Maandagnacht heb ik een vroege miskraam gehad, mijn lijf doet zeer en komt langzaam bij. Mijn hoofd is moe van het voelen, het rederneren, het denken.. Zo schieten ook de gedachten door mijn hoofd, wanneer zouden we weer verder kunnen met proberen..? Ik hoor graag jullie ervaringen wanneer/hoe je het proberen na een (vroege) miskraam weer hebt opgepakt? Mijn hele verhaal: http://www.zwangerschapspagina.nl/blogs/evia/3200-ronde-1-miskraam-1.html
Wanneer je wil proberen ligt er echt aan wanneer jullie er zelf klaar voor zijn denk ik. Ok nen 16-3 gecuretteerd en willen er nu wel voor gaan sterkte!
Ik spreek mezelf tegen in gedachten. Ik weet dat het lichaam het in principe wel aan kan en als het nog niet genoeg hersteld is dan zorgt het lichaam er natuurlijker wijze voor dat je gewoonweg niet zwanger wordt. Maar ergens heb ik het idee dat ik eerst weer een 'normale menstruatie' af zou moeten wachten om weer een 'normale cyclus' te herkennen bij mezelf. Al zou dat betekenen dat ik zo weer twee maanden verder ben, zou ik ook jammer vinden! Ik weet het niet, daarom dus graag jullie ervaringen!? Thnx!
Wij wilden er meteen erna ook weer voor gaan, eerst 1x ongesteld geworden na 5,5 week leek echt eeuwen te duren! Hierna meteen weer zwanger geworden. Ben super blij maar ook super onzeker. Als je er weer voor wilt gaan zou ik het gewoon doen, bij mij was het verlangen ook groter dan voor de miskraam. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer een positieve test in handen mag hebben!
Wat spannend Ikke88, gefeliciteerd! Ben je veel angstig door de miskraam die je hebt mee gemaakt? Ik weet nog niet zo goed hoe ik me nu voel en wat ik wil, ik wacht maar rustig even af tot ik op z'n minst een week verder ben en dan eens op een rijtje zetten wat onze verlangens zijn en of we het direct weer aandurven..
Evia, inderdaad als je er nu goed voor voelt en idd alle verlangsens etc op een rijtje zet kan je er gewoon weer voor gaan, en zo als je zelf al zegt als je lichaam er nog niet klaar voor is dan wordt je niet zwanger. Ik heb na me curettage had ik na 25 dagen hele lichte tuur test, uit eindelijk 2 weken later ongesteld geworden maar die tuurtest was waarschijnlijk gewoon vals.
Wij zijn er meteen weer voor gegaan, heb niet eerst een menstruatie afgewacht. Al moet ik zeggen dat ik er de eerste 2 maanden niet zo veel zin in had en nog veel te verdrietig was, maar het verder uitstellen voelde nog vervelender. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt
Klinkt inderdaad ook erg logisch wat jij zegt 'itakepictures'.. Het is nu gewoon even een kwestie van tijd en afwachten tot ik weet hoe ik er in sta en waar ik klaar voor ben. Kan ik nu nog niet overzien denk ik.. Dank voor jullie reacties!
Hoi Evia, zelf heb ik nu twee 'rondes' achter elkaar een vroeg mk gehad (4,5 en 5,5 week). De eerste eind maart en de tweede vorige week. Wij gaan gewoon door. Ik ga ervan uit dat, als mijn lichaam nog niet voldoende is hersteld, ik ook niet zwanger wordt. Het lijkt me emotioneel moeilijk om nu nog weer te wachten. Zelf ben ik er voor mijn gevoel juist aan toe om door te gaan, hopelijk gaat het de volgende keer goed! Ik denk dat je vooral zelf moet bedenken wat je nodig hebt. Heb je tijd nodig om het verlies te verwerken, een plekje te geven en kan het handig zijn om nog even te wachten?
Hoi Evia, Hoe voel je je nu? Ik heb bijna vier welen geleden een vroege miskraam gehad. Ik herken erg je dilemma. Zelf was ik er na anderhalve week vloeien, zowel lichamelijk als mentaal klaar mee. Had weer een witte test en daarmee kwam er ook gelijk ruimte in mijn hoofd voor een nieuwe ronde (en wat daarvoor nodig is ) Nu dus in afwachting van eerste menstruatie maar ergens hoop ik natuurlijk dat deze uitblijft!
Hoi Evia, allereerst heel veel sterkte. Het is een rot gevoel en het is zo oneerlijk! Het is niet gemakkelijk Je moet zelf naar je lichaam luisteren, als jullie er klaar voor zijn kun je er gewoon weer voor gaan. Heb zelf in april een vroege mk gehad, op de echo zag de baarmoeder er schoon uit dus ik kreeg groen licht om er weer voor te gaan. En wat blijkt.... ik ben meteen weer zwanger!! Zonder eerst ongesteld te worden. Mijn cyclus was ook meteen weer normaal. Het is natuurlijk heel spannend nu maar misschien geeft het je een beetje hoop.... sterkte en hopelijk test je snel weer positief liefs mij
Wat fijn Miekje dat je weer zwanger bent! Wel extra spannend zeker deze eerste paar weken... Succes en gefeliciteerd!
Ik had medicatie gebruikt bij een missed abortion (9 wk), in de bijsluiter stond het advies om 1 menstruatie af te wachten, dat heb ik voor de zekerheid maar gedaan De volgende cyclus meteen weer zwanger
Wij hebben ook meteen de 1e cyclus na de miskraam weer een poging gewaagd en ik was tot onze verbazing meteen weer zwanger. Het kwam bij mij na de kerst los en ik had 28 februari weer een positieve test in handen. Ik denk inderdaad dat je lichaam zelf wel aangeeft wanneer het weer klaar is om een zwangerschap aan te gaan. En geestelijk moet jij dat helemaal zelf bepalen. Ik weet uit ervaring dat de meeste vrouwen vaak meteen weer verder willen. Wij wilde dit ook wel maar de eerste weken merkte ik ook wel dat ik ook nog bezig was met het verdriet van de miskraam. Heel veel succes meis en ik hoop voor jou dat je snel een goeie zwangerschap mag hebben.
Ik had een vroege miskraam op 25 april. Ik was 6.5 weken ver. Ben niet moeten gecurreerd worden. Heb hele korte cyclussen en 2 mei had ik al terug een LH piek. We moesten 1 ronde wachten van de gyne en we hebben voorzichtiger gevreeën (coïtus interruptus), maar misschien niet voorzichtig genoeg... Nu heb ik al van 10 mei toch terug symptomen. Mijn NOD is 18 mei. Dus ik zou dit weekend al mogen testen met een vroege test. Ik ben best zenuwachtig want ik wil het wel heel graag. Ik hoop alleen dat mijn gyne niet boos word op mij (t'is geen gemakkelijk karakter lol) dus momenteel leef ik echt in spanning en tel ik de dagen of tot ik mag testen. als symptomen heb ik heel vaak plassen ( lees 20 keer op een dag) gevoel in onderbuik plofjes in onderbuik vaker scheetjes laten en sinds gisteren verhoogde hartslag Dit had ik vorige keer ook allemaal. Het enige wat ik nog meer had maar ja ik zou hier nog maar 3 weken zijn is dat ik vorige keer vergeetachtig was; Vorige keer had ik helemaal niet door dat ik zwanger was en had ik een afspraak gemaakt met de cardioloog lol omdat ik dacht dat er iets mis was met mijn hart gezien de verhoogde hartslag en ik op hoog niveau sport