Wie weet iets om curettage te voorkomen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Manoes, 25 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Omdat ik een leeg vruchtzakje in m'n baarmoeder heb zitten, heb ik cytotec gekregen om een miskraam op te wekken. In m'n vorige topic heb ik al geschreven over dat deze tabletten bij mij niet aanslaan. Nu wil ik het liefst voorkomen dat ik gecuretteerd moet worden, dus hopelijk heeft iemand tips of ervaringen met een ander middel. Er is naast de cytotec vast toch nog wel een ander medicijn (of homeopathisch misschien?) middel wat kan werken?
    Ik hoop het zo want wordt hier ook een beetje moedeloos van....

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ken er eigenlijk maar een en dat is tijd.. Het komt een keer af maar hoelang wil je wachten? En ook afwachten kan problemen geven.
    Waarom geen curretage? Ik vond t vooral fijn om te weten dat je dan verder kunt..

3. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi zonnetje. Ik wil het liefst geen curettage omdat ik bang ben voor asherman. Dat zal dan wel eens het einde van m'n kinderwens kunnen betekenen aangezien ik al bijna 36 ben. Ik weet dat het niet veel voorkomt, maar het zal je maar gebeuren. Als het geen enkel risico met zich meebracht zal het ziekenhuis het meteen wel voorstellen, maar die proberen het het liefst ook het eerst met pillen vanwege dit risico.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pillen deden bij mij ook niks/niet veel.. En hebben ook een risico.
    Afwachten is nog steeds t beste maar na 6 weken niks was t bij mij meteen een curretage. Pillen waren toen niet meer aan de orde..

Ieder zkh is anders. Hier verkiezen ze curretage boven pillen..

5. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Wat voor problemen zou afwachten dan kunnen geven, zonnetje? Dat hebben ze mij niet verteld. En viel jou de curettage mee?

6. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    Ik heb 2 jaar geleden wel voor curretage gekozen ook na lege vruchtzak. 2 weken extra inspanning gezeten uiteindelijk op 11,5 week gecurreteerd. Zo blij dat ik het heb gedaan. 30 dagen later weer gewoon ongesteld en 2e ronde weer zwanger. Bij mij gaven ze de slagingskans met pillen heel erg laag aan. onder de 40%. Pijn en alles is me meegevallen.

7. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Vind het zo vervelend voor je meid:(.

Kuur herhalen is enige optie als je nog geen curretage wil/mag. Mocht arts eens zijn dan kan je vragen of je ipv 2 pillen gelijk kan starten met 4. Indien je nu veel bloed heb verloren en zakje zit er nog steeds, dan denk ik dat curretage beter zal zijn. Dan ben je er sneller van af en herstel je cyclus ook misschien vlotter.

8. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook (en ga dinsdag vragen) of ik met 4 pillen zou kunnen beginnen ipv 2.
    Heb je ooit na inbracht ten minste 30 min in een liggende positief gebleven? Dat was me niet verteld en heb ik dus niet gedaan. Ik ga deze keer zeker doen.

9. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ik had het bij de laatste echo al gevraagd of ik niet meer pillen moest inbrengen, 4 ipv 2, maar de arts zei dat ik gewoon 2 moest doen.
    Tot nu toe is er nog steeds niks gebeurd en ik heb aanstaande donderdag weer een afspraak in het ziekenhuis staan. Ik denk dat ze dan weer gaan voorstellen om nogmaals de kuur te doen. Maar ben bang dat het dan weer niks uithaalt. Ook het blijven liggen na het inbrengen van de tabletten was niet nodig zei de arts. Dus echt heel verschillend per ziekenhuis inderdaad.

10. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Vind het echt vreemd dat er zoveel verschilen zijn. Tegen mij werd uitdrukkelijk gezegd; blijven liggen na het inbrengen!

Wil men graag curretage's uitvoeren in het umcg of zo:( Echt bizar.

:(

11. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Jla80; ik vind het ook vreemd dat het per ziekenhuis zo verschillend is. Wat ik wel weet is dat het bij mij tot nu toe niet heeft gewerkt. Hopelijk komen ze gauw met een ander voorstel.

Ik heb trouwens ergens gelezen(volgens mij hier ook op zwangerschapspagina) dat als je wel eens eerder gecuretteerd bent er er toen geen asherman is ontstaan, er dat waarschijnlijk ook niet bij een tweede curettage zal gebeuren. Weet iemand of dit waar is? Ben al eens eerder gecuretteerd namelijk maar dit is 13 jaar geleden.

Deel Deze Pagina