Hier na dag 5 geen bloedverlies meer, telkens ook hele kleine beetjes, nu af en toe nog wat roze. 2 dagen terug toen we weer voor het eerst seks hadden daarna nog wel een dagje gebloed. Maar vandaag wat rozig en bruinig, dus wat oud bloed... Hopelijk is nu echt al het bloed eruit en kan mijn cyclus weer op gang komen. Ik wil maandag bij de controle ook nog een echo,gewoon voor mijn gevoel dat ik kan zien dat er echt niks meer in zit. Dan kan ik het afsluiten....
@Cindy ruim een week geleden heb ik ook heel erg steken en krampen gehad. Nu ben ik vandaag weer voor het eerst ongesteld geworden dus waarschijnlijk is het ook mijn eisprong geweest. Dus misschien dat het bij ook het geval is. Wat een mooie gedichten zijn er geschreven zeg!!
Vosje heel veel sterkte, dat wachten is echt zenuwslopend zeker als helemaal geen bloedverlies hebt. De echo's ondersteunen in ieder geval wel om het wat 'echter' te laten worden. An fijn dat je weer ongesteld bent! Ik weet eigenlijk niet of je al weer geprobeerd had zwanger te worden deze ronde? Maar fijn dat je cyclus weer op gang is. Daar ben ik nu ook op aan het wachten en dat duurt lang! (Voor mn gevoel dan he) Mijn vriend was ook verdrietig na de tweede miskraam maar blijft wel erg positief voor mij en dat helpt goed! Aan de andere kant word ik helemaal sikkeneurig van alle goed bedoelde opmerkingen van mijn (schoon)ouders: je bent pas jong, die en die heeft wel drie miskramen gehad en toen kreeg ze toch nog een dochter, etc etc. Ik kan er niet goed mee om gaan, hoe doen jullie dat?
Marinke, de mensen die van die goed bedoelde opmerkingen geven, hebben nu ook niet geweten dat ik weer zwanger was. Mijn moeder heeft het er te veel over vind ik, dus ik heb gezegd dat ik het er niet steeds over wil hebben. Ik heb sowieso tegen bijna iedereen gezegd dat we nu ff pauze houden, dus hopelijk krijgen we ook geen vragen hoe het ermee gaat (of ik weer zwanger ben enzo). Denk wel dat we er nu toch meteen weer voor gaan Al kan ik dan niet alle onderzoeken krijgen die ik wil als ik meteen zwanger zou worden. De medicijnen krijg ik sowieso heb ik al gehoord. Maar ik weet liever van te voren natuurlijk of ik ze nodig heb of niet.
Over goedbedoelde opmerkingen: Ik krijg eigenlijk alleen maar opmerkingen, van jeetje meis hoe is het nu met je? Kan je het verwerken? Jullie krijgen wel veel ellende in 1 keer hoor... (oma overleed 4 dagen later). Af en toe een beetje teveel "medelijden" zegmaar. Ik ben het wel een beetje zat! Wil verder, morgen controle bij gynaecoloog en als alles goed is, dan willen we weer zsm zwanger worden. Al heb ik gezegd dat we daar nog niet over hebben nagedacht tegen mensen die ernaar vragen....
Er is weer ijverig geschreven! Wij waren ff weekend weg, stond al maanden gepland en hebben vrijdag na t goede nieuws besloten toch te gaan. Was erg fijn om ff weg te zijn maar viel me wel tegen qua conditie! Was na halve dag echt opgebrand en ben gister om 8 uur naar bed gegaan. Tsja, was niet t romantische weekend dat we maanden geleden hadden gepland! Nog wel ff rustig stil kunnen staan bij alles, dat was wel fijn! Kan niet echt meepraten over de opmerkingen maar herken wel t stukje van noralie over medelijden. Kan ik ook niet echt altijd iets mee! Ik heb ook al aantal maal de vraag gekregen "hoe nu verder" van anderen. Zeg ook steeds dat we dat nog niet weten en heb ook al aangekondigd in 1 groep (waar wij 1e stel zijn met kinderwens (men weet t na onze achtbaan iig nu) en men superenthousiast is, dat ik stop met alcohol drinken omdat er al werd gekeken wat ik dronk en nu zeker! Die teleurgestelde gezichten haha! Tis gewoon erg lief bedoeld van hen allen maar wil gewoon ff dat t geen aandachtspunt wordt! Dat vind ik nu wel jammer, wij hadden t echt niet verteld dat we "bezig waren" en nu weten best veel mensen t. Was afgelopen weken heel gijn met alle steun die we kregen en nodig hadden maar had liever het nog ff stil gehouden! Vosje, hoop voor je dat jij ook kan gaan afronden binnenkort. Vind t echt knap dat je t zo lang volhoudt. Voelt natuurljk niet als keuze maar bedoel t meer als dat je de rust houdt voor deze wijze! Ik vond de periode van oz naar bbz echt slopend! Ik wist dat t niet goed zat, bleef ook veel rondom huis voort geval dat t toch miskraam was en t zou starten maar vond vooral het idee dat t vruchtje maar zat te zitten naar! Meiden wiens cyclus weer echt op gang is, fijn hoor! Hoop dat als jullie weer opnieuw willen starten, t ook weer snel lukt. Ik vind begrijp t wachtadvies van mijn gyn wel gezien wel (ivm vaagheid bbz/ma) maar merk dat ik hoop dat m'n cyclus weer gauw op gang is en ik in januari snel ongi ben en we weer verder kunnen!
