Rosan89 Actief lid

    28 mrt 2020
    324
    230
    43
    Wat heftig voor je dat het zoveel pijn deed.
    Dikke knuffel en sterkte!
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  20. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Dank meiden!

    hopelijk ben ik schoon..


    Wel heel raar, het protocol in het ziekenhuis is pas over 4!!! Weken een echo..
    Ik ga vragen of de verlos eerder een echo kunnen maken want anders zit ik alsnog 4 weken met onzekerheid..
     

Deel Deze Pagina