Miskraam nr 2?.....steun nodig plz

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hotsiflots, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had dit toen ook al voor je uitgerekend en je gewezen op het feit dat je banner verkeerd stond.

Op 28 dec je eisprong dan ben je op 11 januari 4 weken zwanger (en heb je op 10 dpo positief getest).
    Nu 10 dagen verder ben je dus 5+3 weken zwanger.

Tijdens je echo woensdag ben je dus 6+2 en kunnen ze met goed apparatuur een hartje zien kloppen, maar het kan ook zijn dat ze hem niet kunnen vinden omdat het toch nog erg vroeg is.

Je had bij je vk moeten aangeven dat je laatste ongi op 14 dec begin. Zodoende had zij nu ook de juiste termijn voor je berekend.

Vind het wel vreemd dat je niet bij de gyn terecht kan voor een echo, terwijl je al bij hem onder behandeling bent/was, gezien je echo op 29 dec.

2. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Mijn laatste menstruatie was op 13 december 2015 En daar ging ze vanuit, en het was niet zeker of mijn eisprong de 28th was, kon ook eerder, gynaecoloog zei tussen 25 en 28 december. En ja, met 6+2 weken kan je ind wat zien, als het mis is DAN pas word ik door gestuurd naar een gynaecoloog.

Hoe ver ik precies ben zal ik volgende week horen, en op dit moment kan het me een reet roesten hoe ver ik ben, het enige wat me kan schelen op dit moment is of de zwangerschap intact is of niet.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wanneer er geen hartje zichtbaar is zul je met 6.2 nig niet doorgestuurd worden naar de gyn. Dan ben ik bang dat ze je een week laten wachten.. Dat is echt de reden dat ik deze keer pas een echo met 7 weken wil..

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Op 7 jan zeg je dat je laatste ongi op 9 dec was.
    Nu is het ineens 13 dec??

5. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ja, daar hou ik ook rekening mee, maar als het vruchtje eruit ziet zoals de termijn 6,5/7 weken, dan ben ik al wat geruster, mocht het nu al dood zijn dan zou je alleen 2 ringen zien met een puntje erin, zo was dat de eerste keer, en als er geen hartje is en ik nog een week moet wachten, dan zal ik dat moeten doen, maar ik hoop het niet, wil gewoon antwoordt is het goed of fout, die onzekerheid is killing.

xoxo

6. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    whoops, ja moest 9 december zijn,het is nog vroeg :):p

7. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hotsiflots,
    Wil je even een hart onder de riem steken... Wij hebben in september rond dezelfde tijd een ma gehad. Ik op 25 sept. Ik ben nu 8weken zwanger. Met 5 weken kreeg ik heftig bloedverlies (zonder stolsels en kramp) en heb ik nu alweer 3 goede echo's gehad. Eerst ring te zien, toen kloppend hartje, daarna verder gegroeid. Het blijft enorm spannend. Ik heb dus uiteindelijk 2,5week bloed/veel bruinverlies gehad. Vandaag weer een echo.
    Ik probeer er maar vertrouwen in te hebben...
    Het hoeft dus niet direct een miskraam te zijn!
    Hoe is het nu met je bloedverlies?
    Groetjes

8. Welshfan

Welshfan Actief lid

13 feb 2014
    303
    9
    18
    Veel sterkte, ik vrees dat je momenteel alleen maar kunt wachten...

Als het een troost mag zijn, toen ik 5 weken zwanger was ben ik 's nachts wakker geworden in een bloedbad, meer dan een uur heeft het bloed eruit gestroomd op het toilet. Er werd bevestigd dat het een miskraam was, maar een week later was er plots een kloppend hartje te zien. En geloof het of niet, maar ik ben nu 21 weken zwanger van die miskraam!
    De gynaecoloog kan als enige uitleg geven dat het een tweeling was, maar dan nog vindt ze het gek dat dit kindje zo een gigantische bloeding overleefd heeft, én ze vindt het heel vreemd dat dit kindje niet meer te zien was na die miskraam, er was toen zelfs geen vruchtzakje meer te zien.

Ik heb ook 2 collega's die een kleine bloeding hebben gehad waarbij de gynaecoloog zei dat ze moesten wachten tot de miskraam doorzette, maar die miskraam is er nooit geweest en beiden hebben een gezond zoontje!

Dus bloed wil uiteindelijk niets zeggen, en ik heb ondervonden dat zelfs héél veel bloed positief kan uitdraaien...

Ik hoop dat je hiermee een beetje gerustgesteld bent, al zal je ook wel weten dat je alleen maar kunt wachten en dat het alle kanten uit kan. Een miskraam zou kunnen ja, maar de kans is minstens even groot dat het wel goed afloopt!

9. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat lief, bedankt voor je berichtje dat doet me goed, en gelukkig dat het goed gegaan is toch nog!! dat geeft hoop!!

