bloed/bruin en posi testen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Escal, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hallo dames,

ik heb afgelopen weekeinde posi test gehad en vanaf vanmorge bruin verlies. nu net met afvegen een (grote) sliert (sorry voor details) rood slijmerig bloed.
    wel nog een test gedaan net en die is knalposi tegenover die van zaterdag zelfs duidelijker!
    kan ik nog hopen of is het nu mis?

heb bloedtest gehad en krijg over 2 a 3 dagen de uitslag maar zou graag in de tussentijd weten of er mensen zijn die dit herkennen en hoe dit af is gelopen.

alvast bedankt dames!!!!!

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Pff, lastig. Het kan twee kanten op, en uit 1 bloedtest kun je eigenlijk ook niet zo veel opmaken, dan zou je over een dag of 2 weer moeten laten prikken en dan moeten kijken of het hcg goed stijgt...

Maar duurt dat hcg echt zo lang? Ik weet niet beter of ze hebben die uitslag met een paar uur. Of is dit via de huisarts gegaan?

Suus

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    gewoon in het ziekenhuis... zeiden 2 a 3 werkdagen (was eerst zelfs een week weet ik nog van mijn vorige zwangerschap!)
    je zou inderdaad denken dat dit sneller kan he :S
    maar zou mijn test wel donkerder kunnen zijn indien ik nu een vm zou hebben?? gister al wat lichtroze bij afvegen en zaterdag laaste x getest, nu duidelijk donkerder...

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat kan helaas wel. Er zijn zelfs vrouwen die met een knaltest een mk krijgen. De eerste weken zijn gewoon zo onzeker hè... Raar dat die uitslag zo lang duurt, die is er allang joh.

Suus

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    zeiden echt dat het zo lang zou duren :S misschien doen ze de labtesten daar niet zo vaak?
    tnx voor je reactie!

6. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Poe, in de eerste plaats sterkte met je onzekerheid!

En ten tweede, het kan alle kanten op. Ik ben 4 keer zwanger geweest en alle vier de keren verloor ik bloed, van bruin tot grote dikke rode stolsels (echt alle 4 de keren). Krampen had ik ook. En 2 zwangerschappen liepen mis en de andere 2 liggen boven in bed.

Tijdens de zwangerschap van mijn zoon (2e) had zelfs de gyn er een hard hoofd in, omdat het en achterliep op de echo en omdat ik zoveel bloed verloor. En ik ben met 38 weken bevallen van een reuze baby. Ik testte ook altijd wel positief. Na de eerste zwangerschap, die later misliep (geen idee precies wanneer, maar het was een groot en compleet kindje, waarschijnlijk rond 14 weken), testte ik nog heel lang na het verliezen van het kindje positief.

Waar die bloedingen vandaan kwamen in de andere zwangerschappen? Geen idee!

Waardeloos dus en veel onzekerheid. Met een echo kun je nu ook nog niets zien, maar misschien kan een vk een echo maken om te kijken of het baarmoederslijmvlies intact is en of de zwangerschapsring aanwezig is. Meestal kan dat zo rond 5 weken.

Heel veel sterkte. Enne, je kunt niets doen en je kunt er niets aandoen! Het wachten is vreselijk!

XMarilene

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Kweetniet, het lijkt me een standaardtest. Via de bloedbank duurt het wel een paar dagen, maar in het ziekenhuis hebben ze het altijd meteen, ook in streekziekenhuizen.

8. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Ik heb geen ervaring met die bloedtesten, maar het lijkt mij ook dat het net zo gaat als bij de HBprikjes en glucosetesten, dat ze snel de uitslag hebben. Maar dan nog denk ik niet dat het veel zegt, als er HcG aantoonbaar is in je bloed, wat waarschijnlijk is omdat je die positieve thuistest had, dan moet het verdubbelen. Dus eigenlijk zou je over 2 a 3 dagen nog een moeten doen, om te kijken of het goed verdubbelt.

Succes met afwachten en misschien even een belletje wagen naar het zh?

9. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ziekenhuis gebeld maar word misschien woensdag maar dachten eerder aan donderdag of zelfs vrijdag!

:S

bloed is ondertussen meer geworden dus denk dat het een vmk is... bedankt voor alle lieve reactie meiden
    en stiekem hoop ik nog een beetje op Marilenes verhaal zonder de mk natuurlijk. raar hoor meid! lijkt me erg moeilijjk om zo lang en zo vaak in onzekerheid te zitten...

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jeetje, wat idioot lang voor zo'n eenvoudig labonderzoek... Nog nooit meegemaakt, en ik heb heel wat ziekenhuizen van binnen gezien.

Hoop dat het geen vmk is, veel sterkte, en ik duim voor je.

Suus

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    dankjewel suus!
    als ik krampen krijg bel ik direct de ha. hebben afgesproken dat ik dan naar de gyn mag voor een echo.
    wel een fijne ha dus :)

als ik meer weet laat ik het hier wel even horen

12. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Escal, sterkte met afwachten. Het kan beide kanten op...!
    Wel tof van je ha! De mijne was tijdens de eerste keer echt zo niet-begrijpend. Zat ik daar te snotteren..;)

laat het ff weten idd, ik hoop dat het allemaal goed gaat!

x

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    vanmorge een hele vage test dus hcg is omlgaa, helaas (weer) een vmk...

bedankt allemaal voor jullie reacties

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat is echt heel erg klote. Sterkte.

Suus

15. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent