Ja, daar dacht ik ook net aan een clearblue test met indicator Vreselijk dat ze je in onzekerheid laten.. wanneer heb je een echo opstaan dan?
Ik mag van de vk donderdag testen, is die nog positief dan maken we dan een afspraak voor een echo in de week erna.... Huidige afspraak is 10 feb maar ik ben eigenlijk van plan om volgende week woensdagavond te testen mocht ik dan nog geen duidelijkheid hebben om dan donderdag te zeuren voor een echo op die dag.
Die indicator zou wat rust moeten geven. Jammer dat ze zo star zijn. Maar als het hcg goed stijgt, is dat echt wel een goede indicatie voor het moment. Hoe het in de toekomst gaat moet je sowieso maar afwachten. Sterkte! Suus
Vorig jaar ben ik naar een commercieel echobureau gegaan. Daar bleek helaas dat ik een leeg vruchtzakje had. Dat was heel vervelend, maar ik was heel, heel blij dat ik erheen was gegaan, anders had ik tot 8 weken moeten wachten. Uiteindelijk duurde het wel zo lang voor ik een curretage kreeg, maar ik had de hele tijd gewoon zwangerschapssymptomen. Ik word liever eerder uit mijn leiden verlost. Het was met 8 weken veel harder aangekomen. Echt, ik vind het zo'n complete totale onzin dat je moet bedelen om een echo. Ik kan me er echt heel boos om maken. Als je merkt dat een vrouw in de stress zit, vooral door ervaringen in het verleden, dan doe je dat toch gewoon? O en nog wat: na die commerciele echo ben ik bij mijn gyn geweest en die zei dat ze mij wel een echo had gegeven als ze mijn geschiedenis had gekend. Ik meld me nu bij haar aan als ik zwanger ben. Zij heeft door dat ik begrijp dat een echo met 6 weken geen garantie is voor een gezond kind. Het geeft mij alleen bevestiging dat ik niet weer een leeg vruchtzakje heb. Daarna kan je natuurlijk alsnog een mk krijgen, maar dat is dan weer een ander verhaal. Het blijft spannend, maar dat weet ik iig dat ik zwanger ben. Jeetje, wat een verhaal weer. Sorry, ik kan me zo opwinden over de manier waarop wij hier in Nederland met zwangeren omgaan. Ik vind het seksistisch en hard. We zijn onnodig hard voor vrouwen. En die verloskundigen. Ze hebben goede bedoelingen, maar ze hebben een hbo opleiding! Vier jaartjes na de havo. Ik denk niet dat ze voldoende opgeleid zijn om sommige problemen te herkennen of aan te kunnen. Ze zijn niet bijzonder kundig in echo's geven of hechten. Ze kunnen geen recepten voor je schrijven en als de bevalling niet helemaal goed verloop moet je alsnog naar het ziekenhuis, in de auto of met een ambulance. Waar is dat nou goed voor? Ik denk wel dat vk's heel goed zijn bij probleemloze zwangerschappen en bevallingen. Ik denk niet dat het onkundige beunhazen zijn, of zo, hoor. Ik vind het gewoon een vreemd systeem waar wij mee werken. Waarom zet je probleemloze zwangeren niet bij artsen in opleiding? Of laat je vk's samenwerken met arten in het ziekenhuis zodat ze kunnen overleggen? Ik vind de nieuwe kraamhotels wel een uitkomst. Als het allemaal goed verloopt komt er geen arts, maar als blijkt dat het mis gaat rijen ze je de lift in en staat er onmiddelijk een arts klaar. Desnoods rent de arts naar boven. Na mijn bevalling had ik een "spuitertje". Het hoofd gyaecologie is toen gekomen en heeft het heel mooi gehecht en in elkaar geknutseld. Hoe veel bloed was ik verloren en hoe had ik er vanonderen uit gezien als ik niet in het ziekenhuis was bevallen? O jeetje, wat een epistel! Ik ben gewoon verontwaardigd door je verhaal Florabella. Echt. Ik vind het gewoon niet kunnen zo.
