Hoeveel bloedverlies is acceptabel?

Discussie in 'Miskraam' gestart door boannan, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    4 weken geleden een MA bij 10+1 en de miskraam leek vanzelf op gang te komen maar de gynaecoloog heeft het vruchtzakje er uiteindelijk uitgetrokken met een tangetje. Dat knapte natuurlijk en bij een echo 2 weken geleden bleek er nog iets te zitten van 2x1,5cm. Dat kon van alles zijn. Ik had toen wel al een dag of 4/5 geen kramp en bloedverlies meer.

De gynaecoloog adviseerde om de eerste menstruatie af te wachten omdat de kans groot was dat mijn baarmoeder daardoor schoon zou worden. Dat klonk logisch. Paar dagen later had ik een negatieve zwangerschapstest en nog weer 4/5 dagen later een positieve ovulatietest. En toen begon het bloedverlies weer na ruim anderhalve week.

Ik ben nu weer een week verder en vooral gisteren en vandaag is het bloedverlies erg. Meer dan een normale menstruatie maar ook meer dan ik heb gehad in de afgelopen 4 weken. Alleen die ene avond dat ik echte weeen had was erger. Ik voel het ook echt lopen. Het is overigens wel zo dat ik wel met 3 verbandjes af kan en vannacht heb ik zonder kunnen slapen. Nu vanmorgen was het wel zo heftig dat ik een kraamverbandje heb gepakt.

Ik heb de gynaecoloog vanmorgen al gebeld maar zij adviseerde toch om nog even af te wachten en aan de bel te trekken als het erger wordt.

Maar hoeveel bloedverlies is nu acceptabel?

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hoi boannan,

Vreselijk dat het nu nog niet over is voor je. Kan het niet zijn dat dit je menstruatie is aangezien je een eisprong zou gehad hebben?

Ik hoop dat het snel stopt zodat je dit achter je kan laten. Ik zou toch aandringen bij de gyn op een nieuwe controle.

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Is het normale bloedverlies van je MA niet overgelopen in de eerste menstruatie na je MA, omdat je schrijft dat je nu 4 weken na je miskraam bent?

Vind het overigens wel vreemd dat ze je niet gecurreteerd hebben met nog zo´n groot stolsel.
    De normale procedure is dat je gecurretteerd moet worden als het stolsel groter dan 12mm is.

Zou toch nog even aandringen op een echo om te kijken of alles wel goed zit.

Succes.

P.s heb twee weken geleden een cytotec behandeling gehad voor een MA bij 8 weken (12,2 weken zwangerschap) en vorige week woensdag was mijn bm zo goed als schoon.
    Maar blijf ook stolsels verliezen.....

4. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Menstruatie lijkt me niet als ik een week geleden mijn eisprong heb gehad. Normaal zit daar ongeveer 2 weken tussen. Of zou dat nu anders kunnen zijn? Mijn menstruaties zijn normaliter altijd erg licht.

Gynaecoloog zegt ook niks te kunnen doen nu. Ja tenzij ik nu alsnog zelf voor curettage kies maar dat was eigenlijk niet het plan. Ik was van plan mijn eerste menstruatie af te wachten en als het dan niet stopt aan de bel te trekken.

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Mijn laatste MA was ook natuurlijk. Een nacht flinke krampen gehad en toen het complete vruchtje verloren.
    Bij de nacontrole bleek dat het baarmoederslijm nog wel heel dik was dus ik moest rekening houden dat mijn volgende menstruatie heftiger zou zijn als anders.
    Mijn menstruatie erna starte op cyclusdag 53 (gerekend vanaf die nacht dat ik het vruchtje verloren ben). Ik had de eerste 3 dagen van die menstruatie heel veel bloedverlies elke 2 uur zo'n donkerpaars nachtverbandje gebruikt. Toen nog 2 dagen zoals een normale menstruatie.

Deel Deze Pagina