Ervaringen met cytotech (miskraam opwekker)?

Discussie in 'Miskraam' gestart door ProudMom28, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Goedemorgen Meiden,

Het is dan nu officieel niet levensvatbaar het hartje klopte niet en is zelfs 3 dagen ingeslinkt, Wist niet dat dit kon.

Het kon niet gecurreteerd worden want het vruchtje was te klein, ze waren bang dat ze niet alles weg kregen.

Ik moet vandaag beginnen met cytotech (weet niet hoe je het schrijft) die moet zorgen dat het opgang gaat komen en de baarmoeder weker gaat worden. Ik lees de meest vreselijkste verhalen en ben heel bang dat het mij ook gaat overkomen, de gyn zei zeker kan je er erge krampen van krijgen en zeker erge bloedingen. Ik heb een spoednummer gekregen die ik kan bellen als het echt te veel word, Dat is erg fijn.

Maar graag hoor ik ervaringen van meiden die dit ook gehad hebben en hoe het gegaan is.

Alvast heel erg bedankt alles is al vedrietig en dit maakt mij nog verdrietiger.

Liefs Wilma

2. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Heel veel sterkte!Hoop dat alles gauw achter de rug is voor je!Liefs Erlida

3. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Allereerst heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies!

Iedereen reageert anders op cytotec. Sommige goed, sommige slecht. Als ik jou was zou ik voor de zekerheid wat paracetamol zetpillen in huis halen. Deze werken snel en effectief mocht je erge kramp krijgen.

groetjes

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Iedereen reageert idd anders op cytotec , bij mij heeft het 2x helemaal niks gedaan .....Alleen dat ik heel veel rugkrampen kreeg , maar geen bloedingen ..... Zorg dat er wel iemand bij je in de buurt is want je kunt ook ineens veel bloed verliezen ......En dan kun je wel een spoednummer krijgen maar als je daar niet goed van wordt kun je niet zelf bellen ........

Sterkte lieverd !!!

5. ProudMom28

Bedankt je bent een lieverd, werd je baarmoeder ook niet weker?
    Kunnen ze dat zien op de echo?

Het is allemaal zo spannend, nogmaals heel erg bedankt!

Liefs Wilma

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Dat is bij mij niet gecontroleerd .....Ik heb allebei de keren nauwelijks tot geen bloed verloren ..De eerste keer bleek het een bbz te zijn daarna en de 2e keer moest ik 2 weken na de cytotec terugkomen , maar cytotec deed niks ,alleen dus veel rugpijn en na een dag of 5 begon ik ineens heel veel bloed te verliezen ....Maar dat was alleen maar bloed en geen stolsels of vruchtzakje ..Na 2 weken bleek met een echo dat er helemaal niks veranderd was , de vruchtzak was niet eens kleiner geworden .(toen curretage ).......Maar ik hoor ook weer verhalen dat het wel werkt .......
    Neem een goede pijnstiller , geen aspirine want die verdunnen het bloed ....

dikke kknuuffff, ik hoop .voor je dat het snel achter de rug is .

7. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Dat 'weker' worden betekent volgens mij dat de baarmoedermond zacht wordt en uiteindelijk open gaat staan. Ik denk dat ze dit inwendig kunnen checken (met eendenbek) maar lijkt me sterk dat dit ook op een echo te zien is. Goeie tip om er iemand bij te hebben!

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik denk dat dat dan bij mij niet weker is geworden .......
    Wanneer moet je terug op controle Wilma , bij mij zat er 2 weken tussen.....

