Vanmorgen een echo gehad en daarop was een lege zwangerschapszak te zien. Ik bloed al 10 dagen een beetje en heb 18 juli 2 tot 3 dagen normaal gebloed menstruatie (dacht ik). 1 augustus testte ik positief zwanger. Op 17 juli was deze test nog negatief. Verder zagen ze bij mn eierstokken aan de rechterkant een holte gevuld met vocht van 31X 28X 37 mm en tussenschotjes. De volgende diagnose begrijp ik niet goed: Linker adnex uniloculair transone cyste. Rechter adnex: Cyste te zien met wisselende transoniteiten en tussenschotjes (31x28x37 mm). Wie kan mij zeggen of de kans groter is op een miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Ik ben namelijk bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat ik gelezen heb dat je dan een interne bloeding kunt krijgen en je dan binnen 60 min dood kunt zijn.
Hoi Cati, Voor zover ik weet wijst een cyste niet perse op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar ik ben geen arts. Ik had zelf een transone ruimte/cyste, wat waarschijnlijk een overblijfsel was van de bevruchte eicel, maar bij mij was er toen wel een vruchtje te zien. Die cyste is bij mij vanzelf weer verdwenen. Kan zijn dat het bij jou nog te vroeg is in de zwangerschap om iets te zien?! Duidelijk is in elk geval dat je je zorgen maakt, dus ik zou meteen contact opnemen met je verloskundige/gyn. om wat duidelijkheid te vragen. Leg je vragen en angsten aan hen voor, misschien kan het je geruststellen. Sterkte ermee. Groetjes, Nynke
er was een lege vruchtzak te zien dus dat was in de baarmoeder anders had je het wel gehoord.. je hebt tijdens je zwangerschap sowieso 1 cyste (geel lichaam) op je eierstok die de zwangerschap in stant houdt voor de eerste weken/maanden.. Dat lijkt me die linker.. Die rechter is wat anders..daar hoor je vast nog wel iets over maar dat is geen zwangerschap. Liefs, Paula
Kan het ook de eisprong zijn geweest die ze op de echo aan zagen voor cyste? Dan zou ik 18 juli een miskraam gehad hebben en dan nu alweer een eisprong..is dat mogelijk?
Zou kunnen, maar je kan alleen maar een eisprong krijgen als je geen hcg meer in je bloed hebt zitten. Heb je onlangs nog een zwangerschapstest gedaan? Als ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zouden vermoeden had je het wel gehoord. Daar zijn ze over het algemeen héél voorzichtig mee.
cystes kunnen trouwens ook meerdere cyclussen blijven zitten. Ze kunnen ook nog een oude cyste hebben gezien en deze zal langzaam wel verschrompelen en verdwijnen. Verklaart waarom je er twee ziet.
Hebben ze bloed geprikt om je hcg-waarde te bepalen? En zo ja weten ze of een eventueel vruchtje in de eileider nog vitaal is? Wat is het beleid verder? En mocht je heftige buikpijn krijgen, niet twijfelen en naar het ziekenhuis rijden! Ik ben ook weleens een keertje teveel geweest, maar dat maakt niks uit. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is het toverwoord om meteen erg serieus te worden genomen bij klachten!
Hebben ze bloed geprikt om je hcg-waarde te bepalen? Ja vandaag en vrijdag moet dat nog een keerEn zo ja weten ze of een eventueel vruchtje in de eileider nog vitaal is? Wat is het beleid verder? Vruchtje is niet vitaal er was geen vruchtje te zien alleen een cyste met vocht en tussenschotjes En mocht je heftige buikpijn krijgen, niet twijfelen en naar het ziekenhuis rijden! Ik ben ook weleens een keertje teveel geweest, maar dat maakt niks uit. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is het toverwoord om meteen erg serieus te worden genomen bij klachten!
He Cati , erg he die onzekerheid , ik weet er alles van .. En je kunt inderdaad beter een xtje teveel naar ziekenhuis gaan . Inderdaad bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap is echt een toverwoord , ik had toen om 8:40,afspraak bij gyneacoloog en 9:00 was ik al opgenomen , hoe snel kan het gaan ! cati ik hoop voor je dat het meevalt ,! Liefs M@rjon
je schreef dat je heel erg bang was voor een interne bloeding. Ik hoop dat ik je een beetje kan geruststellen, want bij een niet-vitaal kindje is deze kans vele malen kleiner dat je eileider scheurt. Nog steeds moet je het wel heel serieus nemen en bij buikpijn direct na het ziekenhuis gaan hoor! Ga voor de zekerheid niet zwaar lopen tillen en bukken enzo. Ik weet niet hoe het zit met je pijnklachten en bloedverlies? Bij mij kwamen ze er bij 11,5 week zwangerschap achter en ik had behoorlijk veel pijn. Ik slikte heel veel pijnstillers, maar moest wel uitkijken dat ik daardoor juist weer niet teveel ging doen. Als ik mezelf toch niet in acht nam, werden de bloedingen veel erger. Ook al lijkt het allemaal goed te gaan, blijf rustig aandoen. Meer bloedverlies is vaak toch een waarschuwing dat je teveel hebt gedaan. Luister en kijk goed naar je lichaam en vergeet ook niet het emotionele aspect hé. Behalve fysiek met je het allemaal ook nog een plekje zien te geven. Dat is misschien wel de grootste opgave. Veel sterkte ermee!
als je binnen 60 minuten dood kan zijn had ik hier niet meer moeten zitten. dus nee dat is gelul zeker als het gewoon in de baarmoeder zit kan alleen als je eileider scheurt maar dna voel je je eigen niet goed en dan bel je zelf en zit je zo in ziekenhuis ik had vrij veel bloed in me buik bleek er al dik 1 week mee te lopen dusja. maar goed denk niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap als je het niet vertrouwd gewoon naar de gyn bellen
Als je eileider scheurt en je dus een bloeding krijgt , schijn je hevige schouderpijn te krijgen , dus ik zou daar ook zeker op letten ! Ik had net als Trees ook veel pijn en slikte daar ook pijnstillers voor, was zelfs af en toe zo misselijk van pijn dat ik moest overgeven ... altijd aan de bel trekken als je twijfelt !!!!! Knuf M@rjon
Ja op dit moment heb ik geen pijn. Het enige dat ik wel eens voel zijn lichte steekjes rechts onder maar niet dat het echt pijn doet. Kan niet wachten totdat ik de uitslag heb 14 aug..
Bengeltje heel veel is gelul, maar het kan dus echt zo zijn doordat een eileider knapt en er veel bloed in het lichaam vrijkomt dat je binnen 60 minuten er niet meer bent. Dit vind je ook terug op sites en zelfs in de boeken. Het is geen fabeltje. Het komt gelukkig uiterst weinig voor, maar ik denk dat we toch allemaal stiekum wel een engeltje op onze schouders hebben gehad. xxx Joyce
Ik ben het helemaal met je eens Jent.... Ze houden je niets voor niets streng onder controle als ze je verdenken van buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ze nemen als je hcg tehoog wordt volgens mij geen enkel risico , want als je een bloeding krijgt kan het echt zoals jent zegt levensbedreigend zijn. Ik wil je echt niet bang maken , maar ga op je eigen intuitie af, die klopt meestal wel .. ik luisterde er niet naar , maar was er dankzij mijn ha die mij toevallig doorstuurde omdat we twijfelde over duur zwangerschap toch nogop tijd bij ! Je hoeft met buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook nie contineu pijn te hebben ,komt vaak met aanvallen.. Mijn gyneacoloog zei , zodra je het niet uithoudt zonder pijnstillers dan moe je gelijk komen , ook al is dat middden in de nacht.. Knuf m@rjon
Ik ben 1 keer naar de het Zh gegaan midden in de nacht omdat ik weer erge buikpijn had gelukkig niets aan de hand. Maar het schijnt zo te zijn als het echt goed fout is dat de pijn zo erg is dat je niet eens je buik kunt induwen omdat je dan schreeuwt van de pijn dat had ik dus gelukkig niet. Maar als je niet vertrouwt gewoon bellen je kunt beter 1 x te veel gaan als 1 x te weinig. xxx joyce sterkte allemaal.