Restweefsel na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Deniseb11, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deniseb11

Deniseb11 Lid

26 aug 2013
    96
    14
    8
    Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje, ik heb met 5 en een halve week een miskraam gehad. Daarna telefonisch contact gehad met vk en heb maar 1 dag heel flink gevloeid met stolsels. De vk en ik zelf denken dat alles eruit is, ik mocht er nu ook gelijk weer voor gaan.

Nu lees ik soms bij meiden dat ze op een echo zien dat er nog een heel klein beetje zit maar dat dat er bij een volgende menstruatie wel uitkomt, maar wat gebeurd daarmee als je nou gelijk weer zwanger zou zijn? Ben gewoon heel benieuwd, heb je dan kans op een bloeding omdat dat we alsnog uit moet? Of blijft dat restje dan gewoon zitten?
    Ben benieuwd naar jullie antwoord
    Groetjes

2. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat verdrietig....

Om je vraag te beantwoorden: dat ligt aan hoeveel restweefsel en of je lichaam hier last van heeft. Bij teveel restweefsel kan je lijf namelijk denken dat je nog zwanger bent (en is de kans dus minimaal dat je zwanger raakt omdat je lijf ook geen signaal geeft voor eisprong). Bij een klein beetje restweefsel ruimt het lichaam het soms zelf op. Dit kan meekomen met een volgende menstruatie maar kan ook gewoon 'oplossen'. Er valt dus eigenlijk helemaal niks over te zeggen en bij teveel onduidelijkheid zal een vk daarom adviseren om een menstruatie af te wachten of om langs te komen voor een echo om te checken of alles weer schoon is.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als er een restje zit zul je niet zwanger raken.. Heb nog nooit gehoord dat je zwanger raakt met restweefsel. Je lichaam zal er alles aan doen om dit eruit te krijgen. Je cyclus start niet op, je blijft (licht) bloedverlies houden of je lijf reageert erg heftig en gaat vol in de aanval zoals bij mij met een infectie.
    Je lichaam regelt dit zelf. Ik heb alyijd t advies gekregen om een cyclus af te wachten. Even rust herpakken en je lichaam laten resetten en herstellen.

4. Deniseb11

Deniseb11 Lid

26 aug 2013
    96
    14
    8
    Oké bedankt!
    Mijn vk zei dat ik geen cyclus hoefde af te wachten, dat dat alleen maar is om goed de duur van de eventuele zwangerschap beter te kunnen bepalen, maar ze zei ook dat ze dat tegenwoordig allemaal goed op de echo kunnen bepalen dus geen reden om te wachten.

Fijn in ieder geval te weten hoe dat zit met restweefsel, ik denk dat bij mij alles wel weg is gezien het termijn dat het begon en ik maar 1 dag flink gevloeid heb.
    Mijn angst was meer dat mocht het nou wel gelijk lukken om weer zwanger te raken dat er misschien een bloeding zou komen om die eventuele resten eruit te krijgen, en die onzekerheid wil ik liever niet nog een keer. Kan natuurlijk altijd maar hier hoef ik in ieder geval niet bang voor te zijn!

Bedankt!

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn ervaring is dat je regelmatig wat bloed of bruin verliest als je restweefsel hebt. Na 1-2 menstruaties was dit bij mij over. Als het bloeden helemaal was gestopt na een miskraam, had ik geen restweefsel en mocht ik er meteen weer voor gaan.

Heb je geen echo gehad?

Sterkte!

6. Deniseb11

Deniseb11 Lid

26 aug 2013
    96
    14
    8
    Nee ik heb geen echo gehad omdat ik maar 1 dag heb gevloeid en krampen had, daarna geen bloedverlies meer dus gaan er vanuit dat alles weg is, ik zat alleen zelf weer dingen te bedenken van wat als:)

Ik ga er maar gewoon vanuit dat alles weg is en dat we er weer voor kunnen gaan.

Bedankt voor jullie reacties!

7. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Hmmm zijn je zwangerschapstesten inmiddels wel weer negatief? Of hoe weet je zo zeker dat het een miskraam is geweest? Mijn laatste vroege miskraam (ten tijde van positieve test ging het al fout) heb ik maar liefst 10 dagen bloedverlies had. 6 dagen waren flink... helderrood en dun bloedverlies alsof je in je vinger hebt gesneden. Laatste dagen ook wat stolsels, maar pas na 10 dagen was alles voorbij. Ik weet dat ieder lichaam anders is, maar vind 1 dag bloedverlies voor een miskraam wel erg weinig.

8. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Bij mij zat er na een missed abortion nog teveel restweefsel waardoor het hcg in mijn bloed bleef. Dat hield in dat ik wel een menstruatie had, maar geen eisprong. Daarom besloten tot alsnog een curretage.

9. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    En nog een kleine aanvulling: daardoor bleven zwangershapstesten ook positief. Dus vandaar dat ik ook wist dat het niet goed Zat

Deel Deze Pagina