Miskraam nov/dec 2013, steungroepje...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Noralie87, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Jeetje nijntje, wat vreselijk 5 miskramen in 1,5 jaar tijd. Hoe verwerk je dat en hoe ga je daarna weer verder??? Lijkt me heel erg moeilijk. Weet even niet wat ik verder moet zeggen.

Wel vond ik de cytotec echt heel erg fijn. Binnen 7 uur was ik "bevallen". Dus dat heb ik als prettig ervaren.

Zelf heb ik het vruchtzakje door de wc gespoeld. Wij wonen namelijk in een appartement en hebben geen tuin. Hebben er wel bewust afscheid van genomen...

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Dit is de 4e miskraam, niet de 5e.

Hoe ik dat verwerk? Geen idee... :( Heb nog steeds verdriet om de 1e keer, dat was 1 december een jaar geleden en toen heb ik ook het hartje zien kloppen. De 2e keer was een lege vruchtzak en de 3e keer was heel vroeg, die 2 waren iets makkelijker om te verwerken. Het blijft natuurlijk moeilijk hoor, daar niet van.

Ben vaak verdrietig, iedereen om me heen is zwanger of dit jaar bevallen. En gaat het mij ooit lukken. Was afgelopen tijd zo gelukkig, dacht dat echt dat het nu goed zat. Mijn vriend blijft positief en wil er meteen weer voor gaan. Misschien is het goed om ff pauze te houden, ik weet het nog niet. Afgelopen keren zijn we altijd meteen weer ervoor gegaan.

Wat werkte de cytotec snel bij jou zeg.
    In maart het ik heb gebruikt en werkte pas na de 2e dosis. Kreeg vandaag 4 pilletjes en was heel verbaasd dat dat genoeg zou zijn. Heb er daarom toch maar 8 gekregen, maar mag de 2e dosis pas gebruiken na telefonisch contact. Andere richtlijnen dan het vorige ziekenhuis waar ik was.

3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ahh Nijntje01 wat een narigheid zeg! 4 miskramen, dat moet er inhakken! En dan deze keer na zoveel goede echo's! Ik hoop dat ook jij afscheid kan nemen op de manier die jullie graag willen. Heb respect voor je positieve houding!

Maar dat valt me op aan alle dames hier, iedereen wordt op dit moment geconfronteerd met iets ongelooflijk naars, maar iedereen is zo bezig met gelijk weer opkrabbelen! Powervrouwen hier!
    Dikke digiknuffel meiden!

4. mamavanjes

mamavanjes Actief lid

21 nov 2013
    148
    0
    16
    Inderdaad heel veel 'power vrouwen'.
    Denk trouwens ook dat het gewoon zo werkt in het leven dat je weer opkrabbelt na een heftige ervaring en ouder en wijzer verder gaat.
    Nijntje wat vreselijk voor jullie heel veel sterkte en hoop dat je lichaam mee werkt. Moet heel zwaar voor je zijn als het zo laat toch nog mis gaat. Krijg je nu wel onderzoeken?

Heb trouwens wel van meerdere mensen die dit hebben meegemaakt gehoord dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Maar wel heel spannend om er weer voor te gaan. Denk dat je nooit meer onbezorgd de eerste maanden door komt.

Wat ik ook apart vind is dat ik van het begin af aan m'n twijfels had over deze zwangerschap, had namelijk nauwelijks kwaaltjes en bij de zwangerschap van m'n zoontje was ik vanaf 6 weken misselijk hierdoor had ik al geen gerust gevoel.
    Raar dat achteraf gezien mijn gevoel gewoon klopte.

Heb nog wel na de miskraam bloed laten prikken in overleg met de verloskundige even checken of mijn b12 en andere waardes ok waren. Schijnt dat je met een te laag b12 een verhoogde kans hebt op een miskraam. Dit was gelukkig allemaal goed.

Allemaal heel veel sterkte!!

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mamavanjes, ik heb al een paar onderzoeken via de gyn gehad en via de huisarts ook nog wat dingen als b12 en schildklier laten checken. Alles was in orde. Voor ik weer zwanger wil worden, moet ik terug naar de gyn en hoor ik of ze verder nog wat voor mij in gedachten hebben. Moest nu eerst dit maar ff af gaan sluiten, ik denk te ver vooruit ;)

Ik hoor ook regelmatig dat je extra vruchtbaarder bent na een mk. Zelf ben ik dan ook 2x meteen weer zwanger geworden. Hopelijk is het bij jullie snel weer raak. Ik moet misschien ff een rondje wachten voor ik er ineens 3 achter elkaar krijg oeps.

