Hoi meiden Wil me even voorstellen ik ben nena en ben 37 Ik heb nu net een miskraam achter de rug Dit is totaal mijn 3 de miskraam achter elkaar heb het momenteel heel erg zwaar dit is de ergste doe ik heb gehad Ik probeer ook al zo lang een kindje te krijgen Ik ben ook onder behandeling van het ziekenhuis en krijg iui maar wel zonder Hormonen gewoon in mijn eigen cyclus De eerste keer dat ik eindelijk zwanger raakte was het zo'n wonder Maar helaas ging het na 5 weken en 2 dagen fout de tweede keer dat ik zwanger werd had ik hele vroege miskraam en nu dus de derde Had zo'n goede hoop dat het nu goed zou gaan maar helaas Toen ik net te horen kreeg dat ik zwanger was was ik in de wolken maar dus niet zo lang kreeg gelijk te horen dat mijn hcg heel laag was Het verdriet sloeg gelijk toe Nee niet weer ik moest een week wachten of het gestegen was genoeg ik had ook roze afscheiding met het afvegen maar bleef maar wel hoop houden een week later kreeg ik gelijk de uitslag nu was de hcg 105 maar had dus over de 1000 moeten zijn en dat het een miskraam zou worden nu ben ik ook hevig gaan bloeden nu is mijn hcg wel gezakt weer paar dagen later naar 33 alleen het is zo rot omdat het hormoon er nog zit een dat ik ook kwaaltjes heb terwijl ik een miskraam heb vandaar dat het deze keer zo zwaar is nu hopen dat volgende week mijn hcg hormoon op 0 staat maar weet het effe niet meer ben eigenlijk best bang dat het de volgende keer weer misgaat zijn er vrouwen die ook meer miskramen hebben gehad en nu een goede zwangerschap hebben heb eigenlijk een beetje hoop nodig Sterkte voor de andere meiden Liefsss nena
Hoi Nena, Ik heb 3 miskramen achter elkaar gehad in 4 maanden tijd en het is de vierde keer goed gegaan. Verschillen tussen jou en mij zijn wel leeftijd en dat ik niet bij het ziekenhuis loop voor behandelingen. Ik ben 30 en ben alle drie de keren meteen zwanger geraakt zonder 'hulp'. Aan mijn vruchtbaarheid lag het dus niet. En eerlijk gezegd konden ze ook niet vinden waar het wel aan lag. Ik heb toen na de laatste miskraam, missed abortion, besloten dat ik een pauze nodig had. Sowieso omdat de laatste het heftigst was (met 9 weken-echo achter gekomen dat het vruchtzakje leeg was), daarna zelf de miskraam moeten opwekken met medicatie. Dit is niet geheel goed gegaan en heb alsnog een curettage moeten ondergaan. Daarna kwam ik in een depressie terecht en moest ik het vertrouwen in mijn lichaam weer terug vinden. Gelukkig hielp mijn man mij enorm in deze periode; hij verraste mij met weekendjes weg, vakanties en festivals. Zodat ik mijn focus even ergens anders op kon leggen. Ook heeft yoga mij enorm veel geholpen, maar dit is ook iets wat ik al 10 jaar doe en het is meer dan alleen een hobby voor mij... Na een half jaar hebben we het eigenlijk onbewust geprobeerd en het is gelukt! Morgen ben ik 22 weken zwanger en alles gaat helemaal goed! Hoewel onze situaties toch van elkaar verschillen, wil ik je meegeven om de moed niet op te geven... Hoe moeilijk het soms ook is. En wees ook lief voor jezelf, ga leuke dingen doen en gun jezelf af en toe een wellness dagje of cadeautje of zo! Iets wat je echt leuk vindt!
Bloed zegt niet altijd wat, bij mijn eerste miskraam had ik helemaal geen bloedverlies en ook niet dat mijn symptomen minder werd maar toch had ik een windei met 11wkn. Ik had dan wel een late echo maar er is wat fout gegaan bij de innesteling zoals mijn verloskundige het noemt foutje van de natuur. Ik hoor steeds meer in mijn omgeving dat als je voor de 1e gaat heel veel miskramen voorkomt zelfs al heb je het soms niet door. Na die miskraam was ik ook zo bang toen ik weer zwanger werd en mocht elke 1x in de 2 weken een echo of het hartje even beluisteren om me gerust te stellen. Ondertussen ben ik nu al 20weken. Ik hoop voor je dat voor jou ook alles goed zit en niet al teveel stressen want dat is ook niet goed. Zoek evt afleiding om de week sneller door te komen. Succes en ol duim voor je
Ik heb in 2015 in een half jaar tijd 4 miskramen rond de 5 weken gehad. Eind november getest...ik had totaal niet verwacht maar er kwam een lichte streep tevoorschijn! Daarna liepende testen op incl de clearblue test die anders ook op 1-2 weken bleef steken. Rond 5 weken en 2 dagen bloedverlies,naar ziekenhuis en daar was een vruchtzakje op te zien met iets erin. Ben nu 11 weken en 2 dagen zwanger en heb in totaal nu 4 echo's gehad! Succes met je zwangerschap!
