Ik moet vruchtwater af laten tappen. I.v.m polyhydramnion. Index van 38. Wie heeft dit ook laten doen? En ervaring mee pijn enz? Hoe lang duurt de behandeling?
Nee, ik heb zeer veel vruchtwater. En dit moet worden afgevoerd. Polyhydramnion. ( te veel vruchtwater ) Het is andere ingreep dan een punctie. Er wordt dan ong. 2 liter afgetapt. Ben benieuwd als er nog vrouwen zijn Met ervaring.
Of topic: Maar zie je nou wel. Toen m'n vliezen braken wist ik echt zeker dat het zo'n 5 liter was. M'n hele bed en ik waren zeik en zeiknat. Ik had trouwens een mega buik
Geen ervaring mee, heb er zelfs nog nooit van gehoord. Vind je er op het internet geen informatie over? Hoever ben je eigenlijk? Is je buik dan ook héél erg groot?
Ik kan het wel op internet vinden maar geen Ervaringen van anderen. 27 weken. Maar heb dit al heel vroeg in de zwangerschap gekregen. Mijn buik knapt zo wat uit elkaar zo groot en gespannen.
Goedemiddag, Bij mij zagen ze op de groeiecho dat ik ook 'veel' vruchtwater heb, bij mij komen ze bij 26.. Bloedtest was goed en kreeg gisteren te horen dat ik naar Leiden moet voor een uitgebreide echo en krijg ik waarschijnlijk te horen hoe of wat.. Zelf las ik op internet dat ze dat vruchtwater aftappen doen door middel van een vruchtwaterpunctie. O.a. op: Polyhydramnion - Wikipedia Groetjes Kim
Dankje Kim, Dan zou het wel een zelfde soort ingreep zijn alleen Halen ze dan veel meer weg. Succes in leiden. Hoop dat alles goed is. Wij zitten helaas al in de medische molen.
Ja idd.. Las dat ze met die vp ook (minimaal) 2L. vruchtwater weghalen.. Kon je verloskundige of gynaecoloog je er niet meer over vertellen? Thnx, hoop ook dat alles goed is. Maar even 'rustig' afwachten en op me af laten komen.. Ja, dat is wel minder.. Maar alles voor een (gezonde) beeb!
Hoi Vlinder, Ik heb er wel ervaring mee. Bij mij hebben ze 26 mrt vruchtwater afgenomen. Dit is idd door middel van een punctie gedaan, naald door de buikwand waarna ze eerst 2 spuiten gevuld hebben met vruchtwater en daarna een pomp erop hebben aangesloten waarna meer dan 1 liter afgenomen is. Ze hebben dit bij mij gedaan omdat ik veel te veel vruchtwater heb en omdat ze wilde kijken of er evt afwijkingen waren door de grote groei van het kindje en vocht achter de longetjes. (Er zijn overigens geen afwijkingen uit de test gekomen) De naald in de buik was zeker geen pretje voelt precies zoals het klinkt zullen we maar zeggen. het vruchtwater weghalen opzicht valt ook wel mee je moet alleen opletten dat je niet heel diep naar je buik inademt want dat is zeker geen pretje. Als alles goed is kun je ook zelf aangeven wanneer je ermee wilt stoppen en dan zal ik zeker ook doen als ik jou was. Ik zal het zelf geen tweede keer willen maar dat is voornamelijk omdat het vruchtwater binnen 2 dagen weer helemaal terug was bij dezelfde hoeveelheid. Ik wens je veel succes en ik hoop dat je iets aan mijn info hebt. grtz ikke
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik mag zelf kiezen als ik het wil laten aftappen. Gyn. Geeft aan als het maar dragelijk is. Heb wel regelmatig veel buikpijn, maar kon nog wel normaal ademen en slapen. Dus na 2 dagen had je weer net zo veel? Dat is echt een nadeel zolang het nog dragelijk is Laat ik het nog niet aftappen. Omdat mn baarmoeder al heel gevoelig is en bang dat de weeen op gang komen. Hoe veel weken ben je zwanger? Ik 27 wk maar heb een buik van iemand van 40 wk. Bedankt voor je info.
Het vruchtwater was inderdaad erg snel weer terug. Ze hebben bij mij met 29 weken overwogen om het af te tappen maar heb het uiteindelijk tot 34 weken kunnen rekken. Ik heb wel met 29 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ze bang waren dat de baby te vroeg zou komen door de druk op de baarmoeder/vliezen. Ik ben nu 37 weken zwanger en word volgende week ingeleid. Het aftappen heeft bij mij verder niet voor problemen gezorgd als gebroken vliezen of weeen. Succes grtz Ikke
Moest je zeker alleen maar op bed liggen? Ze zijn bij mij ook bang dat de bevalling niet Meer lang duurt. Lig nu thuis op bed met bedrust. Gaat alles goed met je kleintje? Met die van ons niet.. maar dat is een lang verhaal. Succes met de bevalling!! Groetjes
Ik hoefde gelukkig niet in bed te blijven, ik heb toen longrijpingsspuitjes gehad en mocht toen gelukkig vrij snel daarna weer naar huis. Ik heb daarna wel nog 1,5 week in het ziekenhuis gelegen ivm vocht achter de longetjes en in die week hebben ze ook het vruchtwater afgetapt. gelukkig was het vocht na 1,5 weken weg en mocht ik naar huis. Balen dat je in bed moet blijven en hopelijk blijft de kleine nog even lekker in je buik zitten en komt hij/zij zo gezond mogelijk op de wereld. Ik ben nu wel blij als ik onze kleine volgende week in mijn armen kan sluiten en dat hopelijk alles goed is na alle rompslomp. grtz Ikke
Hoi Geen ervaring met aftappen daar was het al te laat voor. Ik was 38 weken toen ik de diagnose polyhydramion kreeg. Gelijk nog een suiker test die was prima kindje had en heeft ook geen afwijkingen. Ik heb wel een heel flinke buik gehad maar goed geen pijn oid. Met 40 weken nog een echo toen was het iets vermindert. En nu de grap van alles waar nog steeds niemand een antwoord op heeft. Bevallen met 40.5. Vliezen werden gebroken en..... Geen vruchtwater meer nog een paar druppels. .. Meconium en een zeeer droog kind. Rara kanarie niemand snapte het. Het kan dus ook nog vanzelf wat afnemen blijkbaar.
Hier ook heel veel vruchtwater gehad, dit kwam doordat ons kindje een afwijking had en daarom het vruchtwater niet was zoals het hoorde. Er zou ook een punctie gedaan gaan worden wanneer ik het niet meer uithield,zover is het niet gekomen, vliezen braken bij 35 weken door de enorme spanning (en wat luchtte dat op, ik moest mijn buik dragen op het laatst, met bedrust en had er achteraf gezien toch te veel last van gehad). Dus geen ervaring met de punctie,wel met de "last" die het meebrengt. Sterkte met je verplichte rust meid
Dat is wel heel gek, je zou een overstroming verwachten. Gelukkig dat alles goed met je kindje is. Dat heb ik ook gelezen dat in de laatste weken Vruchtwater vaak vanzelf weer afneemt.
Zolang het dragelijk is wacht ik met het aftappen. Ik ben straks ook blij dat die zware buik weg is. Dankjewel