Word het een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door tanos86, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanos86

    tanos86 Lid

    18 mrt 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben woensdag naar het ziekenhuis geweest voor een 7 weken echo zo noemen ze dat. Dokter was niet erg positief er was weinig te zien geen hartje een kleine boon daar lijkt het op. De lengte van mijn zwangerschap zegt hij moet er al een hartje te zien zijn. Misschien toch een mis berekening en ben ik gewoon nog heeeeel pril zwanger. Maandag weer een echo om te kijken hoe of wat. Ik maak mij grote zorgen. Ben bang voor een miskraam. Na zo lang proberen van een tweede zwanger te worden en dan is het mis...moet er njiet aan denken. Iemand nog tips of iemand die dit ook heeft meegemaakt.
    Liefs Tanja
     
  2. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    meid...heb geen tips voor je maar zit wel in dezelfde situatie...

    heb IVF gehad, en heel vroeg ++ getest, dus de innesteling moet eigenlijk wel snel zijn geweest,

    toch werd ik gister ten eerste 3 dagen terug gezet omdat ze hier in de Duitsland vanaf de terugplaatsing rekenen, en niet vanaf de punctie...

    en het vruchtje was 6.5 mm...juist groot genoeg voor 7 weken, maar wel aan de kleine kant, en ook nog geen hartje te zien...
    bovenden berekende het echoapparaat aand e hand van de grootte een zwangerschap van 6,5 week ongeveer...

    het groeit dus gewoon erg langzaam, maar het groeit nog wel, want in een week tijd is het 2 mm gegroeid.

    gister bij het binnenkomen vertelde de gyn. ook dat ze verwachte dat het vruchtje tussen de 6 en 10 mm zou zijn, en dat we als we mazzel hadden het hartje konden zien.

    zij leek nog erg rustig, maar ik ( mede dank het internet en mijn voorgeschiedenis ) ben wel weer eens van de roze wolk gedonderd...

    meid...je leest soms wondertjes hier, dus ik hoop dat we alletwee een wondertje in onze buik hebben...

    wanneer moer jij terug??
    ik volgende week donderdag...

    LIEFS
     
  3. tanos86

    tanos86 Lid

    18 mrt 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet maandag weer komen voor echo....ben echt zo zenuwachtig!!!en ik hoop ook voor jou dat het goed komt. Heb verder ook allemaal zwangerschaps symptomen pijnlijke borsten emotioneel enz. Geen bloed verlies. Nix hopen maar dat het goed komt.
     
  4. Isabelle75

    Isabelle75 Nieuw lid

    8 mrt 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, weet hoe het voelt die onzekerheid. Ik ben woensdag bij het ziekenhuis geweest om te praten wanneer we beginnen aan tweede ivf poging. Ik had namelijk al 1,5 week zware bloedingen en ervan overtuigd dat eerste poging mis was gegaan (2 dagen in bed gelegen met buikpijn). Echo gemaakt en wat bleek: 6 weken en 2 dagen zwanger. De kans dat het een miskraam wordt is 70% aangezien er een zeer groot bloedstolsel te zien is op de echo. Gemiddeld heb ik 6 maandverbandjes per dag nodig en soms veel last van mijn buik. wie heeft hier ervaring mee?
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Heel vreemd dat je gyn gelijk begint over dat er al hartactie zou moeten zijn. Daar is deze week nog echt wel de tijd voor hoor, om op gang te komen: als je de verschillende verhalen hier op het forum leest, zijn er echt veel vrouwen bij wie dat na 7 weken pas komt.
    Ik zou me dus nog niet al te druk maken: sommige gyns gaan heel erg van die standaard-groeicurves enzo uit en jagen je dan dus gelijk de stuipen op het lijf....

    Voor jouw termijn is een kleine boon helemaal prachtig en precies wat het zijn moet! :)
    (Hier bij de echo van Thirza destijds bij 8,5 week een kleine pinda met hartactie :))
     
  6. La femme Nikita

    La femme Nikita Fanatiek lid

    21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Tanos...hoe is het bij je afgelopen??

    hier is het jammer genoeg niet goed...en krijg morgen een curettage...

    Hoop dat het bij jouw wel goed zat...

    Heb vorige week nog veel gelezen over hartactie bij 7 weken...en eigenlijk moet het dan echt wel te zien zijn...
    bij sommige vrouwen was het idd. pas bij 8 weken te zien...maar de meeste vrouwen waarbij bij 7 weken geen hartje te zien was krijgen een MK...en hier dus jammer genoeg ook...
     
  7. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    hoe is het vandaag in het ziekenhuis gegaan?
     

Deel Deze Pagina