Dag dames, Vorige week dinsdag had ik een positieve test. Wij helemaal blij natuurlijk. Maar een uur later, bloedverlies. Niet veel, maar toch. Later ook wat krampen, echt van die steken. Maar dat hield al snel op. Het bloedverlies heeft aangehouden tot gisteren, in totaal 5 dagen. De ene keer rood, de andere keer bruin, maar echt heel weinig. Eigenlijk alleen met afvegen. Ook totaal geen buikpijn meer. Dat heb ik alleen dinsdagochtend even gehad. Ik kan pas a.s. vrijdag terecht voor een echo (eerder kunnen ze niks zien). Maar ik maak me echt zorgen of dit nu een miskraam was of niet. Had ik dan niet meer bloedverlies moeten hebben? Dit kwam niet eens in de buurt van de hoeveelheid van een normale menstruatie. En hadden die krampen dan ook niet door moeten zetten?
Hoi Juudje1975.... wat vervelend zeg... ik weet hoe je je voelt Was de test erg positief? En als je nu test, hoe is het streepje dan? Had je ook krampen tijdens het bloedverlies? Ik mag waarschijnlijk straks naar de vk. Ik heb sinds gisteren bruinverlies en heb er zo'n 2 uur een zeurderige pijn aan de linkerkant bij gehad. Door het janken aan de telefoon net verstond de vk mij verkeerd en dacht ze dat ik 11,5 week was.... dit even rechtgezet natuurlijk (ik heb er 5,5 week van gemaakt... maar ze wil voor mijn geruststelling (hoe je het ook wil zien) even een plekje vrij maken voor mij vandaag.... Ik hoop dat het voor ons met een sisser afloopt, meid! Ik zal voor ons duimen, Liefs Cynthia
Hoi Cynthia, Vervelend he, die onzekerheid. Wel fijn dat je vandaag langs mag komen. Hopelijk kunnen ze iets zien. Tegen mij is gezegd dat ze pas vanaf 6 weken wat kunnen zien. A.s. vrijdag ben ik 5 weken en 6 dagen, dus daarom mag ik dan pas komen. Is het bij jou alleen bruinverlies of ook rood? Ja de test was overduidelijk positief (staat in m'n album). Ik heb daarna niet meer getest. Het gekke is dat ik dus maar heel kort krampen heb gehad. Hetzelfde als wanneer ik ongesteld word. Dit heeft misschien een uurtje ofzo geduurd. En het bloedverlies/bruinverlies is 5 dagen lang maar heel weinig geweest. En dus helemaal geen krampen meer. Hopelijk worden we allebei gerustgesteld en is er niks aan de hand.
Hoi Juudje... Je test is idd goed positief ja... wat kl*** dat nét daarna je bloed bent gaan verliezen. Ik heb alleen maar bruin verloren (tot nu toe) waterdun... na het plassen vaak nog een drupje na in de pot Bij mij zat de kramp écht links halverwegen mijn heupbot. Echt heel laag dus ook niet en rechts voelde ik totaal geen pijn... heel vreemd, maar ik weet niet of het normaal is. De test in mijn album is die van 2 dagen voor NOD... daarna nog testen gedaan die knal positief waren, maar daar heb ik geen foto van. De VK zou me zo'n 15 min. geleden terug gebeld hebben omdat ze dan terug was op de praktijk.... nog niets gehoord, zal ik zelf nog eens bellen? Ik baal zo dat ik vanmiddag nog een nagelklantje heb en vanavond in het bejaardenhuis moet werken.... mijn hoofd staat er echt niet naar Liefs Cynthia
Dat is wel raar ja die kramp. Deed het erg pijn? Leek het niet op menstruatiepijn? Heb je nog wel zwangerschapskwaaltjes? Vorige week kon ik me ook echt niet meer op m'n werk concentreren. Zit al sinds dinsdag in spanning. Vandaag ben ik gelukkig vrij, maar morgen moet ik weer aan het werk, bah. Wisten we maar wat meer! Mooie nagels trouwens
De krampen waren net als normale ongi krampen.... niet super pijnlijk maar toch wel vervelend. Ik had niet veel zwangerschapskwaaltjes, lichte ongi gevoel, moodswings en pijnlijke borsten. Het lichte ongi gevoel heb ik nog steeds en mijn borsten doen nu bijna geen pijn meer De vk heeft niet meer terug gebeld Ik denk dat ik zelf nog maar eens ga bellen..... Ja, werken daar zie ik ook erg tegenop. Maar van de andere kant leidt het wat af. Maar mocht je ineens een jankbui krijgen dan weet niemand wat er aan de hand is.... liefs Cynthia
Ja ik zou gewoon zelf bellen hoor. Dan kun je misschien straks al langskomen. Ik had ook niet echt kwaaltjes. Bij vlagen wat misselijk en heel moe. Dat ben ik nog steeds. M'n borsten heb ik deze hele cyclus nog niet gevoeld! Dus daar kan ik niet echt iets uit opmaken. Hoop echt dat je vandaag wat meer duidelijkheid krijgt!