Voordat ik zwanger wilde worden, wist ik echt niet dat het zo vaak mis kon gaan. Ik dacht dat een mk bijna nooit voorkwam, maar je 'hoort' er hier echt veel mensen over.

6. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Mama van Jes, ik had ook t gevoel dat t niet goed zat. Eerste zwangerschap dus kon t niet vergelijken maar had t gevoel gewoon. Mijn man vond t allemaal doemdenken in t begin maar kreeg me toch niet gerustgesteld. Stom he, dat je dat zo kan hebben. Had alleen zo gehoopt dat ik er naast zat!

Had vanavond wel ff zo'n mokerslag momentje. Zo'n moment dat je dan weer met je neus op de feiten duwt dat t niet gelukt is. Vond t ineens weer zo oneerlijk!
    Had vannacht ook gedroomd dat ik op intake moest bij de verloskundige en dat het hele team (30 personen ??????) mij vragen ging stellen over mijn zwangerschap en dat ik toen probeerde uit te leggen dat ik niet zwanger was. Maar iedereen zei dat ik me aanstelde, dat ik nog maar eens een echo moest laten maken dan zou ik t wel zien etcetc. Werd echt beetje overstuur wakker en ben maar gauw tegen m'n vent aan gaan liggen!
    Ondanks dat ik weet dat t een droom was, bleef t wel beetje hangen vandaag.

Hopen dat vannacht droomloze nacht is!

7. Marinke84

Marinke84 Actief lid

10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    Hier ook een ervaringsdeskundige helaas, ik zou me ook graag bij jullie willen aansluiten.
    Zelf heb ik afgelopen mei, na ruim zes weken zwangerschap een missed abortion gehad, gevolgd door een curretage.
    16 november na zes weken zwangerschap een miskraam.
    Ik heb wel veel twijfels of ik er meteen weer voor wil gaan, onbezorgd zwanger zijn zit er niet meer in. Misschien eerst een korte pauze.
    Het is wel fijn om er met anderen over te kunnen praten, ik schrik wel erg van jullie verhalen; wat zijn er veel die al meerdere miskramen achter de rug hebben! Geen idee dat dat zoveel voorkwam.
    Iedereen veel sterkte!

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik heb eens gehoord dat 2 op de 3 vrouwen (al dan niet ongemerkt) een miskraam krijgt..

9. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik merk nu ook, nu ik er open over ben naar iedereen, dat veel mensen wel iemand kennen met 1 of meerdere miskramen. Maar heb ook ff cijfers opgezocht (ben iemand die graag informatie heeft) en die liggen dan toch echt wel hoog. Gelukkig ligt t aantal goede zwangerschappen nog veel hoger! Ik begreep ook dat de kans op een kindje na meerdere miskramen wel hoger is dan bij vrouwen die helemaal niet zwanger raken. Een schrale troost, maar toch!

Ik ben hier echt aan t aftellen naar vrijdag, uitslaggesprek.
    Heb er een goed gevoel over maar merk dat de spanning wel toeneemt!
    Nog ongeveer 48 uur en dan hoop ik t ziekenhuis circus te kunnen afronden.

Hoe is t verder met iedereen?
    Gr. Humtum

10. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Welkom nieuwe meiden, ik vind het ook heel fijn om erover te praten en ervaringen uit te wisselen...
    Gisterenavond even een dipje gehad, was precies een week geleden dat we de miskraam hebben opgewekt, het kwam allemaal weer even terug. Ook ben ik weer wat bloed verloren na 2 dagen niks meer gezien te hebben. Hoop dat alles eruit is, maar dat hoor ik pas maandag, heb mijn controle moeten verzetten ivm de begrafenis van mijn oma morgen...

Heb laatst een uitzending van labyrint gezien over miskramen en vroeggeboorte en wat wetenschappers erover weten en waarom zij denken dat het vaak mis gaat. Ik vond het erg fijn om te weten waarom ze denken dat het nu misgaat en het dus heel erg wonderlijk is dat het wel goed gaat. Misschien een tip voor jullie om te kijken op uitzendinggemist aflevering is van 1 dec.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Marinke, wat naar dat je dit ook mee hebt moeten maken. Sterkte nog.

Humtum, spannend vrijdag! Hopelijk kan je dit allemaal daarna afsluiten.

