Ja, echt. Maar 71 is te hoog naar mijn idee bij zo'n supervroege mk na 5 weken. Dan zou je verwachten dat het hcg na een paar dagen al weg zou zijn. Ik zou er niet gerust op zijn, maar ik weet misschien inmiddels te veel van wat er allemaal mis kan zijn en gaan rondom miskramen.
Hmsz het zal bij iedereen weer anders zijn denk ik... Het lijkt bij mij sinds gister wel op een menstruatie moet ik zeggen, veel slijm en stolsels(sorry voor de details), dit heb ik de laatste paar keer tijdens menstrueren ook gehad voordat ik zwanger was. Zal eens zien waar ik nog meer heen kan bellen, want met die vervangende huisarts kom ik ook geen meter verder...ze weten het allemaal maar mooi te vertellen terwijl het niet hun lichaam is waar het om gaat.
Als je er niet gerust op bent, dan zou ik volgende week nog eens hcg laten prikken. Dan weet je of het daalt of niet. Het zou dan gehalveerd moeten zijn. Zo niet, dan zit er nog iets, ergens.
Het HCG gehalte Kan verschillend dalen..net zoals bij de ene vrouw heel snel zwangerschapshormoon word aangemaakt en bij de andere heel langzaam.. Na een miskraam kan je hormoonhuishouding helemaal van slag zijn en kan je idd tussentijdse bloedingen krijgen..is allemaal heel normaal.. Maak je verder geen zorgen meid..na een tijdje gaat het vanzelf zijn oude ritme weer aannemen. Na mijn laatste miskraam was ik bijna 2 maanden aan het bloeden.. met tussenpozes van soms 1,5 week..je lichaam kan rare dingen doen soms..
Ik wacht het af...weet dat ik me niet teveel zorgen moet maken, maar doe ik onbewust toch...vind het zo vervelend. Het zou misschien ook nog kunnen zijn dat er wel iets is achtergebleven in mn baarmoeder en ze dat toen niet hebben gezien op de echo, maarja dat is ook maar gissen...
Wacht het gewoon even af, en als het je volgende week nog steeds niet lekker zit, dan laat je nog eens je hcg prikken. Is een onderzoekje van niets, en dan weet je meteen of het gedaald is of stijgt. En daarmee weet je dan eigenlijk alles. Daalt het, dan is het toch nog van de mk, stijgt het, dan zit er nog iets. Sterkte! Suus
Ik heb de vorige keer ook een menstruatie gehad met ongeveer hetzelfde hcg nog in mijn bloed. Zonder eisprong ervoor. Die kwam wel pas toen hcg onder 5 was...
Dat is helaas ook mijn ervaring. Tot nu toe steeds restweefsels na curettage, en dus ook hcg wat nog steeds bleef zitten...
Ik ben zo blij dat ik op dit forum alles kan zeggen enzo!! Hoe kan het dan eigenlijk dat je menstrueert zonder dat er een eisprong is geweest? En kregen jullie ook meer bloedtesten bij jullie eerste mk, of pas bij de volgende keren->omdat ik zie dat jullie al meerder mk's hebben gehad..ben beniewd naar jullie ervaringen hiermee. Ik ga bij de huisarts eisen dat ik volgende week nog een keer wil prikken voor de zekerheid
Na de eerste MK hielden ze het bij mij op domme pech, bij de tweede ook, maar nu willen ze dan wel iets gaan doen....
Ik loop bij de gynaecoloog, dus krijg na die tijd altijd een echo om te kijken of alles schoon is.. Ook word mijn hcg steeds gemeten, dit ook in het traject voor het zwanger worden..dus alles word heel goed in de gaten gehouden.. Ik zou ook over een weekje nog een bloedtest voor hcg laten doen hoor..dan weet je tenminste waar je aan toe bent en anders een afspraak eisen bij de gyn..
Fijn dat ze nu onderzoeken gaan doen..hebben wij ook gehad..kwam helaas alleen weinig uit.chromosomen was allemaal oke en het enige wat ze konden vinden was dat mijn bloedstollingsfactor 2(geloof ik) iets verhoogd was..maar dit was bijna nihil... Heeft de miskraam inmiddels al doorgezet bij jou?? Ik leef met je mee...je gaat nu even een rotperiode tegemoet..ik hoop dat je je snel weer een beetje de oude gaat voelen..en dat er hopelijk iets uit de onderzoeken gaat komen waar je wat aan hebt..
Als er nog steeds hcg aanwezig is, lijkt het me dat er nog wat moet zitten. Anders zou dat toch nu wel gedaald zijn? Maar als je nu veel stolsels verliest lijkt het me ook dat wat er nog zit er nu wel uitkomt... maar goed ben geen dokter. Na je ongi weer testen en dan is de test vast wel negatief! En als dat niet zo is zou ik er idd achter aan gaan. Anders loopt je langer rond terwijl dat niet nodig is... Bij mij zat er bij de controle echo nog een klein beetje restweefsel, dit zou er volgens de gyn vanzelf uit komen. Dit is denk ik ook gebeurd, want na een week had ik een negatieve test. Als ik veel pijn of veel bloed verloor moest ik wel meteen naar het zh bellen trouwens. Sterkte iig en hopelijk snel een goede zwangerschap!!
Ff een update van mij... Morgen toch maar weer de huisarts bellen, ben nog steeds aan het vloeien en ben het echt zat... Ga er toch maar op aandringen dat ik nog een test wil en dat ik een controle echo wil... Zo dat moest ik even kwijt Groetjes
De miskramen zetten bij mij nooit door, we zien het pas op een echo..Dus elke keer weer een curettage ondergaan...In november 2009 en in december 2009 nog 1 vanwege restweefsel. In mei met cytotec pillen, alles in 1 x, en nu in oktober 2 x een curettage, weer vanwege restweefsel. Ik krijg steeds meer een rotgevoel erbij, als ik dan toch die miskramen moet krijgen, gaat het ook nog elke keer niet zoals het hoort. Elke keer weer die tweede curettage, wordt er gek van... De herstelperiode daarna duurt ook zo lang, voordat er weer eens een eisprong komt, voordat dat rottige hcg weg is etc... Ik hoor wel vaker dat die onderzoeken niet veel informatie opleveren, ben benieuwd wat de gyn allemaal wilt gaan doen voor ons. Hiervoor hebben we 18 nov. een gesprek. Iris2009, bij mij is na de MK in mei mijn hcg gevolgd, ik was het van 3 mei pas 28 juni helemaal kwijt. het kan dus best lang duren. Kiekeboeh, ik vloei ook nog steeds heel af en toe een heel klein beetje, de laatste curettage was bij mij bijna 2 weken geleden... Als je je ongerust maakt, altijd bellen, en voor jezelf opkomen hoor...