@Juudje.. heb je alweer opnieuw getest? in nov gin het bij mij mis met 5,3 wk... 1 dag goed gevloeid en daarna een beetje in totaal 8 dgn.. de test was op dag 4 al negatief...als ie nu nog positief is heb ik goede hoop.. je had een dubbele eisprong zie ik.. misschien is er 1 niet goed gegaan.. ik had trouwens helemaal geen krampen.. Heel veel succes alvast...
Nee ik heb niet meer getest. Ik heb helemaal niet veel gevloeid. Het is zo weinig geweest, nog niet eens 1 inlegkruisje per dag.
toen ik mijn mk kreeg, begon het met een lichte steek in mijn buik de dag ervoor, toen savonds nog een en de volgende dag was het de sterkte van een ongesteldheid, smiddags lag ik dubbel van de pijn. ondertussen ook bloedverlies naar hevig. Eerst stolsels en toen ook het vruchtje. Toen was de pijn over, maar bloedverlies hield nog 6 dagen aan. Aangezien je maar heel weinig bloed hebt verlorenen en bijna tegelijkertijd met je test kan het heel goed zijn dat het de innesteling was. Of idd een dubbele eisprong. Als de pijn niet heviger is geworden/krampen niet door hebben gezet is het heel goed mogelijk dat er helemaal niets aan de hand is. Ik wens je heel veel sterkte en hoop op goed nieuws. Laat je t ff weten als je bij de vk bent geweest? liefs
Hoi Juudje1975, Hoe is het nu met je? Weet je al iets meer? Ik heb afgelopen maandag een inwendige echo gehad. Alles zag er goed uit volgens de VK. Tot nu toe geen rede om me erg druk te maken, maar garanderen dat het goed gaat kon ze me op dat moment ook niet. Tot vandaag heb ik nog steeds wat gevloeid, steeds bruin/roestbruin zonder stolsels. Totaal geen krampen gehad. De pijn die ik zondag had was zeurderig en vrij hoog langs mijn heupbot.... niet de plek waar je baarmoeder zit, als je nog zo pril zwanger bent toch? Ik voel me verders goed, vrij positief... maar soms zit ik er even doorheen. Ik heb me net lekker gedouched en alles was schoon tot nu toe... niet te vroeg juichen Mijn ouders weten er inmiddels van... een tante die afgelopen maandag ochtend zou komen vertelde mijn moeder dat ik ziek was. Dus die stonden voor de deur toen ik net 1 minuut thuis was van de VK. Tranen met tuiten van blijdschap en van de spanning! Mijn moeder belt nu elke dag even om te vragen hoe het gaat. Toch wel fijn dat je het met iemand meer kan delen... iemand tastbaars... Mijn vriend doet het ook goed hoor, daar niet van... maar je kunt niet alles met zijn 2tjes verwerken... Ik wens je heel veel geluk, en ik hoop dat het allemaal goed gaat komen! Liefs Cynthia
Die onzekerheid vind ik zooo erg! Het is heel raar, 2 dagen helemaal geen bloed of bruinverlies gehad en vandaag ineens weer wel. Roodbruin-achtig. Maar het is eigenlijk alleen met afvegen. Ook totaal geen buikpijn. Als het een miskraam was, dan zou je toch niet 2 dagen helemaal geen bloed/bruinverlies hebben en dan ineens weer wel? Vrijdag naar de gyn, dus ik moet nog even geduld hebben. Cynthia, wat fijn dat de vk je een beetje gerust heeft kunnen stellen. Mijn ouders weten het ook. Komt ook doordat we al zo lang bezig zijn en al een tijdje in de mmm zitten. Maar hopelijk heb ik vrijdag een positieve echo! Wanneer kun jij weer naar de vk?