Noralie, sterkte alvast morgen op de begrafenis.
    Ik kreeg de 1e 2 keer trouwens ook een controleafspraak, maar van dit ziekenhuis hoeft dat niet. Gyn zei dat je wel doorhebt als alles eruit is. Als ik twijfel bel ik alsnog wel voor een controle heb ik besloten.
    Lijkt me interessant die aflevering, ga hem straks ook even kijken, ben nu toch aan huis gebonden.

Een paar uur geleden heb ik cytotec ingebracht en bloedverlies is 1 minuut geleden pas begonnen. Vorige keer kreeg ik al bloedverlies na een half uur. Hopelijk is het snel voorbij, voel me verdrietig. Voel me zo schuldig dat dit kindje wat ik heb zien leven is overleden in mijn buik.

12. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Met veel vedriet wil ik mezelf ook graag aansluiten.
    Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met bloeden 1ste echo gehad onbegrepen bloedverlies baarmoeder gesloten
    Zaterdag nog meer bloedverlies en in de avond weer beland in het zh opnieuw echo vruchtje zelfs gegroeid tov vrijdag baarmoeder gesloten.
    Garantie gekregen tot aan de deur maar de gyn zag nog geen reden tot paniek.
    Bloeden niet meer gestopt liep soms gewoon als water uit mij.
    Maandag avond echt weeen pijn die ik moest weg zuchten dit duurde ongeveer een half uur daarna geen pijn meer en het vloeien stopten ( ik had weer hoop)
    Dinsdag bij wakker worden geen bloed of pijn totdat ik ging staan om me te gaan wassen toen verloor ik zwart bloed.
    Moest me droger leeg halen en op het moment dat ik buik voelde ik iets uit me glijden, ging gelijk kijken en ik vond een soort rups ( zo leek het) met hoofdje , oogjes en stompjes waar de armpjes en beentjes moesten komen, ik wilde het pakken weet niet waarom en het brak.....voel me hier zo naar door.....
    Het bloed lijkt nu op ongi bloed en as vrijdag moeten we voor echo om te kijken of ik schoon bent.........

13. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Helaas kan ook ik me bij dit groepje aansluiten
    12 nov bij de eerste echo te horen gekregen dat het niet goed zat
    18 en 19nov cytotec veel bloed en stolsels verloren maar nog niet schoon
    26 nov curettage gehad

14. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    @nijntje ik heb toen om 9uur s ochtend's cytotec ingebracht, kreeg 4uur later krampen en pas 6uur na het inbrengen bloed verlies... dus het hoeft niet binnen een half uur ;)

Voor iedereen die nu nog middenin een miskraam zit, heel veel Sterkte!!!!!!

15. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Nijntje01, heel veel sterkte meis! Pas goed op jezelf komende uren en trek tijdig aan de bel bij ZH of verloskundige als t niet goed gaat he!

Noralie, dank voor de tv tip! Merk dat ik ook zoek naar verklaringen
    Heb afgelopen dagen al veel gelezen maar ga t programma ff zoeken. Heb ik weer iets te kijken in m'n rustuurtje! Heel veel sterkte met de begrafenis morgen!

Cindy29 en Bizzy, helaas welkom. Fijn dat jullie je verhaal willen delen met ons! Ook jullie verhaal komt binnen.
    Cindy29, jij hebt ook lang proces gehad. Ik was t zo beu op t einde maar de tijd gaf bij mij wel mogelijkheden om t stapje bij beetje los te laten. Hoe is t nu met je?
    Bizzy, jij hebt ook dagen tussen hoop en vrees gekend zeg. Hoop dat de echo maandag uitwijst dat je schoon bent en je kan beginnen aan afsluiting en verwerking. Wat naar dat je je kindje wilde pakken maar t brak. Tis zo teer weefsel, voel je niet schuldig!
    Neem wel tijd om ook dat een plekje te geven, tis onderdeel van je verlies!

Sterkte meiden!

16. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    ik was helaas idd heel lang bezig:
    Zal mijn verhaal even vertellen:

Na 4 onzekere weken zouden we met 8 weken eindelijk onze eerste echo krijgen, heel blij en opgelucht dat we ons kindje eindelijk zouden zien
    Helaas kregen wij te horen dat er een leeg vruchtzakje en dooierzakje zat, dus of ik was minder lang zwanger of het vruchtje was al een aantal weken gestopt met groeien
    Ik werd na huis gestuurd en moest over 2 weken maar weer voor een echo komen omdat ze nu niets met zekerheid kon zeggen.
    Ik ben thuis gaan rekenen en ik kon gewoon echt niet veel minder lang zwanger zijn!
    de dag erna verloor ik roze slijmpropjes en met afvegen oog rozige afscheiding (geen bloed te noemen)
    Donderdag toch weer vk gebeld want ik kon en wilde geen 2 weken wachten dus ik mocht weer komen voor een echo
    daarop was te zien dat mijn lichaam bezig was met een miskraam maar omdat er in al die weken al niets gebeurd was, kozen wij ervoor om een afspraak bij de gyn te maken
    Vrijdag afspraak bij de gyn en ook daar was weer te zien dat het goed fout zat.
    Maandag begonnen met cytotec (de heftigste krampen ooit gehad) ging echt bijna van mijn stokje.... mega veel bloedverlies en heel veel stolsels.
    Dinsdag bijna niets meer dus ik dacht dat het klaar was!
    Woensdag weer naar de gyn en helaas niet ''schoon''
    Wat een domper was dat!!!!! (toch maar een curettage plannen)
    Donderdag kreeg ik weer vreselikke krampen en steken, ik heb een hoge pijngrens maar het was ondragelijk
    zaterdag naar de eerste hulp omdat ik er echt niet meer tegen kon!
    Na allerlei onderzoeken zagen ze dat mijn baarmoeder bleef krampen en dat ik een flinke verstopping had vanwege osteopathie.
    Poeder voor de darmen gekregen en morfine
    Dinsdag daarna eindelijk de curettage!!!!!

Dat is nu 2 weken geleden en ik dacht dat ik klaar was, maar helaas!
    kreeg meteen daarna de griep!
    afgelopen zaterdag en zondag voelde ik me eindelijk weer goed!
    Sinds vandaag weer misselijk, rommelige darmen en maagzuur... zou ik het niet beter weten zou ik denken dat ik zwanger zou zijn :(

Psychisch gaat het best goed, als je al 4 weken bezig bent met een miskraam (lichamelijk) dan heb je genoeg tijd om het te verwerken en ben je alleen maar blij als het eindelijk klaar is!
    Het enige waar ik last van heb dat ik mega jaloers ben op iedereen die zwanger is :)

17. an123456789

6 nov 2013
    63
    1
    0
    Hoi Allemaal,

Ook ik wil me graag aansluiten bij dit groepje. Wat herken ik veel van jullie verhalen en gevoelens.
    Zelf hebben wij nadat ik wat bloed verloor)heel weinig maar toch.. een echo gehad op 7nov. Toen zagen we gelijk al dat er een leeg vruchtzakje was. Een week later heb ik een curettage gehad. Nog steeds ben ik af en toe heel erg verdietig. Dit komt ook omdat er in dezelfde week als de curettage een overlijden plaats vond binnen onze vriendengroep. Ik merk nu dat ik mijn eigen verdriet niet meer heb gevoeld op dat moment.
    Ik wil iedereen in ieder geval heel veel sterkte toewensen!!

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Cindy, jou ken ik uit het juni-groepje. Wat naar zeg dat het zo lang geduurd heeft bij jou en dat je zoveel pijn gehad hebt.

Mijn buik- en rugpijn worden steeds erger. Ik kan alleen maar hopen dat dit snel voorbij is. Zou echt geen curettage durven!

19. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    ja wij kennen ons daarvan en komen elkaar helaas hier weer tegen!
    ja ik heb hele nare ervaringen met cytotec (voor mij bijna ondragelijke pijn) maar dat is de een voor de ander
    Als ik het nog een keer moest doen ( hoop natuurlijk niet) dan zou ik meteen voor een curettage gaan!
    Ik heb een curettage gehad met plaatselijke verdoving ( zijn er niet veel die dat zo krijgen)
    Ik kreeg of ander spul in mijn infuus gespoten (soort dronken gevoel) en 2 verdovingsspuiten in de baarmoeder (voel je niks van)
    De ingreep duurde ongeveer 10 min ja het doet soms pijn maar niet wat je niet vol kan houden (soort erge menstruatiekrampen)
    1uur later mocht ik alweer naar huis
    Niet meer gevloeid of niks ( alleen die dag zeurende buikpijn)
    Daarna nergens meer last van!
    Mijn weerstand is nu alleen erg laag

Heel veel sterkte nu, hoop voor je dat de cytotec goed hun werk doen en je "schoon "word (stom woord)

20. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Welkom aan alle dames.. wat een nare ervaringen allemaal zo vlak voor de feestdagen :(
    Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen met het verlies..

Deel Deze Pagina