Dag dames, Ik moet even wat van me afschrijven. Na 4.5 jaar proberen 2 jaar medische molen had ik eindelijk een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Morgen zou ik 6 weken zwanger zijn. Gisteren kreeg ik enorme buikkrampen op 1 plek en wat bruinverlies. De huisarts vermoedde een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In het ziekenhuis konden ze het niet goed zien maar zagen ze misschien een heel klein ringetje in de baarmoeder maar het zag er niet positief uit volgens de gynecoloog. Nu moet ik zondag terugkomen voor bloedprikken en weer een echo. Ik heb geen bloed meer verloren maar nog wel wat buikpijn al is het niet zo erg als gisteren. Ergens heb ik nog een sprankje hoop dat het wel positief uitpakt al durf ik er niet op te hopen . Het afwachten is vreselijk moeilijk.
Met 6 weken had je wel een mooie duidelijke vruchtzak moeten zien met dooierzakje en eigenlijk ook al met een vruchtje waarbij er een grote kans is dat je ook hartactie ziet. Klinkt niet goed Ik hoop dat je hcg laag is in dit geval, dat het een gewone miskraam is zonder nare buitenbaarmoederlijke zwangerschap.... als je hcg heel hoog is, maar ze zien op echobeeld niet echt iets zoals bij mij toen was, was echt heel rot. Miskraam is al erg genoeg, heb je geen behoefte aan nog meer ellende dat erachterweg komt
Dank voor je eerlijke reactie. Mijn HCG was 878 maar arts vond dat niet duidelijk op het 1 of ander wijzen. Ik hoop inderdaad dat het dan maar een miskraam is en geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Ja dat is te laag voor 6 weken helaas. Goede nieuws is dat het laag genoeg om even te kunnen afwachten of het echobeeld duidelijker wordt. Maar wat een stress he? ik hoop dat je snel antwoord krijgt waar het zit vooral. Slopend zo
Dat is idd laag gelukkig hopelijk weet je snel meer, en is het niet is met een lange vervelende nasleep
Vanochtend was de HCG 309 dus al heel sterk gedaald. Er was ook niks meer te zien in de baarmoeder. Volgens de arts is het dan al vroeg mis gegaan. Positieve bij dit slechte nieuws is dat er geen eileider op knappen staat en dat de bevruchting wel kan lukken, maar nog steeds is het rotnieuws. Bedankt voor jullie luisterend oor dames .
Sterkte <3 . Het is alsnog ontzettend rot nieuws. Er gebeurt toch al van alles in je hoofd bij het zien van een positieve test, zeker na zo’n tijd. Sterkte met het verwerken. Ik hoop dat je hcg snel 0 is zodat jullie verder kunnen.
Wat ontzettend verdrietig! Vooral na al die tijd wachten.. Hier bij 6 weken idd een vruchtje met kloppend hartje. Ik wens je veel goeds toe ❤️