hoi ik ben nu 11 weken zwanger en heb al een duidelijke buik. echter sinds gister is het zeer pijnlijk als ik me buik een beetje indruk, daar waar me baarmoeder zit. ook als ik voorover moet leunen doet dat pijn. wat kan dit zijn? ik las iets over blaasonsteking maar het doet geen pijn bij plassen en ik plas veel maar wel gewone hoeveelheden. dank je groetjes laura
Hoi Laura, je kunt zonder dat je pijn hebt bij het plassen in de zwangerschap toch stiekem een blaasontsteking hebben. Dus bij dit soort klachten kan een urinecontrole bij de huisarts nooit kwaad. maar wat je beschrijft klinkt eigenlijk als typische bandenpijn. Je baarmoeder komt rond 12 weken boven je schaamben uit en groeit dus behoorlijk hard. Als je druk uitoefent op je baarmoeder kun je de banden die om de baarmoeder heen zitten wat irriteren. Is niet erg, maar als je er veel last van hebt, moet je wel even in de gaten houden of het erger wordt van bepaalde bewegingen of activiteiten en deze dan beperken. groetjes Brigitte