Bedankt voor weer de lieve berichtjes. Als ik dit allemaal zo lees, jeetje wat maken vrouwen dit vaak mee, en toch ook met een goede uitkomst dat geeft me weer hoop. Ik leef tussen hoop en vrees, ene keer denk ik het komt goed andere keer denk ik het is over. Moet zeggen dat dit keer het wel anders is dan de eerste keer, toen had ik 1 keer een veeg bruinbloed en toen niks meer, nu heb ik wel vaker afscheiding maar het voelt toch anders of is dit ijdele hoop, alleen echo kan uitsluitsel geven. Net moest ik hoesten voelde ik iets stromen ik meteen: this is it!!! veeg ik af is het gewoon doorzichtig slijm (sorry) wel voel ik kleine steekjes in me baarmoeder, maar die heb ik vanaf het begin gehad. afwachten geduld en nog eens afwachten...Ik wou dat als het mis was de boel gewoon losbarstte weetje wel, dan heb ik me antwoord die onzekerheid is killing. xoxo
Hier ook twee miskramen gehad en nu de derde keer is alles goed gegaan. De angst zat er in de eerste weken flink in. Wanneer krijg je de eerste echo.
Ik kan me voorstellen dat de angst er goed in zit, gelukkig is het bij jou 3 keer scheeps-recht, heerlijk gevoel moet dat zijn!!! ik hoop mits deze fout is de derde keer ook goed zal gaan. Ik krijg woensdag mijn eerste echo.
oefff morgenochtend 11 uur eindelijk de echo, ben nu wel klaar met het wachten en wil weten of het echt fout is of dat het onschuldig bloedverlies was.... Ik heb sinds donderdag niks meer van roze/bruin afgeveegd, als het fout is is het weer een missed abortion, want heb nog steeds pijnlijke borsten en misselijk als ik te nuchter ben voor de rest voel ik me kiplekker. xoxo
Ik duim ook dat je morgen een kloppend hartje hebt.. heel veel succes en ik hoop dat je wat moois ziet.. Xx
Dank je wel cjsb Begin toch zenuwachtig te worden, ben blij als ik morgen eindelijk me verlossende woord heb, ik zal het hier morgen laten weten. xoxo
Ik heb net je hele topic gelezen, ik zit in ongeveer hetzelfde schuitje Veel sterkte morgen, ik duim voor je. Laat je wat aan ons weten? Liefs
Wat naar dat je ook in hetzelfde schuitje zit, is het al zeker of niet? Ik laat zeker morgen weten hoe het gegaan is, bedankt voor je berichtje. xoxo
ugh, onzekerheid is killing, dat afwachten, vreselijk ik hoop echt dat het goed komt,maar 9 dagen in de onzekerheid is moeilijk, hopelijk is het onschuldig ik zal voor je duimen. xoxo
Hoi Hotsiflots, Ik heb ook net je topic gelezen en zit in hetzelfde schuitje. Het wachten op een echo en uitsluitsel over of het goed is of niet is echt niet te doen. Vorig jaar zomer was ik voor het eerst zwanger en heb ik een miskraam gehad. Met 12 weken heb ik een abortus curettage gekregen aangezien de miskraam niet uit zichzelf op gang kwam. Ik heb tijdens die zwangerschap ook een beetje bloedverlies gehad maar niet veel. Nu ben ik 8 weken zwanger en heb aankomende donderdagmiddag mijn eerste echo. Een dag na jou. Vorige week dinsdag had ik de hele dag licht bloedverlies wanneer ik naar de wc ging. Sindsdien ben ik ook ongerust en bang voor opnieuw een miskraam. Ik weet niet beter dan dat bloedverlies een miskraam betekend. Gelukkig lees ik hier ook veel goede verhalen wat hoop geeft. Al hou ik ook een slag om de arm. Ik begrijp hoe je je voelt en wat je nu doormaakt. Ik ga voor je duimen en hoop dat je morgen goed nieuws krijgt! Het is je gegund. XO
Succes,en houd in je achterhoofd dat je minder ver bent,ik ben daarop basis van jou verhaal eigenlijk zeker van.Je bent nu hooguit 6w2d.Ik zeg dit omdat je anders straks in de stress zit dat de echo niet overeen komt met 7 weken.Ik zou uitgaan van 6 weken,en met een beetje apparatuur en een goede echoscopist kun je het hartje zien.