Missed Abortion ervaringen zonder medische ingreep gezocht

Discussie in 'Miskraam' gestart door MeFlower, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Vandaag op 10weken + 1 dag te horen gekregen dat ik nog "zwanger"ben van een kindje van 8 weken.... Het is 2 weken geleden overleden.

Ik heb op het forum al veel gelezen maar graag zou ik wat meer ervaringen lezen van vrouwen die het natuurlijk verloop hebben gekozen, dus geen pillen of andere medische ingrepen.

* na hoeveel dagen - weken is het bij jullie op gang gekomen dat het lijf de zwangerschap af brak?
    * hoe heftig was het qua bloedverlies, krampen etc

Ik hoop oprecht op eea aan ervaringen.

Voor nu ben ik gewoon super verdrietig en bang vooral.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wat verdrietig dat je helaas hebt moeten horen dat je een missed abortion hebt gehad. Ik heb het ook gehad met 11,5 wkn, toen ik ineens bloedverlies kreeg en bleek dat het kindje al met 8,5 wkn was gestopt te groeien. Bij mij is het dus 3 weken erna vanzelf op gang gekomen. Ik vond het vrij pittig. Heb zelf best heftig bloedverlies en krampen gehad, maar hoor ook van anderen dat het een iets zwaardere menstruatie is en dat het ook met een paar dagen over kan zijn. Je kan het altijd even aanzien en als het te lang duurt en je trekt dat niet, dan kun je altijd nog voor cytotec of curretage kiezen. Ik wens je heel veel sterkte en neem vooral de tijd dit verdriet een plekje te geven.

3. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Sterkte en wat verdrietig dat jullie kindje is overleden.
    Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring:
    Met 5 weken eenmalig bloedverlies gehad. Daarna echo en de vruchtjes zaten er nog. Omdat het nog te vroeg was voor hartactiviteit was toen onduidelijk hoe het verder zou gaan. Met 6.5 weken weer echo en inderdaad geen leven. Wel zat alles er nog intact.
    Ik heb toen gekozen om de mk af te wachten zonder medische hulp.
    Met net iets meer dan 9 weken is de mk spontaan op gang gekomen. Ik heb 2 nachten heftige krampen/weeën gehad met behoorlijk wat bloedverlies en stolsels. 2e nacht de vruchtjes verloren in een intacte vruchtzak. Deze was bij mij zo groot als mijn handpalm. Echter was dit zo groot op dit termijn omdat het om een meerling-zwangerschap ging. En dat het in zijn geheel loskomt (met vruchtwater intact erin) gebeurt niet vaak volgens de vk.
    Na de 2e nacht meteen een beter/opgelucht gevoel. Snel herstelt daarna. Nog 3 dagen licht gevloeid.

Heel veel sterkte de aankomende periode. Doe vooral wat voor jouw goed voelt en laat je niet opjagen om maar middelen te grijpen als je dit niet wilt! Xx

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mijn 1e ma heeft 6 weken dood in m'n lijf gezeten zonder enig teken van n miskraam..
    Ik wilde er zsm vanaf en met de 1e ervaring in m'n hoofd besloten meteen voor ingrijpen.

Wil je heel veel sterkte wensen

5. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi MeFlower
    Ik kan je niet echt helpen maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! Je zat bij ons in de lijst die een beetje stilgevallen is.
    Ik hoop dat je het snel een plaatsje kan geven en je toch nog snel een wondertje in je armen kan sluiten.
    *BigHug*

6. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    #6 Loes221983, 15 sep 2016
    Laatst bewerkt: 15 sep 2016
  7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Heel veel sterkte! Heb er geen ervaring mee.