Ik vind het zo flauw meisie... heel erg voor je dat je zo lang in onzekerheid zit *dikke knuffie* Misschien helpt het om je man/vriend eens naar de huisarts te laten bellen mijn man heeft toen ik licht bloedverlies had, een afspraak bij een gynaecoloog geregeld
Dominique, helemaal mee eens. Ik vind de antwoorden van de vk's op dit forum, hoe lief bedoeld ook, vaak niet getuigen van voldoende zelfkennis. Verloskundigen zijn geen artsen, en ze moeten dus ook niet op de stoel van de arts gaan zitten. Maar dat doen ze vaak wel. Geregeld zie ik antwoorden voorbijkomen die nergens op slaan, zoals dat rood bloed en krampen op een mk zouden wijzen, en bruinverlies juist weer niet (slaat nergens op). Of vrouwen die niet meer menstrueren na een curettage of bevalling, en dan te horen krijgen dat het wel om een hormonale disbalans zal gaan (terwijl het ook het syndroom van Asherman kan zijn, en dat zijn zeer ernstige verklevingen). Ik zal van m'n leven niet bij een verloskundige gaan lopen, en vind het met jou diep treurig dat vrouwen die zo ongerust zijn niet even een echo krijgen. Als het niet goed is, weet je het meteen, als het wel goed is, heb je wat rust. Hoe dan ook, die stress is slecht. Dat verloskundigensysteem is wat mij betreft middeleeuws. Over 20 jaar bestaat het niet meer. Suus
Ik ben nog zo lekker naief, dit is mijn eerste zwangerschap en als ik jullie niet had dan geloofde ik alles. En ja daar wordt inderdaad misbruik van gemaakt! Ik voel me bij de ha redelijk begrepen maar ik vond ze bij de vk prakijk bijna onbeschoft. Zo van ach mevrouw dit komt wel vaker voor, soms gaat het goed en soms niet. Gewoon afwachten... Maar ja, misschien toch die bevriende dierenarts maar bellen haha
Pfff, het is idd schandalig hoe ze met zwangeren omgaan. Ik vroeg na mijn MK ook aan mijn VK of een echo nodig was. Zegt ze: Nee, volgens jouw verhaal, klinkt het alsof alles eruit was. Hoe vakkundig is dat? Maar toen ik de echopraktijk belde, zeiden ze dat ze wel een echo wilden doen om er zeker van te zijn dat het helemaal leeg was.
ik zal eens gaan zoeken, maakt het bij de commerciele bureaus niet uit dat ik nog zo vroeg ben...ben morgen 6 weken als alles klopt
Absurd! alsof het handen vol geld kost en uren van hun tijd. Ze spelen niet alleen met je gezondheid maar ook met je psyche. Ik merk het nu echt zo erg, ben als maar aan het checken of mijn kwaaltjes nog hetzelfde zijn, hoeveel bruin verlies ik en waneer....
Wel grappig, onderstaande komt van de site van de vk praktijk Bloedverlies in de eerste weken van de zwangerschap zorgt altijd voor ongerustheid en zal dus reden zijn voor een echo onderzoek. Ook dat kan in onze eigen praktijk, dus óók als je nog niet voor de intake geweest bent, of je nog niet hebt aangemeld maar wel bloedverlies hebt, moet je bellen en dan zullen we vrijwel altijd een echo ter controle maken. Hierbij moet wel aangetekend worden dat als je minder dan 6 weken zwanger bent, de echo geen zekerheid kan bieden over het wel of niet intact zijn van de zwangerschap, omdat er dan nog geen hartactie is. Het is dan beter om nog een of twee weken te wachten Dan ben ik die ene zeker die niet vrijwel altijd een echo krijgt......
Bah... misschien anders een ander vk praktijk eens bellen... Deze onzekerheid is niet goed voor een zwangerschap.. is bij jou in de buurt ook een andere praktijk?
Misschien toch nog een keertje bellen en bovenstaande even voorlezen. Dat het op hun site staat en dat ze er vervolgens niks mee doen, dat is ook een vorm van misleiding.
en dat is een heeeerlijk gevoel voor mij! Anders dacht ik echt dat ik me aanstelde! Ik zal eerst eens even met vriendlief overleggen wat die vindt....deze is wel het best in de buurt, wij wonen nogal afgelegen dus het is al best ff rijden.