Goedemiddag iedereen, Ik heb gisteren een dramatische dag meegemaakt, waardoor ik nu eigenlijk niet veel wijzer ben geworden, vandaar mijn verhaal hier. Vorige week zondag had een positieve test van Clear Blue(2-3 weken)! Super blij natuurlijk en zat helemaal in de wolken. Ik kreeg ook zwangerschapssymptomen (pijnlijke borsten, misselijk, rugpijn) maar voelde me voor de rest prima. Ik zou nu ongeveer net 5 weken zwanger zijn. Tot aan afgelopen vrijdag, kreeg ik een heel klein beetje bruine afscheiding, wat omzette in roze afscheiding. Dit was alleen na het plassen bij het afvegen. Gisterenochtend had ik opeens bij het afvegen helderrood bloed. Ik had hier geen buikkrampen bij. Dit baarde me toch wel zorgen en heb ik contact opgenomen met de verloskundige deze gaf aan dat ze nog niets konden doen en ik het moest afwachten tot de afspraak over een week. In de avond zette het bloeden toch door en kwamen er stolsels mee begon eerst met kleine stipjes en daarna werden ze toch wat groter. Ik kreeg hier ook een beetje onderbuik pijn maar niet echt krampen meer een gloeiend gevoel. Toen heb ik toch maar contact opgenomen met de huisartsenpost, ik kon gelijk terecht. Die heeft mij gelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik kreeg een inwendige echo, moest urine inleveren en er is bloed afgenomen. Het resultaat van de inwendige echt was dat er een zwarte vlek te zien was in mijn baarmoeder, maar ze konden niet precies zien wat het was. De gynaecoloog gaf aan dat het mogelijk stolsels en/of weefsels zijn, maar zij konden dit niet uitsluiten het kon ook een vruchtzakje zijn die zich nog aan het ontwikkelen is. Daarna is mijn HCG gecontroleerd en deze kwam uit op 23, zij gaven aan dat het normaal is en dit nog kan gaan verdubbelen. Ik heb toen ook gevraagd doordat ik bloedverlies had met stolsels dat het mogelijk een miskraam is geweest? zij gaven aan dat de kans er is maar ook weer niet 50/50, omdat het misschien ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn. Maar zij hebben daar ook op gecheckt en daar konden ze ook geen vruchtzakje terug zien. Nu moet ik volgende week terugkomen om te kijken of mijn HCG is verdubbeld en om nogmaals een inwendige echo te maken. Het bloedverlies is nu wel verminderd, maar is er nog wel. Mijn borsten doen geen pijn meer ben alleen af en toe nog misselijk. Daarnaast heb ik last van hele lage rugpijn. De gyneacoloog gaf ook aan dat ik gewoon door moet gaan met het slikken van foliumzuur en overige vitamine voor de zwangerschap want het kan nog alle kanten op. Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Of enige idee wat het zou kunnen zijn? Ik wordt echt gek van deze onzekerheid...
het klinkt niet heel positief maar helaas het enige wat je kan doen is afwachten. Heb je nog zwangerschaptesten gedaan? Lopen die nog op? Veel sterkte 😘😘😘
Hallo Colalight , Dankjewel voor je berichtje. Nee nog geen zwangerschapstesten gedaan ik denk dat ik er zo even een aantal ga halen en proberen.
Hcg van 23 bij 5 weken is weinig. Zeker na bloedverlies en na een clearbleu die 2-3 aangaf. Ik dacht dat je hcg minstens 200 moest zijn bij 2-3 weken indicatie. Sorry meid maar ben bang dat je een mk hebt gehad.. Je zou een test kunnen doen om te zien wat die aangeeft...
Goedemiddag Zonnetje, Ik ben altijd een onregelmatige lange cyclus. dus ik denk zelf niet dat ik 5 weken nu zou moeten zijn misschien net 4. Ik heb net een zwangerschapstest gedaan van de kruidvat en deze geeft nog steeds positief .
Wat zonnetje zegt, hcg zou erg laag zijn bij 5 weken. Mocht je inderdaad korter zwanger zijn dan past het er beter bij. En dan is er op een echo ook niet zoveel te zien. Een zwangerschapstest zegt vandaag niet zoveel; hcg blijft ook na een miskraam nog even in je lichaam. Als je over 2 dagen nog een keer test, zou je verschil moeten kunnen zien. Het verhaal klinkt een beetje zoals het verloop van een van mijn miskramen, als ik eerlijk ben. Je kan nu niks meer doen dan afwachten... heel veel sterkte!