9. roy2

roy2 Lid

26 okt 2009
    76
    0
    0
    hoi wilma,

allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met dit verlies.
    ik heb helaas 2 miskramen gehad in 2009. 1 ma en een vmk.
    ik heb bij de ma toen was ik op 1 dag na 13 weken. vaginale tabletjes meegekregen naam weet ik niet meer. ik moest er s'avonds voor het slapen gaan 2 inbrengen. de weeen begonnen rond 1 uur s'nachts maar ze waren nog te behappen. tegen 6 uur s'ochtend hield ik het niet meer. ik voelde toen ook wat water langs me benen lopen. dat was vruchtwater.toen ik op de wc zat kwam het vruchtje met de krampen eruit. was een bloederige massa. en ik werd ook niet lekker op de wc. gevoel van flauwte. dit komt door de hormoonverandering bleek later bij navraag. helaas moest ik met spoed naar het ziekenhuis toe omdat het niet verder loskwam. ik ben toen onder narcose gecurreteerd. ik vond het allemaal heel onwerkelijk en de klap komt later pas. neem je tijd om het te verwerken en praat erover. dat zijn tips waar ik veel aan heb gehad.
    en nu heb ik het ook nog steeds moeilijk zeker omdat december 2009 me uitgerekende maand was en ik nog niet zwanger ben. in mei een vmk gehad. met 5 weken. was net zo pijnlijk maar was wel sneller over dan bij me ma. sorry voor het lange verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes roy

10. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hoi Wilma,

Ik heb geen ervaring hiermee aangezien mijn vmk vanzelf is gekomen maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!

Liefs
    Wendy

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb helaas ook geen positieve ervaring met cytotec. Teveel bloed verloren, waardoor ik met spoed gecurreteerd ben.

Inderdaad zorg dat je niet alleen bent, leg je pondskaartje, spoednummer etc. klaar en neem ongeveer een half uur voor het inbrengen van de eerste pil twee paracetamols in en herhaal dat elke twee uur. Ik zou ook 's ochtends beginnen, zodat je niet 's nachts met eventuele problemen komt te zitten.

Wat misschien ook nog een tip is om die dag heel licht te eten. Misselijkheid en overgeven kan een bijwerking zijn. Ik heb echt alles er uit gegooid, maar had ook redelijk zwaar ontbeten.

Ik ken trouwens ook vrouwen die er geen negatieve ervaring mee hebben en waarbij alles volgens het boekje is verlopen. Ik denk dat je internet met name de negatieve verhalen tegenkomt.

Heel veel sterkte!!

12. ProudMom28

Lieve Trees en Wendy bedankt voor je verhaal ik kan hier heel veel mee, trouwens alle meiden bedankt voor jullie tips en verhalen.

Liefs Wilma

13. Gerieke1

Gerieke1 Lid

6 jan 2009
    79
    0
    6
    Hoi Wilma,

Ik heb tweede kerstdag 's avonds een miskraam opgewekt met cytotec. Ik had dus 's avonds de medicijnen ingenomen en pas de volgende ochtend (5.00uur) begon ik met bloedverlies. Ik was erg bang om erge buikpijn te krijgen, maar dat heb ik helemaal niet gehad, dus dat was erg positief.
    Ik heb wel de hele dag gebloed, op den duur werd ik erg duizelig door het vele bloedverlies, maar dat werd 's avonds minder. De weken daarna was het vloeien niet meer dan mijn menstruatie.
    Ik heb eergisteren gebeld naar het ziekenhuis voor een echo even ter contróle, en toen bleek dus gisteren dat mijn baarmoeder nog niet schoon was, met als gevolg dat ik gisteravond nog gecureteerd ben, dus dat was echt een tegenvaller.
    Dus ik ben er niet echt negatief over, maar ze kunnen dus niet garanderen dat de cytotec zijn werk goed doet, en dan moet je dus alsnog gecureteerd worden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Ik wil je in ieder geval ontzettend veel sterkte wensen!

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hoeis het gegaan Wilma?

knuufffsssss

15. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Lieve Wilma,

Ik zie dat je de mk hebt gehad. Hoe is het gegaan met de cytotec? Erg tegengevallen? Ik hoop in ieder geval dat jullie snel zwanger mogen worden van een plakbaby! Dikke knuffel...

Liefs
    Wendy

Deel Deze Pagina