8. MeFlower

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Vk en ha nogmaals gesproken en beide zeggen.. wachten. Ik wil dat ook.. maar nu met 10+2 hoop ik niet dat t nog 2 weken duurt :(

9. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    meflower wat zwaar zeg ontzettend veel sterkte, ik heb in juli een ma gehad met 11,5 week geen klachten alleen twee dagen eerder een klein beetje bloedverlies gehad toen bij termijn echo bleek het met 6-7 weken al gestopt te zijn met groeien. dus ik had er al 4,5 week ongeveer mee gelopen ik ben toe de dag erop naar de gyn geweest en ben begonnen met cytotec pillen die je in moet brengen geen pretje maar met naproxen pijnstillers goed te doen niet veel klachten gehad en na 10 uur na het begin van de pillen het vruchtje verloren. hierna 17 dagen bloedverlies gehad wat langzaam steeds minder werd. hierna na 43 dagen weer ongie wat normaal voor mij 34 dagen duurt dus viel reuze mee. en zie mijn banner nu eerste ronde dat we onze best hebben gedaan opnieuw zwanger.
    voor de komende weken heel veel sterkte en hopelijk vind je de moed om er met de juiste mensen over te praten en bij kan uithuilen.
    de nasleep vond ik wel erg vervelend ik had niet gedacht dat het zoveel emoties met zich mee zou brengen ik had echt het idee eerst van gewoon pech gehad maar toch echt 2 weken na de tijd een echte emotie dip gehad die 2 weken duurde en daarna ging het goed. nu wel erg blij met de nieuwe zwangerschap maar ook wel erg ongerust.

10. MeFlower

Dank jullie wel. Voel me super verdrietig, schuldig en heel erg alleen. Ruzie met mijn vriend, en nog steeds komt er niks op gang. Als ik zou weten dat de pillen 100% garantie zouden geven zou ik dat doen, maar helaas is er dan ook kans op curettage.
    Gezien mijn leeftijd, situatie vriend momenteel etc weet ik niet of ik ooit nog zwanger zal worden. Weet me geen raad met mezelf momenteel. Waar zijn die 2 armen als je ze nodig hebt. 😪

11. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd MeFlower. Misschien iemand anders in je omgeving die je kan troosten? Vrienden, familie? Het zou niet goed zijn dit helemaal alleen te moeten doormaken.

Ik heb gisteren te horen gekregen dat de zwangerschap niet goed is. Zou 6 weken en 4 dagen zijn maar alleen een vruchtzakje te zien.
    In 2012 ook een missed abortion, embryo was gestopt met groeien met 6 weken. Ik heb gebruik gemaakt van de pillen. Het leek op een mini bevalling, had ook echt rug weeën maar de pijn was vol te houden. Helaas had de gyn me niet de juiste instructies gegeven, ze heeft me maar 1 pil laten gebruiken. Je moet 2 pillen gebruiken. Nadat ik de tweede pil heb gebruikt kwam de rest er eindelijk uit. Daarna hield het bloeden snel op. Het heeft ongeveer een 4 tot 7 dagen geduurd. Ik denk dat het korter zou zijn als ik meteen de juiste instructies had gekregen.
    Deze keer wil ik een curettage, ik wil hier niet weken mee rondlopen totdat mijn lichaam het 'oplost'. Volgende week een afspraak voor een gesprek. Een curettage maakt alles in één keer schoon en hopelijk start mijn normale cyclus weer snel.
    Heel veel sterkte!

12. MeFlower

er zijn weinig mensen in mijn omgeving helaas. en van mijn vriend momenteel toch alleen maar meer gedoe en verwijten. gelukkig mag ik blijkbaar niet denken dat het om mij draait.

jij heel veel sterkte ook!

pillen lees ik diverse verhalen. 2x 4 pillen ( schijnt te heftig te zijn) 4x 2 pillen, dames die schoon worden, maar ook die niet schoon worden. Eerst nog een soort voorpil voor de cytotec.. ik weet t allemaal niet meer. voorlopig wacht ik het nog maar even af.

13. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Allereerst wat een verdrietig nieuws en wat naar dat je geen steun ervaart!

