Hoeveel kans?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Merryl, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Beste verloskundige,

Bij mijn oudste heb ik een fluxus gehad. Ruim 2,5 liter bloed ben ik verloren. Bij de tweede bevalling 2 jaar later beviel ik knder begeleiding van mijn vk in het ziekenhuis. Hier ben ik 0,3 verloren. Wat een verademing.

We twijfelen nu over een 3de kindje en ergens houd deze angst me toch wel een beetje tegen. Dan lees je verhalen dat het na zoveel dagen nog kan gebeuren en vliegen de angsten me echt naar de keel?

Hoe groot is de kans dat het bij de derde gebeurt?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Na een fluxus heb je wel een grotere kans dat het nog een keer gebeurd helaas. Gelukkig is het bij de tweede niet gebeurd. Het hangt ook van de bevalling af. Als het heel snel gaat of juist heel lang duurt heb je ook een grotere kans. Ik zou me niet tegen laten houden hierdoor. De verloskundigen zijn er extra bedacht op omdat je het al eerder hebt gehad en zullen ook sneller ingrijpen.

Groeten Evelien

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Dankje wel Evelien.
    De tweedeging ook heel anders als de eerste. 6 uurtje met rustige weeen. De eerste daarintegen bijna een dag waar van de eerste 15 uur niet echt pijnlijke weeen. Daarna binnen anderhalf uur van 2 naar10 cm

Ik ben bang me weer zo beroert te voelen. Met een hb van 4.2 wilde ze me zo naarhuis sturen na een paar uur tot ik bijna flauw viel.

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Nou dat lijkt me niet de bedoeling om je dan zo snel naar huis te sturen. Bespreek met je verloskundige wat je deze keer echt anders wil als je zwanger bent.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Vk heeft het goed gedaan. Beviel onder begeleiding van een gyn de eerste keer. Twee keer met de vk en toen ging alles goed. Binnen 2 minuten was de placenta er toen.

Deel Deze Pagina