Echte vrienden?

Discussie in 'Miskraam' gestart door SteffiekeVO, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik weet dat er ergere dingen op de wereld bestaan hoor dan wat we nu meemaken...
    Daar ben ik me van bewust, maar ik maak dit nu mee en dacht dat ik toch meer "goeie vriendinnen" had die me zouden helpen...

Weten ze nu gewoon niet wat ze moeten zeggen?
    Ik vraag dan wel altijd "alles oké?" als ik merk dat er iets is...
    Maar nu het omgekeerd is, hoor ik bijna niemand...

Typisch?

2. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    In dit soort tijden leer je inderdaad wie echte vriendinnen zijn en wie niet. Schrik niet als het er niet zoveel zijn. Mijn echte vriendinnen zijn op een halve hand te tellen.

Daarnaast ben ik erachter gekomen dat je ook best vriendinnen voor leuk kan hebben. Om mee te stappen en winkelen. Meer moet je dan ook niet verwachten. Uiteindelijk hield ik dat niet vol. Het voelde krom. Altijd praten over kleine lulligheden maar in echte misère hadden ze geen zin. Het leven ging nl om liefde (daten) en uitgaan etc.

Reken het niet aan jezelf toe hoor en voel je niet minderwaardig ofzo. Het zegt meer over hun dan over jou. En misschien snappen ze het ook niet ofzo. Sterkte

3. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ik denk ook dat je er zelf anders tegen aan kijkt dan dat een ander doet. Het is jouw lijf en jij hebt je verheugd op een kleintje. Nu blijkt dat het niet zo heeft mogen zijn. Wellicht voelt het voor je vrienden meer als: "gewoon iets later ongesteld geworden?" Overigens weet ik niet met hoeveel weken je een MK had, er staat alleen vroege MK. Ik moet zeggen voor ik zwanger was (en er nog niet zo heel veel mee bezig was) dacht ik ook altijd maar van joh als je met 5 weken ongesteld wordt ipv 4 dan had je gewoon een wat tragere cyclus. Kom op stel je niet aan. Nu pas zie ik wel in dat het heel anders kan voelen/zijn als je dieper bewust bezig bent met je zwangerschap.

4. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Vrienden had ik nooit veel maar sinds een jaar weet ik hoe familie kan zijn :(.

Ik gooi het maar op dat men gewoon niet weet wat te zeggen en/of te doen in sommige situaties. Al weet ik wat ik wel zou doen. Maar ja

5. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Sommige mensen willen er wel voor je zijn maar weten gewoon niet zo goed hoe ze moeten reageren, zijn ze bang om iets verkeerds te zeggen.
    Het is natuurlijk iets heel anders maar nadat mijn ouders plotseling overleden heb ik gewoon aangegeven wat ik wel en niet prettig vond en dan niet op een verwijtende manier maar meer zo van "Ik zou het leuk vinden om jullie eens wat vaker te zien, ik heb soms gewoon behoefte om even te praten" of juist "ik vind het geweldig dat jullie belangstelling tonen maar ik wil het liever even over iets anders hebben" Echte vrienden hebben dat heel goed opgepikt

6. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik was 8 weken 4dagen

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heel herkenbaar. Na onze vroeggeboorte hebben we heel veel steun gehad aan familie en bepaalde vrienden. Maar er zijn ook mensen die ons hebben laten 'stikken'. Daar hebben we nu ook geen contact meer mee.
    Kan best zijn dat mensen het moeilijk vinden, maar mensen die je op zo'n moment laten zitten vind ik het niet waard om om me heen te hebben...

8. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Heel jammer dat veel dames dit herkennen...

Deel Deze Pagina