Toch geen missed abortion?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Elseamster, 6 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elseamster

28 aug 2023
    19
    27
    13
    Vrouw
    Hallo lieve forumleden,

Afgelopen maandag heb ik een echo gehad op 6+0 weken waar geen kloppend hartje te zien was. De verloskundige zei dat dit geen goed teken is. Grotere kans dat het niet goed gaat dan wel. Van zaterdag op zondag had ik mega veel buikkramp dus dacht dat er dan iets fout gegaan moet zijn. Nu is het dus afwachten op een miskraam (terwijl ik twee weken op vakantie in Afrika ben..). Zwangerschapskwaaltjes zijn ook echt minder geworden.

Alleen vanochtend word ik weer wakker met een heel katerig gevoel en pijnlijke borsten. Na een beetje bruine afscheiding gisteren heb ik nog geen bloedverlies. Kan het zijn dat ik toch nog zwanger ben? En dat het verminderen van de kwaaltjes psychisch is na het nieuws dat ik heb gehad?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Veel liefs

2. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Heeft de verloskundige nog iets anders gezegd/gezien? Want officieel ligt de grens voor kloppend hartje op 6,5 week. Meeste verloskundigen en ziekenhuizen laten je niet eerder dan met 7 weken komen, omdat je anders mogelijk nog geen kloppend hartje ziet en onnodig bang/ongerust wordt. Maar ik weet natuurlijk niet zeker waar de verloskundige zich op baseert. Jij zelf wel?

3. Elseamster

28 aug 2023
    19
    27
    13
    Vrouw
    Dankjewel voor je antwoord!

Mijn man dacht dat ze ook te weinig groei zag, maar ik had het idee dat ze zei dat het echt vooral om dat kloppende hartje ging. De afmetingen klopten op de echo wel met ongeveer 6 weken namelijk. Ze vertelde dat de kans groot is dat het fout gaat, maar er is nog steeds een kans dat het wel goed komt. Heb inmiddels nog geen bloed verloren maar voel wel minder krampjes..

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik heb een missed abortion gehad en bij mij bleef de misselijkheid lang aanhouden en had ik geen bloedverlies meer en geen krampen. Er leek zelfs tussen de 6 en 8 weken nog wat te gebeuren qua groei. Met 8 weken was t pas zeker dat t niet goed was en er is uiteindelijk niks vanzelf op gang gekomen.

maar 6 weken is wel op het randje. Wanneer heb je een volgende echo?

5. Elseamster

28 aug 2023
    19
    27
    13
    Vrouw
    W
    Wat verdrietig dat je een missed abortion hebt gehad. Het je het uiteindelijk opgewekt met pillen?

Ik heb zo nu en dan kramp, maar wel minder dan in de eerste weken geloof ik.

Dinsdag kom ik terug van vakantie en dan zou ik rond de 8 weken moeten zitten. Dan heeft er dus twee weken tussen de echo’s gezeten.

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Wat een bijzondere conclusie naar aanleiding van een echo bij 6 weken. Had je volgens berekeningen langer zwanger moeten zijn? Of had je ervoor al een echo gehad en had de verloskundige meer groei willen zien?

7. Elseamster

28 aug 2023
    19
    27
    13
    Vrouw
    Ik denk dat laatste! Ik had met 5 weken ook al een echo gehad.

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    En hoeveel tijd zat er nu tussen de echo's?

9. Elseamster

28 aug 2023
    19
    27
    13
    Vrouw
    7 dagen..

10. Snuisterkonijn

Snuisterkonijn Actief lid

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Ik sluit me hier bij aan…. Hele rare conclusie als je met 5 en met 6 weken een echo gehad hebt en ze nu voornamelijk dit zegt omdat er geen kloppend hartje is.. zou me denk ik niet eens meer fijn bij haar voelen.. wat een onzekerheid geeft ze je zo..:(

11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Dan was de groei van 5 naar 6 weken toch prima? Waarom had je eigenlijk bij 5 weken al een echo?

12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik lees eigenlijk een prima verloop.

Een echo met 5 weken. Een week later op 6 weken = prima groei. Met 6 weken een hartje zien, dat kan dus gewoon niet, want dan klopt het nog niet zichtbaar.

Ik zou echt direct op zoek gaan naar een andere vk.