Hier afgelopen januari een missed abortion gehad met 9 weken (na een kloppend hartje met 7 weken). Vanwege het al moeilijk zwanger worden, ook gekozen voor natuurlijk verloop (gezien de risico's bij een curretage op verklevingen / beschadiging baarmoederslijmvlies). Ik heb bijna 4 weken moeten wachten tot mijn lichaam het spontaan losliet. Ik heb eerst een avond gehad waarop ik enorm veel bloedverlies en stolsel verloor, met heftige buikkrampen (voor mij wat sterker als tijdens de menstruatie ondanks gebruik Aleve Feminax, maar wel te doen), drie dagen later nogmaals en toen ook het vruchtje verloren.
    Helaas heeft bij mij de miskraam een lange nasleep gehad met restweefsel waardoor ik na ruim een week weer opnieuw begon te bloeden, wat niet wilde stoppen. Alsnog Cytotec gekregen, dit heeft niet geholpen. Daarna een kuurtje Provera en uiteindelijk na 1,5 week 'ongesteld' te zijn geweest, was ik alles kwijt.

Wat ik mij nog goed kon herinneren, was het een enorm lastige keuze om te maken (afwachten, cytotec of curretage).
    Voor nu heel veel sterkte meid!

14. MeFlower

Dank jullie wel. Momenteel weet ik het dan 4 dagen, het zou al 2 weken overleden moeten zijn... maar wellicht korter. Als ik uitga van 2 weken hoop ik dat ik na woensdag as hooguit nog een week loop ermee. Wel wat natuurlijke dingen aan het proberen.. kaneel, ananas... etc. Baat t niet schaad t niet. Maar mentaal heb ik het er zo slecht mee :(

15. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Wat naar om te lezen, meflower.
    Ik heb 2x een ma gehad en 2x afgewacht.
    De eerste was met 6 weken gestopt met ontwikkelen, ontdekt met 9 weken en af gestoten door mijn lijf met dik 10 weken.
    de tweede was met 7w5d gestopt en met 9 weken ontdekt en af gestoten met 11 weken.
    Ik voelde me er het prettigst bij om gewoon te wachten en de natuur haar werkt te laten doen, heb destijds met mijn ha/ vk een "uiterste datum" afgesproken waarna het niet meer aan te raden was om te wachten en om actie te ondernemen.
    Dat gaf mij de vrijheid om in de tussentijd niets te hoeven en afscheid van het idee van de zwangerschap te kunnen nemen.
    Beide keren is het ruim voor de "uiterste datum" gelukt.

In beide gevallen begon het licht bruinverlies, kramp, twee dagen later megakramp (mini weeën/ zware menstruatie) en diarree waarna ik het vruchtje verloor. De kramp zakte af nadat het vruchtje afgestoten was, heb nog wel twee weken daarna licht bloedverlies gehad.

16. MeFlower

Vanochtend is hier licht bloedverlies gestart. Ik verwacht dat het wel door zal zetten.
    Ik hoop dat het vruchtje snel afkomt, zodat ik in ieder geval ook weer naar werk kan. Ik durf eigenlijk nergens meer echt heen nu omdat ik niet weet hoe snel het ineens er zal zijn of de krampen zullen beginnen...:(

17. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Bij mij ging het niet zo snel hoor, ben gewoon gaan werken, de eerste keer nog naar huis gereden toen ik de krampen voelde toenemen en de tweede keer was het op mijn werk. Dat was wel ff slikken maar ik heb me na wat pijnstillers te hebben genomen gewoon ziek gemeld en ben daarna naar huis gereden.
    Moet er wel bijzeggen dat ik het juist fijn vond om te gaan werken, dat gaf veel afleiding en zorgde dat ik over andere dingen kon denken.
    Hoop dat het vlot doorzet voor je en dat het je zal meevallen.

18. MeFlower

dank je! misschien dat ik het morgen ook wel doe... al werk ik niet heel dicht bij huis, ik moet wel echt een half uur rijden.

19. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Ik ook niet hoor, 40 km waar ik meestal 35-45 minuten over doe.
    Sukkelt het bloedverlies nog door bij je?

20. MeFlower

Ik heb van maandag op dinsdag de miskraam zelf gehad. Enorm heftig met veel pijn. Eigenlijk na die nacht verlies ik nog wel wat, maar niet veel meer. Nog minder dan bij een normale menstruatie.. dus maar duimen dat alles schoon wordt. Vruchtzak is er wel helemaal gaaf uit gekomen.. maar helaas het vruchtje erin.. was al compleet vergaan. :(
    mentaal vind ik het vooral heel zwaar.

Deel Deze Pagina