Ik ben vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger. Omdat ik licht bloedverlies had (wat inmiddels is gestopt, het was ook donker bloed en donkerbruin slijm), heb ik vandaag een echo laten maken. Er was duidelijk een kindje te zien op de echo, maar geen kloppend hartje. Echter, nu heb ik vaak gelezen dat het hartje vaak gaat kloppen tussen de 6e en 7e week en dat er op zo'n vroege echo nog niet altijd hartactiviteit te zien is. Dus in dat geval zou het zomaar kunnen dat het hartje over een paar dagen wel gaat kloppen. Alleen, het rare van deze hele situatie is, dat de verloskundige mij vertelde dat ik al ruim 8 weken zwanger ben! Het kindje is volgens de echo ook al ruim 1,5 centimeter. Nu was 22 april de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Tot vandaag is dat precies 6 weken en 2 dagen. Ik ben ook gewoon ongesteld geweest, niet minder dan anders en de ongesteldheidsduur was ook normaal, zelfs iets langer dan de meeste keren (6 i.p.v. 5 dagen). Ik vind dit heel verwarrend. Als de miskraam niet spontaan op gang komt, moet ik volgende week donderdag naar de gyneacoloog in het ziekenhuis om de miskraam met medicatie op te wekken. Alleen spookt nu continu door m'n hoofd: wat als het hartje dan wel is gaan kloppen en het aantal weken niet klopt die de verloskundige noemde? Kan het dat ik gewoon normaal ongesteld ben geweest terwijl ik al zwanger was? Ook vreemd vind ik dat ik pas wat ben gaan merken na mijn laatste menstruatie. Ik wist nog niet eens dat ik zwanger was maar voelde me bijvoorbeeld erg moe. Nu kan ik dat wel verklaren inmiddels... Ik hoop op reacties, zit erg met deze situatie in m'n maag.
Oei lastig, ik kan je verder niet helpen hoor.. Maar ik zou inderdaad eerst een of twee weken wachten, dan nog een echo doen om te kijken of het kindje gegroeid is/het hartje is gaan kloppen. Pas als er dan totaal geen verandering is zou ik na gaan denken over je opties. Eerst maar even afwachten en kijken.. Succes hiermee! Hoop natuurlijk dat je gelijk hebt en zes weken bent en volgende week een mooi kloppend hartje ziet
Hoi, bel nog even naar ze en stel je vragen daar. Dat is echt helemaal prima om te doen. Gewoon zeggen dat je nog een echo wilt komende week. Sterkte!!
Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb vanmorgen de verloskundige gesproken en krijg nu volgende week donderdag nog een echo, om dan zekerheid te krijgen of het kindje wel of niet leeft. Dus nog even een week in spanning, maar dan weet ik het in ieder geval wel zeker!