13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Met 6 weken kan er zeker wel een kloppend hartje te zien zijn. Het betekend alleen niet direct dat als het niet ziet het automatisch dan ook niet goed is.

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    En hoe is het nu?

15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hij klopt zeker wel, maar het is als je precies 6 weken ben is het echt nog niet te zien

Hij begint te kloppen precies 28 dagen na bevruchting, tel daar 2 weken bij op en je komt echt precies op 6 weken uit.

Wellicht heb jij een andere ervaring en dat kan, maar het hartje zien kloppen met precies 6 weken is echt een uitzondering en waarschijnlijk was je dan al iets verder, dan heeft het net iets eerder genesteld o.is. Bij mijn dochter was hij ook vroeg te zien. Maar was echt langer zwanger dan dat er gemeten was ( en ik wist het zeker ivm conceptie )

wat ik bedoel te zeggen is dat er zoveel factoren meespelen, het blijft een schattig hoe ver je precies zwanger bent maar als je echt zeker weet precies 6 weken te zijn dan zie je het niet op de echo en dan vind ik het echt belachelijk dat een verloskundige dit soort uitspraken doet. Als je 8 weken bent en je ziet nog niets, dan snap ik het. Maar dit echt niet.

16. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    #16 Kramertje, 17 sep 2023
    Laatst bewerkt: 17 sep 2023
    Een hartje gaat kloppen zo’n 21 dagen na bevruchting niet 28. Vaak is het te zien rond de 5,5 week, enkel is er goede apparatuur benodigd.
    Ik ben 5x zwanger geweest middels ICSI, dus termijn kan niet afwijken. 3x daarvan een vroege echo gehad voor de 6 weken en alle keren was er een kloppend hartje te zien.

Ik ben het met @Bloempjelief eens in dit geval.
    @TS het wil overigens niet zeggen dat als je nog geen hartje ziet het ook niet goed is. Veel VK hebben niet de beste apparatuur. Rond 7 weken moet je toch wel echt een hartje zien.

Snuisterkonijn vindt dit leuk.
  17. Elseamster

28 aug 2023
    19
    27
    13
    Vrouw
    Wat een lieve reacties allemaal! Dat stelt me toch wel gerust.

Met 5 weken had ik een echo omdat mijn cyclus zo onregelmatig is dat we niet wisten hoe lang ik zwanger was. Met 6 weken had de vk toevallig een plekje en mocht ik langskomen. Ben nu twee weken op vakantie en vlieg vanavond terug. Morgen om 13.30 heb ik een echo.

Sinds 3 dagen heb ik enorme last van rugpijn laag in mijn rug (geen bloed verloren). Dat kán wijzen op een miskraam, maar ook op het groeien van mijn baarmoeder. Erg verwarrend om twee weken in zo veel onzekerheid te zitten. Ik had beter niet die 6 weken echo kunnen doen. Ik heb er zelf ook een beetje een gek gevoel bij dat die vk zo stellig was over dat de kans groot is dat het mis gaat. Misschien had ze zo iets van: beter ben je voorbereid op het ergste? Ik ben dat in elk geval nu wel, maar denk alsnog dat het een harde klap gaat zijn als ik hoor dat het niet goed zit.

De echo morgen is gelukkig met een echoscopist ipv verloskundige, maar wel met dezelfde apparatuur. Ik zou dan precies 8 weken moeten zijn. Mega spannend, ik laat het jullie weten.

Nogmaals mega bedankt voor de reacties, daar voel ik me echt heel fijn bij.

Kramertje, JupitR en Snuisterkonijn vinden dit leuk.
  18. Snuisterkonijn

Snuisterkonijn Actief lid

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Heel veel succes alvast morgen! Laat het weten hoe het ging :)

19. Elseamster

28 aug 2023
    19
    27
    13
    Vrouw
    Ha lieve allemaal,

Ben zojuist terug van de verloskundige en jullie hadden helemaal gelijk. Ze heeft twee weken geleden veel te snelle conclusies getrokken. Alles is gewoon helemaal goed! Ben nu precies 8 weken. Nogmaals mega bedankt voor het lieve meedenken. Hopelijk gaat het vanaf hier alleen maar beter en zorgeloos <3

toch3, Marlo, Bloempjelief en 15 anderen vinden dit leuk.
  20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina