Help dit gaat denk ik niet goed

Discussion in 'Miskraam' started by Bojenna, Dec 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bojenna

Bojenna Actief lid

Oct 25, 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

Ik ben nu bijna zeven weekjes zwanger en na eerst om de paar daagjes bruine afscheiding te hebben gehad nu rood bloed bij het afvegen en best wel krampen. Ik weet even niet wat ik moet doen, huisarstsen post gebeld en die zeiden dat ze niets konden doen en ik moet afwachten, maar soms lees ik dat mensen al wel een vroege echo krijgen echt ik wordt hier zo onzeker van. IK zelf denk dat het mis is, maar vloei je heel erg bij een miskraam of zijn dit voortekenen en komt de rest nog.
    Ik weet niet of ik dit hier mag posten anders sorry ervoor. Tjee wat moet je op dit tijdstip doen!

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    ohh meid wat vreselijk voor je zeg dat je nu ff niet weet wat er aan de hand is..
    Helaas kan ik je ook niet helpen, heb nog nooit een miskraam gehad dus ik weet niet wat het is.
    Heel veel sterkte en succes.

Hoop dat iemand hier wel iets meer van weet, zodat je misschien gerustgesteld word..

Liefs Kiss

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Bojenna,
    Wat een onzekerheid zeg!
    Ik heb in het begin ook bloedingen gehad (1 dag voor echo met 6 wk) en toen ik belde zei ze ook dat ze niks kon doen.
    Ik kon wel meteen een echo krijgen...maar dat had ik niet veel aan.
    Misschien leefde het kindje dan nog...maar de volgende dag misschien al niet meer.
    Wachten tot, in mijn geval de volgende dag, was het beste.
    Ik weet dat je ontzettend onzeker bent nu...en ik zou ook zeker nog eens bellen met een vk om te kijken of je niet toch een echo kunt krijgen maar het is en blijft een moment opname.

Ik heb je bericht ook even verplaatst naar Miskramen (zie omschrijving van dit subforum).

Heel veel succes,
    Elmo

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is bij mij overigens goed gegaan zoals je kunt zien. Ik heb tot acht weken bloedingen gehad (flinke) maar dan wel zonder krampen.

5. prima

prima Bekend lid

Jan 13, 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik kan je vertellen hoe het met mij is gegaan maar daar heb je niets aan want er zijn ook veel verhalen van meiden met bloedingen waar niets mis bleek te zijn. Wij kunnen dat nu dus niet zeggen. Ik zou de verloskundige even bellen om je verhaal te vertellen en anders morgen ochtend. Ik duim voor je meid!

6. Bojenna

Bojenna Actief lid

Oct 25, 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

Dank je dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren, terwijl dit volgens mij vaker voorkomt. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik mnoet doen. Ik denk maar gewoon afwachten. Ik moet zo gaan werken maar ben helemaal op pffff maar ja misschien ook wel wat afleiding. Alleen 1 ding begrijp ik niet zo heel goed, sommige krijgen zo vroeg een echo en tegen mij wordt gezegd huisarts en veloskundige afwachten hier kunnen we niets aan doen, probeer je niet al te zorgen te maken. Maar ja\ik denk dat ik die raad probeer op te volgen.

liefs bojenna

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Sommigen krijgen inderdaad een vroege echo omdat ze b.v via de medische mallemolen zwanger zijn geworden of al eerder een miskraam hebben gehad.
    Ik vrees toch dat je huisarts en verloskundige gelijk hebben je zult moeten afwachten :evil: :evil:

Groetjes Anita

8. prima

prima Bekend lid

Jan 13, 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Hoop dat het bloeden en krampen minder zijn geworden vandaag of zelfs helemaal weg zijn. Ik duim.....

9. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik heb ook bloedingen gehad en heb de huisarts gevraagd voor een eerdere echo. Deze begreep mij helemaal. Ik heb ook tegen mijn huisarts gezegd dat als het fout zit zit het fout, maar dan wil ik dat wel snel weten en niet nog een tijd met onzekerheid rondlopen. Een week later kon ik terecht en was er alleen een vruchtzakje te zien, na die echo heb ik 3 dagen lang gebloed (een heeeeele lichte menstruatie zeg maar) en 2 weken later heb ik een kloppend hartje gezien :D

Volgende week mag ik voor de 12 weken echo, maar vandaag heb ik voor het eerst het hartje gevonde met de angelsound.

Dus: Ja het kan goed zijn. Maar dit soort dingen is gewoon 50/50.

10. Bojenna

Bojenna Actief lid

Oct 25, 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi lieve allemaal,

Hier nog even een vervolg. Vanmorgen heb ik ik nog een andere verloskundige gebeld en het haar nog eens uitgelegd. Ze zei meteen dat ik mocht komen voor een echo en als dat niets opleverde zou ze voor me een afspraak maken voor een inwendige echo in het ziekenhuis. De kans dat je op een normale echo een hartaktie kon zien was/is met bijna zeven weken klein maar soms met geluk kun je iets zien.

Vanmiddag om 13.00u kon ik terecht en er zat nog steeds na lang zoeken omdat mijn darmen in de weg zaten een gezond vruchtzakje met daarin een vruchtje van ongeveer 1 cm wat ook kan kloppen met aantal weken. Na goed kijken zag zij hartaktie ikke niet, maar ik zag amper een vruchtje. Ik vroeg haar nog, zeg je dit niet om me gerust te stellen maar ze zei nee echt niet. Wel kon ze me verder geen garantie geven dat het goed blijft gaan maar tot nu toe heeft het bloed verlies niets ernstigs gebracht, en ben ik wel een beetje gerustgesteld. Lag daar echt te bibberen van de zenuwen maar ze was zo lief en legde alles goed uit. Ze zei ook nog mocht er weer iets zijn mag ik altijd bellen want een echo is zo gemaakt, echt zooooooo lief. Ook een heel verschil met die andere verloskundige die zei dat ze niets konden doen.
    BEdankt voor jullie antwoorden en reacties

Liefs Bojenna

11. prima

prima Bekend lid

Jan 13, 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    oh gelukkig dus alles goed! Geen garantie voor de komende tijd idd maar nu kan je weer rustig ademhalen... We gaan er gewoon van uit dat alles goed blijft gaan. Geniet ervan.

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Goed nieuws!
    Dit beebje blijft vast lekker zitten waar ie zit!

13. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Hoi Bojenna, hoe gaat het nu met je?

groetjes Inger

14. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb ook bloedverlies gehad bij 7 weken zwangerschap. Echo was net als bij jou ook goed. En kijk eens naar mijn banner? Er ligt nu een heerlijke gezonde meid boven te slapen! Kan dus ook goed gaan bij bloedverlies..

Share This Page