Ik heb dus op maandag ochtend beetje bruinverlies gehad met slijm en dinsdag een beetje roze slijm, sindsdien NIKS meer!! maar dat was bij mijn eerste mk ook, toen had ik alleen een veeg bruinbloed, wel ben ik steeds aan het checken nog, elke wc beurt is spannend.

Hoe was de echo vandaag???

xoxo

10. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    ZO hé wat een verhaal!! wat een wonder! ik hoop dat ook voor mij zo wordt, bedankt voor je berichtje geweldig om te lezen,je heb me zeker gerustgesteld, ik moet weer vertrouwen zien te vinden dat mijn lichaam het wel kan!!

Lijkt me heerlijk na al die onzekerheid nu 21 weken te zijn <3 geniet ervan!!

xoxo

11. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag echo ook weer goed, hartje, goede termijn en het bewoog! Ben nu verder dan vorige keer. Dat voelt ook goed!
    Ik duim voor je!

12. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat ben ik blij voor je!!!! het moet gewoon goed komen nu!!!

Geniet ervan.

xoxo

13. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hier helaas alle hoop weer verloren, het is niet goed, sinds gisterenavond elke keer als ik mij afveeg veeg ik roze af, en ik voel mij ook niet lekker.

Het is niet dat het eruit stroomt en heb geen hevige krampen maar ik voel dat mijn lichaam ergens mee bezig is, had het bij een beetje gebleven dan had ik nog hoop gehad, maar nu veeg ik elke keer roze/bruin af, dat kan niet goed zijn.

Ben zo verdrietig, ben er stil van had toch nog hoop gekregen, maar het is me op dit moment niet gegund.

Ik mag me nu wel laten onderzoeken wat het kan zijn, 2 keer precies hetzelfde is niet goed, precies hetzelfde termijn gaat het steeds fout, ik heb het idee dat er wat met mijn hormonen aan de hand is, ik ga niet eerder weer een poging doen om zwanger te worden voor dit is uitgezocht.

Ik ga sowieso naar de echo, maar daar zal ik het antwoord krijgen wat ik nu al weet :(

xoxo

14. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Roze en bruinverlies zegt niet zoveel.Als het rood is en je hebt er krampen bij,dan zou ik me zorgen maken.
    Ik begrijp je angst hoor,maar het kan echt gewoon goed gaan.

Ik weet zelf pas net dat ik zwanger ben,na sterilisatie.Ik heb deze zwangerschap al zoveel bloed gezien,waarvan ik dacht dat mijn cyclus gewoon in de war was door de bevalling en sterilisatie ..helderrood met stolsels en al.Ik ben toch echt bijna 22 weken zwanger. (Kwam er achter met achteraf gezien 19 enhalve week)
    Het kan dus echt...

15. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    wow wat speciaal!! was je niet totaal in shock? je dacht immers dat het niet meer zou gebeuren!! het heeft echt zo moeten zijn en fijn dat alles goed gaat!!

Ik ga afwachten tot de echo, dan heb ik zekerheid maar man o man, ik weet dat het nog kan, maar het is heel moeilijk hoop te hebben na wat ik de eerste keer heb meegemaakt.

xoxo

16. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hotsiflots, vind je het wachten niet slopend? Ik ben direct voor een echo gegaan. Stel dat ze niets zien omdat het te vroeg is. Kunnen ze in ieder geval de groei meten bij een volgende echo... Geeft toch weer meer info?

17. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Kijk even bij ovulatie en zwangerschapstesten,mijn topic daar heet 'ongelofelijk'.Het is een lang verhaal,vandaar dat ik daar even naar verwijs,dat scheelt mij een boel typen.
    Zo goed gaat het niet,maar dat heeft niets met het bloedverlies te maken.
    En kijk even in mijn handtekening,ik weet als geen ander hoe het is om een miskraam te krijgen.

18. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Hoi Hotsiflots.

Ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar lees wel dat je wederom in de stress en onzekerheid bent i.v.m. rozige afscheiding. Maar zoals ik hier boven ook al zie staan: dat hoeft echt nog niets te zeggen!

Ik was 6 weken zwanger en toen zag ik bij het vegen ook rozige afscheiding. Het was niet veel, maar ik schrok wel! Toevallig had ik die dag een echo en ik sprak mijn onzekerheid uit naar de echoscopist. We hebben samen gekeken en dat was de eerste keer dat ik hartactie zag. De gehele dag heb ik van rozig naar bruinig bloed weg geveegd en de volgende dag was het weg.

Een week later kreeg ik weer een echo, om te kijken naar de groei. Alles zat er nog en was goed. Dit gaf mij steeds meer zelfvertrouwen.

Ik wil hierbij aangeven dat het een ontzettend bijzonder proces is, wat er in je lichaam gebeurt. Ik heb voor deze zwangerschap maar liefst 3 miskramen gehad, in 4 maanden tijd. Onderzoek was mogelijk, maar alle gynaecologen, VK's en ook de echoscopist zeiden: "Je hebt gewoon enorme pech..."

