Gister nog on mooie verhaal op dit forum gezet bij ik ben zwanger (zwanger. Wat een verrassing) Vandaag naar de verloskundige voor een echo omdat ik een week last heb gehad van een klein beetje bloedverlies en het niet duidelijk is of dit innesteling is of een gevolg van de creme die ik inbracht voor een vaginale schimmel. Volgens de statisktieken zou ik 6 weken zwanger zijn omdat ik 31 januari voor het laatst ongesteld ben geweest en we 15 februari onveilig gevreeen hebben. De verloskundige zag een klein vruchtzakje op de echo maar deze is veel te klein voor 6 weken. Ze trok eteen de conlcusie dat het mis is. Wij zelf denken dat de bevruchting heel misschien ook later plaats heeft kunnen vinden en ik dus minder ver ben dan we denken. Ik heb namelijk een onregelmatige cyclus en de laatste 2 waren 42 en 45 dagen. We hebben het na die ene keer wel altijd met condoom gedaan maar deden deze er pas om als het zover was. Hij is er ook een keer bijna afgegleden dus mijn partner dacht dat het er misschien uit is geglipt. Volgende week terug voor een nieuwe echo om te kijken of het vruchtzakje is gegroeid. Dus nog een weekje spanning en onzekerheid helaas. Mijn symptomen zijn zere en stevige borsten, moe, af en toe rommelende buik en het gevoel dat mijn buik druk aan het werk is, voel het werken onderin en aan de rechterkant. Savonds een vol gevoel en en opgezette buik. De test die ik afgelopen donderdag en zondag heb gedaan gaf aan 2-3 weken (clear blue) Wat denken jullie?
Kan twee kanten op. Ze gaan altijd uit van je laatste ongesteldheid en kijken niet naar je cyclus. Je kunt dus idd minder ver zijn. Zelf heb ik niet zo'n goede ervaringen hiermee. Lees mijn banner. Er is hoop. Sterkte met wachten.
Net terug van verloskundige.....hartje gezien, helaas mijn eigen hartslag Na een inwendige echo, plasje en nog een inwendige echo is de twijfel er nog steeds. de hartslag was met het plasje verdwenen helaas. Het vruchtzakje was flink gegroeid vergeleken met vorige week; vorige week 0,4 (mm?) en deze week 20 bij 8. Dat was positief maar helaas geen vruchtje te zien. De verloskundige kon niet zeggen of het een mislukte zwangerschap is of een zwangerschap van nog maar een paar weken. volgende week woensdag weer terug voor nog een echo. Dan moet er echt een hartje te zien zijn, zei ze anders is het niet goed. nog een weekje in onzekerheid dus maar ik heb zelf eigenlijk best goede hoop aangezien het vruchtzakje zoveel is gegroeid. Mijn instinct zei me deze week dat er wel iets zit en ik hoop dat dit gevoel blijft en ook klopt. Duimen jullie nog een ruim weekje met me mee? Heeft er toevallig iemand ervaring met zo'n situatie?
Helaas ook een minder goede ervaring. Bij (naar mijn berekening) 7 weken een echo met een beeld van 6 weken. Toen besefte ik zelf al dat het mis was maar pas 2 weken later kregen we de bevestiging dat het echt mis was. Ik heb ook erg onregelmatige cyclussen maar omdat ik zonder mijn man op vakantie was wist ik dat de bevruchting echt niet veel later kon zijn geweest. Je eigen gevoel is wel erg belangrijk heb ik ervaren, ik voelde mij op een gegeven moment niet meer zwanger en dat bleek dus te kloppen.
Heben ze wel een vruchtje gezien? Wil je echt niet ontmoedigen maar een lege vruchtzak groeit ook.. Een vruchtje moeten ze toch eigenlijk wel gezien hebben. Nog een week in spanning. Ik hoop op t beste voor je
Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover en na anderhalve week wachten zouden we te horen krijgen of we een leeg vruchtzakje hadden of toch minder ver waren dan gedacht.......... Goed nieuws! er was een vruchtje te zien met een kloppend hartje zoals ze kon zien zijn we 7 weken en 1 dag zwanger en is het tot dusver allemaal goed. We moeten natuurlijk nog wel even de eerste 'kritieke' weken door zien te komen maar ohw wat waren we blij met dit goede nieuws. We zijn er dus echt vanaf het begin af aan bij geweest en hebben ons kindje met de 4 weken al voor het eerst mogen bewonderen. Als we 10 weken zwanger zijn gaan we terug voor een volgende echo en dan horen we hoe ver we precies zijn. Het is allemaal spannend wat er nu gebeuren gaat maar we kunnen nu wel wat meer gaan genieten dan de afgelopen 3 weken!
Wow wat fijn!!!! Gefeliciteerd!!! Wilde eigenlijk reageren omdat ik ook bloedverlies kreeg na eenzelfde soort medicatie. Vond dat enorm dubbel. Of dat ooit iets met de mk te maken heeft gehad weet ik niet, maar zou er nu erg voorzichtig mee zijn. Maar helemaal top zeg
Ten eerste duim ik voor je! Ten tweede, ik heb tijdens mijn zwangerschap heel het internet afgestruind allerlei forums en informatiesites. En mijn conclusie is (zo ook volgens de vk en de ha) mocht het toch mis zijn, je kan er helemaal niets aan doen. Het gaat hoe dan ook gebeuren. Je lichaam gaat het afstoten omdat er iets niet goed is. Hoe verdrietig ik ook ben geweest, ik kan het nu wel inzien dat mijn lichaam het niet voor niets heeft afgebroken. Ik hoop voor je dat alles goed is! Wat volgens mij wel een beetje is, is dat je beter langer bloedverlies kan hebben dan elke dag buikpijn (wat ik dus had) Sterkte meid!
Wat een goed nieuws! Ik sta er momenteel ongeveer hetzelfde voor, alleen weet ik wel precies wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Wij hebben namelijk een ICSI gehad. Twee dagen na de positieve zwangerschapstest kreeg ik last van licht bloedverlies. Met 5w1d heb ik een echo gehad en daar was een klein vruchtzakje te zien. De middag na de echo heb ik heel erg veel buikpijn en bloedverlies gehad, dus ik wist zeker dat ik een miskraam had. Tot mijn grote verbazing stopte het bloedverlies hierna juist! Vanaf dat moment begon ik wat meer vertrouwen te krijgen in een goede afloop. Afgelopen zaterdag heb ik weer een echo gehad en daar was iets minder positiefs op te zien. De gynaecoloog zei direct dat hij niet blij was met wat hij zag. Het beeld hoorde bij een zwangerschap van ongeveer 5 weken en niet bij 6w1d... Wij zagen zelf alleen het verschil met de week ervoor en vergeleken met toen was het vruchtzakje veel groter en was nu ook het dooierzakje te zien. Ik hoop dus op net zo'n goed nieuws als jij, irma28! En hopelijk kom je nu zonder problemen de rest van de zwangerschap door, je hebt je portie stress al wel gehad!