Als jij vorige week al 2-3 op je test had, was je toen rond de 4 weken. Nu dus 5 weken. Een 2-3 kan je namelijk nooit al op 7 dpo (3 wkn) hebben Helaas is een terugloop van 2-3 test naar een week later een hcg waarde van 23 niet positief helaas. Ik zie het heel somber in ... maar hoop van harte dat er toch een wonder gaande is.
Hcg lijkt mij ook erg laag voor 5 weken. En dacht dat je hcg ook wel een stukje hoger zou moeten zijn bij 2-3 indicatie als ik kijk naar wat ik daarover kan vinden op internet. Dan zou je bijna denken dat het weer aan het aflopen is. Zou over 2 dagen nog een kV test doen om te kijken of het oploopt of afloopt tov die van vandaag. Sterkte met het afwachten.
Ik vrees er een beetje voor: ClearBlue staat er voor bekend om pas vrij laat positief aan te geven. Wanneer je test met indicator zou het HCG als volgende gemeten worden: 1-2 weken: 25-200 2-3 weken: 200-2.000 +3 weken: +2.000 Als je in het begin al 2-3 weken als uitslag kreeg, is 23 echt geen goed teken. Ik heb ook vrij vroeg bloed laten trekken voor HCG levels teblaten bepalen: 4w+1d was 88 4w+3d was 190 23 lijkt me echt niet goed. Sorry
Ik sluit mij aan bij de andere reacties maar wilde rr toch aa toevoegen dat ik het slordig vind dat ze je er niet voorzichtig op hebben gewezen dat het er gewoon slecht uitziet. HCG van 23 is gewoon veel te laag als je al een week geleden positief hebt getest. Hadden ze moeten weten in het ziekenhuis. Herken me een beetje.in je verhaal..ik liep ook weken achter de feiten aan vanwege het ziekenhuis. Heel veel sterkte iig en hoe rot het ook overkomt ik zou me er op voorbereiden dat het waarschijnlijk echt niet goed zit. Edit: bij bbz zou HCG heel snel moeten stijgen over het algemeen.
Hi Meis, Ik ben er ook bang voor dat het niet goed is. Ik heb sinds gisteren ook een bloeding gekregen nadat mn hcg was gedaald van 91 naar 18 en ik zou morgen 5 weken zijn. Mij werd duidelijk gemaakt dat het niet goed zit en het geen goede zwangerschap is.
Hoi, ik zie dat dit berichtje al van een tijdje terug is. Weet je ondertussen al meer? ik wil je geen valse hoop geven maar ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap ook roze/bruin/helder bloed verloren. Zelfs eerst positieve test gehad en dan plots negatieve testen. Ook de eerste echo kon geen uitsluitsel geven en tot week 14 ben ik blijven bloeden en wou de VK zelfs geen uitspraak doen over als het goed zat of niet. Maar ondertussen wel in week 37 dus het kan. Ik hoop dat het ook voor jou goed afloopt. Hoe dan ook, als het niet positief is, dan is het misschien beter te denken dat het voor een reden is (ongezond kindje) en ook al is het pijnlijk, misschien maar beter dat het dan gebeurt in week 5 ipv enkele weken later. Veel succes
Wat bijzonder! Ook op hcg laten prikken? Mijn hcg was afgelopen vrijdag 91 en woensdag 18 .. testen liepen dus ook terug en bloeding vandaag gestart maar ik kan er nu toch niet meer vanuit gaan dat er toch nog iets zou zijn??
Nee meid je kunt er absoluut niet vanuit gaan dat het goed zit. Een bloeding of bloed liezen hoeft niets te betekenen maar teruglopende heb, wel. Dit kan niet in een gezonde zwangerschap. Je hebt dus een vroege miskraam gehad. Dit is heel verdrietig maar helaas wel de waarheid. Hopelijk heb je nu niet stille hoop door antwoorden van dames want dit kan gewoon niet met dalend hcg. Heel veel sterkte het doet super zeer. Ik heb er 3 gehad en weet hoe zeer het doet. Heel veel sterkte en succes om er weer voor te gaan.