Heey Juudje, Inderdaad vreemd dat je 2 dagen nergens last van hebt gehad... maarja, ik heb er ook helemaal geen verstand van. Ik hoop voor je dat je vrijdag een hele mooie echo hebt! Ik heb de 30e weer een echo om 18.50 uur dus mijn mannetje kan mee. Is wel zo byzonder en mocht het niet goed zijn dan ben ik blij dat ik niet alleen ben. Maandag was ik wel alleen, en ging alles op de automatische piloot. Ik moest zelfs mijn inlegkruisje aan de VK laten zien Nouja... die zien wel meer vieze dingen... In de wachtkamer zat een turkse (oudere) vrouw langs me met een flinke toeter... De achterburen zijn al 3 dagen savonds bezig met de kinderkamer (nee... wij zijn niet nieuwschierig ) Zie ik net de achterbuuf bij daglicht, is het diezelfde vrouw! Ik vind het zo fijn voor ze! Succes met wachten... Liefs Cynthia
Vandaag een inwendige echo gehad. Er was wel een vruchtzakje te zien en nog een zwart rondje wat misschien een 2e vruchtzakje is (geweest). Maar geen vruchtje gezien. Dus óf een incomplete miskraam of we zijn te vroeg met de echo. Lijkt mij toch dat je met 5 weken 6 dagen wel een vruchtje had moeten zien. Volgende week vrijdag weer terug. Bah, die onzekerheid vind ik vreselijk!
hey meid.. met 5 weken en 6 dagen zie je nauwelijks wat ( zie album) ik heb met 6 weken een echo gehad en het vruchtje was 4 milimeter.. het rondje daarlangs is bijna zeker weten de dooierzak ( hier haalt het kindje de voeding uit en worden laten de darmen, etc) ik denk dat je nog heel veel hoop hebt meid liefs daantje
Ik heb met precies 6 weken een echo gehad en daar was echt al iets te zien en was zelfs een kloppend hartje te zien. De gynaecoloog vertelde me dat ze vaak met 5 weken al een echt vruchtje zien soms al met hartactie. Ik wil je niet ongerust maken mar ik heb de ervaring dat er duidelijk iets te zien was met 6 weken. Het word toch wachten tot je volgende echo. Helaas is het bij ons toen met 8 weken alsnog mis gegaan omdat het hartje was gestopt met kloppen maar met 6 weken was er echt duidelijk een vruchtje te zien om de echo met een mooi stevig kloppend hartje. In ieder geval sterkte!
Tja ik weet het echt niet hoor, wat ik ervan moet denken. Ik vraag me namelijk ook af; ik had bloedverlies toen ik 4 weken en 3 dagen zwanger was. Met 5 weken en 6 dagen had ik dus een echo, waarop een zwarte vlek te zien was en nog een veel kleiner zwart vlekje. Ik lees overal dat je met 4 weken nog helemaal niks kan zien. Hoe kan het dan dat ik toch 2 zwarte vlekken zag? Bloedverlies of bruinverlies heb ik al een week niet meer. Wel begin ik iets meer kwaaltjes te krijgen. Al een paar keer misselijk, ik ben doodmoe en ik begin m'n borsten nu iets te voelen. Ook heb ik de hele tijd een soort van trekkerig gevoel in m'n buik. Onderin en aan de zijkanten. Of zou ik nu een eisprong kunnen hebben? Of kan dat niet zolang er nog iets in je baarmoeder zit? Pfff, moet gewoon nog geduld hebben tot vrijdag...