Lekker hoor een weekendje weg, jammer dat het niet zo romantisch was als je had voorgesteld, maar toch fijn om samen er even bij stil te staan. Wij hebben eind januari een midweekje centerparcs geboekt. Heb er nu al zin in!! Heerlijk samen in de sauna, bubbelbad en lekker zwemmen... We zijn er heel erg aan toe, nog even geduld....
Heerlijk noralie! Snap dat jullie er aan toe zijn. Wij zeiden al, we plannen binnenkort gewoon nog een keer een weekend om t wel romantisch te maken hihi!
Wat lekker er even tussenuit! Helaas zit dat er hier de komende tijd niet in, maar man heeft vanaf a.s. zaterdag wel lekker vrij tot 6 januari Kunnen we gezellig met zn viertjes leuke dingen doen. Wat fijn die herkenning hier ♥ Ben echt blij dat we hier gedachten kunnen delen. Net als jullie krijg ik veel 'medelijden'. Helaas ook een paar domme opmerkingen. Ik probeer het maar langs me heen te laten gaan, maar toch frustrerend... Helaas is ukkie dit weekend niet vanzelf gekomen.. Morgen nog een kansje en anders overmorgen smorgens naar het ziekenhuis.
heb ook in november miskraam gehad ondertussen bloedingen gestopt vanaf 30 november hopen dat het nu wel gaat lukken was enorm pril zwanger maar 4 weekjes en 4 daagjes en het is volledig weg
Hoi meiden Heb helaas na heel veel hopen gisteren een miskraam gehad met 8,5w Ik was zwanger van een tweeling waarvan er eentje al in het begin al niet goed deed en de ander prima en zich ook mooi boven in me baarmoeder had genesteld met een kloppend hartje na bloedverlies en nieuwe echo laten maken en bleek dat me lichaam de dode vrucht aan het afstoten was maar de andere deed het nog prima donderdag hele grote bloedstolsels verloren en weer echo gehad andere was mooi gegroeid en hartje klopte nog prima maar ze zagen nog wel de andere vruchtzak Zitten de nacht van zaterdag op zondag kreeg ik hele erge krampen en moest gelijk weer komen me lichaam was bezig met een miskraam van de afgestorven vruchtzak en zou echt door zetten de ander was nog steeds mooi gegroeid maar hartje begon onregelmatig te kloppen gisteren middag na uren echte weeën te hebben gehad kwam der mega grote en veel bloedstolsels uit en de buikpijn was weg had gisteravond een echo om te kijken of de kleine puk toch was blijven zitten maar helaas hij zat nog wel in me baarmoeder maar hartje niks klopte meer vanochtend is die er uit gekomen en je kon duidelijk een mini mensje zien we hebben hem begraven onder de vlinder boom ons eerste kleine mooi vlinder.. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat alles weer op orde was in het lichaam en jullie weer zwanger waren?
Vandaag conrole bij de gyn gehad. Hij gaf me het voordeel van een twijfel, er zat nog iets in mijn baarmoeder, de gyn. gokte op wat bloed, maar dat was minimaal. Zo'n 6 mm. als ik de komende 2 weken heel veel bloed ga verliezen moet ik terugkomen, maar zolang het hele kleine beetje bloed blijven, is het goed en hoef ik geen curretage. Wat een opluchting zeg! Mochten we weer zwanger raken dan blijf ik de eerste periode ook onder controle bij de gyn totdat ik de 12 weken ben gepasseerd en alles goed lijkt. Toch wel een heel fijn idee! Nu kunnen we hopelijk dit hoofdstuk afsluiten en weer uitkijken naar de toekomst en een nieuwe zwangerschap!
