Hoi, Ik heb hooikoorts, stofallergie en kattenallergie. Al met al geen pretje, maar met medicijnen kon ik het goed onderdrukken. (we hebben ook twee katten thuis en dat ging zelfs heel goed). Nu merk je waarschijnlijk al dat ik in de verleden tijd praat en dat komt omdat sinds is in het tweede trimester zit heel erg last heb van deze allergieen. Ik heb gehoord dat het helemaal weg kan gaan (waar ik natuurlijk op hoopte) maar bij mij is het alleen maar erger en erger geworden. Heb inmiddels op dokters- en apothekersadvies verschillende dingen geprobeerd (cetirizine, xyzal, prevalin) maar niets werkt. Ik zit te hele dag te snotteren, kan op bepaalde momenten zelfs niet ademhalen door ook maar 1 van mijn neusgaten. Slikken gaat dan heel moeilijk, want het trekt dan vacuum in mijn mond, doordat ook al mijn holtes dichtzitten. Ook mijn ogen moeten het ontgelden, die tranen en jeuken aan 1 stuk door. Als ik het huis niet goed ventileer is het helemaal niet te harden. De katten zijn nu tijdelijk ondergebracht om te kijken of dit verschil maakt, dit lijkt wel iets te helpen, maar nog is het heel vervelend. Mijn vraag is nu, is er een middel wat ik nog niet geprobeerd heb, wat ik wel mag in de zwangerschap en wat zou kunnen werken? En klopt het dat de zwangerschap de symptomen kunnen verergeren?
Hi dafje, Het is altijd afwachten of de zwangerschap de symptomen verergert of vermindert, helaas is het bij jouw verergert. Ik wil je adviseren prevalin te blijven gebruiken, je huis grondig schoon te maken want kattenharen blijven lastig! zuig de banken en gordijnen. laat de katten voorlopig bij anderen logeren. Ik weet het anders ook niet! Erg lastig! Imke
Hoi Imke, Dank je voor je reactie. Ik heb sinds zondag minder last van de hooikoorts en de katten. Ik heb een nieuw medicijn gekregen: beclometason dacht ik. Volgens de arts en de apotheker mag ik deze gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. We hebben de katten de afgelopen week laten logeren bij mijn schoonouders. In die week heb ik het hele huis schoongemaakt. Gezogen, gedweild, etc. En dat leek ietsjes te helpen. Maar met de nieuwe neusspray gaat het al stukken beter. Ze zijn nu weer terug, voor zolang als dat het goed gaat. Voor alsnog wel... maar heb wel het idee dat het weer achteruit gaat. Kan ook weer aan het weer liggen, tis langere tijd droog... Maar mijn schoonmoeder zij dat de katten weer terug mochten, mocht het toch niet goed gaan. Gelukkig!