miskraam op komst of mag ik hoop houden?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jane1981, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    ik ben zo bang..
    Nu tegen alle verwachtingen spontaan zwanger geworden, 31-3 positief getest.
    Nu verlies ik eigenlijk vanaf het begin af aan al bruin/roze/rood/bordeaux rood.
    Dit komt af en aan, dan een paar uur niet en dan weer een beetje en als ik in de ochtend opsta weer wat meer.
    Testen lopen erg goed op en knallen mooi, ook de cb loopt keurig op.
    Ik heb verder absoluut geen pijn oid.

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat een onzekerheid! Bloedverlies kan helaas 50/50 betekenen. Daar wordt je niet wijzer van. Omdat je nog maar kort zwanger bent zijn pijn, krampen e.d. wellicht nog niet aan de orde. Heb ong. hetzelfde gehad en dat werd in week 6 erger en uiteindelijk een miskraam. Maar lees ook genoeg verhalen hier van dames waarbij het wel goed ging.

Een vk zal nog geen echo maken vrees ik. Het enige dat je nu kunt doen is afwachten. Veel sterkte en ik duim voor je dat het onschuldig is.

3. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Oooooh meid, dit is echt naar deze onzekerheid, zou je zo graag gerust willen stellen maar het is met bloedverlies echt 50/50 hoe naar ook je kunt echt niet anders doen dan afwachten, heel veel sterkte ermee,

Liefs taart.

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een onzekerheid zeg! Het frit dat je testen mooi oplopen klinkt wel goed, maar je bent nog maar zo pril zwanger dat er verder nog weinig over te zeggen valt. Hoe zit het met de kwaaltjes? Mijn ervaring is dat ze voorafgaand aan de miskraam duidelijk afnemen. Vooral mijn borsten werder meteen weer zachter. Sterkte!

5. Fred1610

Fred1610 Lid

3 dec 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn verhaal is een beetje hetzelfde. Afgelopen februari heb ik mijn eerste ICSI gehad. Daar zijn een aantal mooie bevruchte eicellen uit gekomen, waarvan er een 5 dagen na bevruchting is teruggeplaatst. Hoewel ik het niet had verwacht, bleek ik na de eerste keer al zwanger te zijn! Zondag 20 maart heb ik positief getest. Diezelfde dag begon bij mij het bloedverlies. Helderrood... Het begon met een heel klein beetje en werd steeds meer. Soms een paar uur niets en daarna begon het weer opnieuw. Omdat we via een medisch traject zwanger zijn geraakt kon ik tijdens 5w1d zwangerschap terecht voor een echo. Er was een klein vruchtzakje op de juiste plaats te zien. Door het bloedverlies moest ik wel volledige rust houden om mijn lichaam de kans te geven om een slijmprop te vormen. Op de dag van de echo heb ik heel veel buikkrampen en bloedverlies gehad, dus ik was er van overtuigd dat ik een miskraam had. Tot mijn grote verbazing stopte de bloedingen vanaf dat moment juist! Gisteren heb ik met 6w1d weer een echo gehad ter controle. De gynaecoloog zei direct dat hij niet blij was met wat hij zag. De ontwikkeling liep ver achter! Er was alleen een vruchtzakje en dooierzakje te zien en geen vruchtje. We moeten er dus sterk rekening mee houden dat het fout gaat binnen de komende we(e)k(en).

Ik wens je alle sterkte toe. Het is heel lastig dat je niet weet wat er gaat gebeuren. Helaas is de zwangerschap de eerste 12 weken heel onzeker.

Ik raad je aan om niet te snel een echo te laten maken, ook al weet ik uit ervaring Hoe fijn het is om een bevestiging te krijgen dat het wel of niet goed zit. Een echo geeft geen zekerheid, maar alleen maar meer stress. Hier is het bloedverlies geen reden tot zorg meer, maar staat het volgende probleem weer te wachten. Pas vanaf 7 - 8 weken kunnen ze alles goed meten en weten ze of het hartje klopt.

Sterkte!

6. elissa2015

24 mrt 2015
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is het ook begonnen met bruin bloedverlies tijdens het afvegen..
    Ook heel spannend en onzeker en inderdaad 50-50 kans dat het misgaat! Uiteindelijk is de bloeding bij mij na een paar dagen doorgezet (helaas) maar dit is zeker geen voorbode dat dit voor iedereen moet gelden! Sterkte meid!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Toen ik net zwanger was verloor ik een dikke bloed stolsel. Testen liepen niet super goed op maar na 4 dagen wel duidelijk iets verschil,

Na die bloedstolsel was het bloeden ook echt klaar, daarna echter wel met afvegen af en toe bruin bloed, niet veel, had er geen inlegkruisje oid voor nodig, was echt alleen met afvegen,

3 keer met afvegen ietwat rozig er bij, ik was zo bang ! Bij mij is het gelukkig goed afgelopen,

Ik hoop en ik duim voor je dat dit goed blijft gaan !

8. IrisN

IrisN Niet meer actief

Hier helaas niet goed afgelopen. Ook vanaf het begin bruine afscheiding. Na de seks helderrood bloed. Twee keer een mooi kloppend hartje gezien. Maar de laatste echo, 8 weken en 6 dagen, gaf geen goed nieuws. Ik duim voor je, hopelijk geen miskraam.

Deel Deze Pagina