Oke, even jullie hulp nodig. Sinds gisteren last van gevoelige tepels. Vandaag nog iets gevoeliger dan gisteren en mijn borsten voelen ook wat minder fijn aan. Het is 3 wkn geleden dat ik een miskraam heb gehad en ong. 2 wkn geleden gestopt met bloeden. Ik heb tot op heden nog geen menstruatie gehad. Met mijn vorige menstruaties had ik nooit pijnlijke borsten en/of tepels. Kan het zo zijn dat je lijf na een miskraam opeens anders doet en dat dit kan duiden op een menstruatie? Of kan het al zo zijn dat het alweer raak is? Ik heb al op internet gekeken en een zwangerschapstest heeft volgens mij nog geen zin, want er kunnen nog waardes in je urine zitten van de vorige miskraam, dus een test heeft volgens mij geen zin?! Ik denk dat ik gewoon moet afwachten tot 7 januari. Als ik dan nog geen menstruatie heb gehad de gyn bellen zoals afgesproken was met mijn verloskundige. Of kan ik als ik over een week alsnog een test doen (mits niet ong te zijn geworden), en kijken wat deze test zegt? @Noralie87, Fijn dat je bij de gyn kan blijven de eerste twaalf weken als je weer zwanger blijkt te zijn!
Wat een verhaal zeg... Veel sterkte! Ik zit nu op dag 13 van de cyclus, gynaecoloog zei tegen mij dat het wel 2 maanden kan duren voordat ik weer ongesteld word. Ben ik eind februari nog niet ongesteld dan moet ik weer terug voor een controle. Dus ik ga niet testen tot eind feb. of ik moet echt veel zwangerschapskwaaltjes hebben... Maar ik hoop erg gewoon op dat ik snel weer ongi ben!
Wat naar icequeen Ik zit nog midden in mn miskraam, dus ik kan je nog niet veel zinnigs zeggen over het weer zwanger worden hierna. Ik hoor morgenvroeg hoe of wat qua curretage en wat me daarna te wachten staat. Hopelijk hoeven we geen maand over te slaan.
Ik zit nu ook te wachten hoe of wat net weer bij de verloskundige geweest en zit nog een hoop troep in de baarmoeder moet morgen bellen voor curiteren had gehoopt dat alles gewoon natuurlijk was gegaan ben zo bang dat het dadelijk niet meer lukt of moeilijk gaat of lang duurt
Ik kan je heel erg cytotec aanraden icequeen. Bij mij is er na het inbrengen van de tabletten binnen 7 uur alles uitgekomen. Niet veel na bloedingen gehad en ik was na 4 tabletjes schoon.
@Hoek het is inderdaad lastig denk ik om een zwangerschapstest te doen. Zelf heb ik af en toe nog getest zodat ik zou weten wanneer de zwangerschapshormonen verdwenen zouden zijn. Pas 2 weken na mn miskraam had ik een negatieve test. Ik heb dit weekend weer mijn eerste menstruatie gehad. Ik heb dan wel geen gevoelige tepels etc gehad maar voelde me ook dit keer heel anders dan dat ik voorheen altijd had. Spannend!! @marinke wij waren nog niet bewust bezig deze eerste ronde. Wilde mijn eerste menstruatie eigenlijk even afwachten. Verder vind ik sommige opmerkingen ook lastig idd. Terwijl ik weet dat sommige mensen het heel goed bedoelen. Verder maak ik er nu maar geen geheim van dat we hopen snel weer zwanger te zijn. Iedereen hield ons al in de gaten aangezien ik vorig jaar gestopt was met roken en als ik een keer geen wijntje nam zag je gelijk mensen denken... Dus ja iedereen weet nu toch wel dat we bezig zijn en hoef ik echt niet met smoesjes aan te komen straks @vosje en icequeen, sterkte!!Hopelijk krijgen jullie morgen meer duidelijkheid.
2 weken na de curettage had ik pas weer een negative test Cytotec nu 4 weken geleden en curettage 3 weken.... nog geen nod te bekennen... dus denk dat je daar geen pijl op kan trekken Iedereen die ''nieuw'' is... sterkte!
Hoihoi, ik heb een afspraak voor morgen gekregen. Om 14:00 moet ik me melden. Als het goed is mag ik tegen etenstijd weer naar huis. Achteraf dacht ze dat de groei al eerder is blijven steken en dat de eerste berekening qua zwangerschapsduur wel klopt. Ik zou dan nu 10 weken en een beetje zijn.. Dus ongeveer met 8 weken overleden.. Hebben we niks meer aan en het blijft gokken natuurlijk.. maar toch..