Uit onderzoek is gebleken dat ze inderdaad geen oorzaak hebben kunnen vinden. Puur pech. Klaar. Maar heftig is het wel; het maakt je onwijs onzeker.

Inmiddels ben ik bijna 22 weken zwanger! Alles gaat goed en mijn kindje groeit zo mooi en volgens het 'boekje'! Ik heb alle vertrouwen weer terug gekregen! Maar dit heeft wel een tijd geduurd.

Bij mij hielp het vooral om in de begin fase vaker echo's te krijgen, zodat ze week op week de groei van de baby konden zien en bijhouden.

Wellicht is dit voor jou ook een idee. Ik wens je echt heel veel succes en geef de moed niet op! Wanneer mag je langskomen voor een echo?

19. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    #39 Hotsiflots, 22 jan 2016
    Laatst bewerkt: 22 jan 2016
    Bedankt voor de steunende berichtjes allemaal.

Echo krijgen doen ze hier heel moeilijk over, ik wou wel eerder komen maar degene aan de lijn zei: je zal niet veel zien dan alleen een bevestiging van een zwangerschap, ik kon beter wachten tot er hartactie zou zijn, dus ik krijg woensdag mijn echo, ik probeer hoop te houden maar mij gevoel zegt het is over, waarschijnlijk is dit ook zelfbescherming anders stort ik in, ik troost me ook uit de text van jullie dat je zelfs na 3 en meerdere miskramen, zwanger zijn wel goed kan gaan!

Heb 11 jaar lang een kindje gewild maar er nooit eerder voor kunnen gaan ivm overgewicht en pcos, heb 11 jaar lang gedacht: wat zou erger zijn nooit zwanger worden of een miskraam....antwoord hoef ik niet eens meer over na te denken: een miskraam....geestelijke pijn pfftttt

Ik ben zo blij met dit forum dat ik een beetje me hart kan luchten, zonder als een overdreven drama queen gezien te worden, want het is echt zo: je weet niet hoe het voelt totdat je het meemaakt, ik heb wel vrienden, maar ben de enige die bezig is met zwanger worden, en krijg dus de adviezen ach joh maak je niet druk of kinderen zijn niet alles in het leven....mijn moeder heeft er ook erg verdriet onder, die wil ik ook niet steeds lastigvallen, en ik ben een BAM dus geen partner, ik voel ook woede dan zou ik het van de daken willen schreeuwen en dingen kapot slaan, maar het helpt niet je kan het niet tegen houden.

Het liefst wil ik nu meteen een echo, maar ik wil bij een trimester zijn waarbij het zeker is dat er hartactie gezien hoort te worden, dus als het niet goed is het ook echt niet goed is en ik meteen een curettage kan gaan aanvragen.

Ik veeg nu nog steeds een beetje bruinverlies af, en ben kots en kots misselijk.

Leelaatje wat ben ik blij voor je dat het nu zo goed gaat!!! dat moet een heerlijk gevoel zijn, geniet ervan

Pipo30 ik heb net je verhaal gelezen, en wow wat een achtbaan van emoties en je onderschrift daar ben ik stil van wat erg dat je dat heb moeten meemaken :( dan denk ik bij mezelf wat zeik ik nou, wens je heel veel sterkte toe.

Fely Het wachten is ind slopend, maar ik heb toch liever woensdag, er is dan zeker wat te zien en misschien wel hartactie, als ze vandaag bv geen hartactie zien zit ik alsnog in de zenuwen, dan liever 5 dagen nagelbijten en dan heb ik definitief antwoord

xoxo

20. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Hey Hotsiflots,

Kun je ook niet een onafhankelijk echocentrum contacten? In Leeuwarden hebben ze een echocentrum dat bij verschillende VK's aangesloten is, maar die kun je los van hen gewoon contacten en een afspraak inplannen. Desnoods op eigen kosten!

En mijn echoscopist was ook zo begripvol, ik mocht elke week terug komen om te kijken!

Misschien kun je zoeken in jouw omgeving of er ook zoiets is? En ik zou gewoon je verhaal en onzekerheden vertellen. Met 6 weken kan het natuurlijk voorkomen dat er geen hartactie te zien is, dat is met 7 weken wel beter. Maar ik zag met 6 weken en 3 dagen wel een hartje knipperen! Dat gaf me al veel meer zekerheid.

In ieder geval succes en als je wilt praten met iemand die het inderdaad ook heeft meegemaakt, dan mag je mij wel berichten :)

Ik snap namelijk heel goed wat je bedoelt met 'goed bedoelde adviezen' van mensen die niet weten hoe het is. Ik ben ook veel vrienden verloren, of eigenlijk, heb ik afstand van ze genomen. In dit soort situaties kom je er altijd achter wie je echte vrienden zijn, helaas...

Deel Deze Pagina