Vraagje over gemeenschap na miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by MamavanNikhil, Oct 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Op 17 oktober heb ik mijn miskraam opgewekt met cytotec.
    Vorige week donderdag mijn laatste stolsel verloren, waarop het bloeden overging naar bruin bloedverlies.
    Zaterdag was dit zo goed als over en na een feestje gemeenschap gehad, hierna ben ik weer even gaan bloeden maar dat was vrijwel direct over.
    Nu gisteravond weer gemeenschap gehad, maar weer vanmorgen gaan bloeden, nu wel weer bruin bloedverlies maar nu sinds vanmorgen enorme buikpijn en rugpijn.
    Herkent iemand dit? Dat je na gemeenschap weer buikpijn en bloedverlies krijgt?
    Ik weet even niet wat ik moet doen, afwachten of de vk of de gyn bellen? Aangezien ik als laatst in het ziekenhuis ben geweest voor de cytotec pillen.
    Ik lees dat er een infectie kan ontstaan, maar veel kan ik er niet over vinden.

Weet iemand raad?
    Alvast bedankt

2. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad en nu zo'n pijn hebt :(

Ik heb ook op 17 oktober de cytotec tabletjes gebruikt en heb afgelopen weekend pas gestopt met vloeien. Gister voor het eerst weer gemeenschap gehad met mijn man en daarna verloor ik ook een heel klein beetje, alleen met afvegen licht rozig. Buikpijn en rugpijn heb ik niet gehad.

De gyn vertelde me dat de baarmoeder in de eerste maand, dus voor de volgende menstruatie, nog erg gevoelig is dus ik kan me voorstellen dat daar de pijn vanaf kan komen. Ik zou je temperatuur in de gate houden. Zodra je koorts krijgt zou ik meteen bellen naar de gym omdat er dan inderdaad kans is op een ontsteking. Maar zolang er geen koorts is, kan het denk ik niet zo veel kwaad.

Sterkte ermee en ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Je baarmoedermond kan nog wat gevoelig zijn waardoor je na gemeenschap wat bloed kan verliezen en een beurs gevoel kan hebben. Heb je al een controle echo gehad?

4. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Ditbenik, jij hebt ook een moeilijke tijd achter de rug!
    Bedankt voor je snelle reactie, het zou idd best kunnen komen dan doordat het extra gevoelig is want ik had hiervoor eigenlijk geen buikpijn meer!
    Vind het alleen een beetje eng allemaal. Ik wacht nu toch liever nog even met gemeenschap, anders krijgt mijn baarmoeder ook geen rust.

Zonnetje2015, jij ook bedankt voor jr snelle reactie!
    Vorige week dinsdag heb ik een echo gehad, toen was nog niet alles schoon, maar ze had het "laatste stukje" er uit gehaald, waarop ik 2 dagen daarna nog 2 keer stolseltjes ben verloren.
    Ik had de keuze of ik dan terug wilde komen voor een controle echo of ik zou bellen als ik nog lang zou vloeien. Ik heb toen voor het tweede gekozen. Maar voor mijn gevoel ben ik wel leeg.

Ik wacht even af wat de dag doet denk ik...

Share This Page