Bijna 6 kilo afgevallen in 2 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door shelde, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Goede morgen,

Ik heb een vraagje...

Vorige week ben ik 10 dagen op vakantie geweest en ben toen erg wagenziek geweest. Ik heb niet veel gegeten die week.
    Ik dacht, thuis gaat het wel weer beter.
    Alleen heb ik nu mega keel ontsteking. Gisteren naar de HA geweest, maar die wilde niks geven, ik moest het maar uitzieken.
    Slikken gaat bijna niet en ik eet en drink dus heel weinig.

Ik ben nu al bijna 6 kilo afgevallen. Ben zlef veel te zwaar, maar tijdens de zwangerschap vind ik het toch een beetje eng.

Kan dit kwaad voor de baby?
    Ik probeer wel elke dag een zwangerschaps multivitamine te nemen...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sandra,

het kan geen kwaad hoor om wat af te vallen de eerste weken. Probeer wel te drinken, dat is zeker ook van belang voor die keelontsteking. Het is trouwens heel logisch dat de huisarts je daar niets voor geeft. In meer dan 90% procent van de gevallen is een keelontsteking een virus. Dan helpt antibiotica toch niet. En ook al is het een bacterie, je ziekt het vanzelf uit. Zeker in de zwangerschap kun je beter geen medicijnen nemen als het niet nodig is. Wat wel mag is paracetamol. En veel drinken dus, minimaal 2 liter per dag, probeer waterijsjes, dat verzacht de pijn. En zuig op een snoepje of een dropje of neem kauwgom. Van veel slikken en drinken gaat de keelpijn eerder over.
    Het is goed dat je een zwangerschapsmultivitamine neemt.
    Zolang je maar blijft drinken en blijft plassen (heel belangrijk) kan het geen kwaad dat je nu wat afvalt. Als het weer gaat moet je natuurlijk wel weer gaan eten, en het liefst zo gezond mogelijk.
    Beterschap!

Mirjam

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Dank je wel voor je snelle antwoord Mirjam!
    Ik ben al een stuk gerustgesteld.
    Ik zal i.i.g proberen meer te drinken. 2 liter haal ik nu echt niet. :(

Deel Deze Pagina