zwanger, miskraam of toch geen miskraam.....

Discussion in 'Miskraam' started by Aim, Oct 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aim

Aim Lid

Oct 25, 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 1 september heb ik een zwangerschapstest gedaan deze was positief. Dinsdag 22 september heb ik een termijn echo gehad. Vanwege medische indicatie bij mn vorige zwangerschap moest deze echo in het ziekenhuis gemaakt worden. Tijdens de echo zagen ze alleen een leeg vruchtzakje. Ze gaven aan dat we er vanuit moesten gaan dat het een miskraam zou worden en dat ik volgende week terug moest komen. We waren er kapot van. Een week in onzekerheid
    29 september terug naar het ziekenhuis. Tijdens deze echo werd aangegeven dat het twee vruchtzakjes waren en dat ze leeg zijn. Weer een in shock....2 vruchtzakjes maar geen hartslag. ik kreeg een afspraak bij de spoedpoli voor de volgende dag. Het was niet goed dus ze gingen de volgende dag uitleg geven over de mogelijkheden van een curettage.
    Woensdag 30 september: Voor het gesprek maakte ze nog een echo en opeens was ze stil... ze pakte mijn pols een hield deze een minuut vast terwijl ik geen idee had wat er aan de hand was. Opeens vroeg ze aan mij zie je hier ook beweging? Mn man keek mij en zag ook helemaal tegen het randje van het vruchtzakje beweging. De arts gaf aan dat ze twijfelde of het mijn hartslag was of toch van de baby. Mijn hartslag was normaal terwijl de hartslag in het vruchtzakje heel snel ging. Weer waren we in shock. De arts gaf aan niks met zekerheid te kunnen zeggen. Volgende week weer terug komen.......
    Drie weken lang in onzekerheid... nu moet ik tot morgen middag wachten. Het is echt een achtbaan van emoties. Heeft iemand anders dit meegemaakt. Kan ik al hoop hebben of.......

2. Essiehh

Essiehh Lid

Sep 28, 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het niet meegemaakt maar wil je veel sterkte wensen. Erg heftig allemaal zeg en drie weken lang in onzekerheid is ook geen pretje. Ik hoop op het beste voor je!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Als rond 1 september je nod was had je nu bijna 9 weken moeten zijn en hadden ze een heel kind moeten zien op de echo.

Wat wel kan is dat de test 1 sept op je naderende eisprong heeft gereageerd.
    Stel dat die dan op 3 september was, dan was je nod op 17 september.
    Je zou dan op de echo van 30 september ongeveer 6 weken geweest zijn en kan het beeld wat ze toen zagen goed bij de termijn passen.

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Hier precies zo gehad! Echt exact t zelfde! Maar helaas toch mis gegaan en gecurreteerd

5. Coccie

Coccie Actief lid

Jun 29, 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Jemig wat heftig! Ik heb nu dus ook een vruchtje waarvan de gyn meent dat het mis gaat. De 15e weer controle echo. Een heuse achtbaan van emoties. Sterkte en ik ben benieuwd naar het vervolg.

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Jeetje, wat heftig zo. Wil je veel sterkte wensen!!

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Bij mij is dit dus ook gebeurd NADAT ik al cytotec had genomen om de miskraam op te wekken. Helaas is het toen uiteindelijk alsnog een mk geworden. Ik duim voor je dat het een wonder mag zijn!

8. Aim

Aim Lid

Oct 25, 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met hoeveel weken is het misgegaan?

9. Aim

Aim Lid

Oct 25, 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL

Ohh wat erg!! Mijn gevoel is dat ze de termijn echo's gewoon te snel doen of te snel er vanuit gaan dat het misgaat. Vorige week stond daar nog een stuk over online. Het kan zijn dat je eisprong later is of de innesteling waardoor ze verwachten dat je zwanger bent.

Ik probeer natuurlijk wel realistisch te blijven. De kans dat het goed zit en blijf zitten is klein maar toch

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Had met 8 weken echo, lege vrucht zak. Toen controle bij Gyn voordat ik pillen kreeg. Was met 9 weken twijfelachtige hartslag. Week later weer echo, en toen met 10 weken besloten dat t er zo slecht uit zag dat t weg gehaald kon worden. Was niet gegroeid. Hartje klopte zo traag + zat helemaal in de hoek. Terwijl ik nu 9 weken ben en ik een vruchtzak heb en een baby die t hele scherm vult dus zie nu extra hoe fout t toen was

11. Aim

Aim Lid

Oct 25, 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het nu wel goed zit. Ik zit nu continu in wisselende emoties. Ik heb de verloskundige gebeld en gevraagd wat haar ervaringen zijn. Hoe ik dit moet zien. Wat zijn de kansen dat er iets mis is met de baby als het hartje gewoon klopt. Het is natuurlijk niet standaard gegaan dus wat zijn de senarios. Maar ze gaf aan dat ze er soms gewoon naast zitten. Ik moet geduld hebben...

12. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Heb je inmiddels duidelijkheid?

13. Aim

Aim Lid

Oct 25, 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update, vorige week naar het ziekenhuis geweest en het was toch niet goed. Geen hartslag en de ontwikkeling was niet zo ver als dat het zou moeten. Ik kreeg een aantal keuzes: wachten tot m'n lichaam het zou afstoten, pillen nemen die de miskraam zou opwekken of een operatie. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de pillen. Dinsdag kreeg ik bloedingen en verloor ik heel veel stopsel etc. . Gisteren ben ik terug geweest voor controle. Tijdens de echo konden ze nog best veel weefsel zien zitten. Dus ik moest vandaag nuchter terugkomen voor een operatie. Onder narcose hebben ze m'n baarmoeder schoongemaakt. Al met al is het een hele moeilijke periode geweest. Ik had beter gelijk voor een operatie kunnen kiezen. Dat had me heel veel kramp en pijn bespaard.

14. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Sterkte! Maar een curretage kan ook complicaties geven. Of ze hebben niet alles te oakken en een risico op verklevingen.
    Heb zelf daarom, en ivm eerdere ks, bij mijn ma heel bewust voor pillen gekozen. Had zelf nauwelijks kramp of bloedverlies, maar na een aantal dagen toch het vruchtje verloren.

Hopelijk kun je het een plekje geven en ben je snel weer zwanger.

15. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie

Share This Page