7 weken zwanger ivf, vruchtje te klein en hartje te traag.

Discussie in 'Miskraam' gestart door MMJPJ, 25 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Hallo,
    Ik wil dit graag even delen en vragen of iemand hier ervaring mee heeft.

Ik zit nu al een tijd in de mmm, vorige cyclus mijn eerste IVF behandeling gehad met goed resultaat.
    3 geschikte bevruchtingen. 1 verse terugplaatsing en zwanger. Nu mocht ik vandaag komen voor een echo met 7 weken. Helaas kwam de verpleegkundige tot de conclusie dat het vruchtje 5 dagen achterloopt in groei en dat het hartje te traag klopt voor dit termijn. Dubieus, noemde ze de echo. Volgende week moet ik terug komen voor een echo. Zelf zegt ze dat het er meer op lijkt dat dit zal eindigen in een miskraam dan dat dit goed af gaat lopen.
    Ze liet nog wel een sprankje hoop ontsnappen dat het misschien nog om een late innesteling kan gaan. Maar dit is niet waarschijnlijk.
    Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Negatief/positief maakt niet uit.

2. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Ach wat naar! Hier 4 zwangerschappen waarvan twee vitaal. Alle artsen die ik ooit heb getroffen in het kader van IVF/ICSI en CRL en termijnen hebben mij verteld dat dagen achterlopen over het algemeen geen goed teken is. Ja, een meetfout is snel gemaakt, maar bij 7 weken wisten ze hier in ieder geval wat ze wilden of zouden moeten zien.
    Hoop voor jou dat het kwartje de goede kant opvalt. Sterkte!

MMJPJ vindt dit leuk.
  3. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik ben wel bekend met meetfouten (van 6 dagen achterlopen naar uiteindelijk 3 dagen voorlopen). Mij is verteld dat het vruchtje de eerste keer mogelijk niet in de lengte maar in de breedte is gemeten per ongeluk.

Ook bekend met een te traag kloppend hartje en dan was het foute boel helaas.

Mijn ervaring is ook dat een hele week wachten niet nodig is, als je zelf eerder duidelijkheid wil zou ik vragen of je al wat eerder een nieuwe echo mag, met 3 of 4 dagen er tussen.

4. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Dankje, ik ben ook op het ergste voorbereid.
    maar toch vreselijk dat machteloze gevoel, je weet dat het niet goed gaat van binnen, maar je kan niets doen pff

5. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ja het is dan ook die combi en de groei en de trage hartslag, dat ik er idd weinig vertrouwen in heb.
    Heel gek, ik zag en voelde meteen dat het fout was toen de echo in beeld kwam.
    En dan die week idd, ik heb gevraagd of ze me niet eerder uit mijn lijden kan verlossen, al is het maar 1 of 2 dagen, maar volgens de verpleegkundige moet er echt een week overheen gaan om 100% zekerheid te kunnen bieden.
    Dus er zit voor mij niets anders op ben ik bang. Als het foute boel is hoop ik dat ik snel weer door kan. Want hier wil ik niet te lang bij stil blijven staan :(

6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ja om t 100% zeker te weten heb je idd wel wat langer nodig. Ik vond het zelf prettiger om elke paar dagen t laatste beetje hoop kleiner te laten worden. Bij mij ging er 3 weken overheen voordat er definitief uitsluitsel was, vond ik heel slopend.
    Heel veel sterkte en succes met wachten! :(

7. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Dankjewel. Jeetje 3 weken. Lijkt me ook heel heftig.
    Ik hoop dat het volgende week duidelijkheid is, hoe moeilijk ook.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Paar dagen achterlopen is geen punt, dat kan aan de meting ligging. Met 6 weken kwam er hier 2x geen termijn uit en bij nr3 met 8+5 werd hier 8+1 gemeten. Maar... wél allemaal verder volgens het boekje. Goede hartslag. Zodra de meting achterloopt ej hartje ook achterloopt in ontwikkeling is de kans wel echt minder :(

Hopelijk trekt het wél bij.

MMJPJ vindt dit leuk.
  9. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    De meting zou ik me niet zoveel van aantrekken. Vooral in zo’n vroeg stadium is een kleine meetfout al gauw gemaakt. Het hartje vind ik niet zo fijn klinken.. hebben ze hier nog verder over gesproken of alleen dat het te langzaam gaat? Ik duim voor een goede afloop hoor. Geef de moed niet op!

MMJPJ vindt dit leuk.
  10. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Nee, alleen dat het een te langzame hartslag was voor mijn termijn. De hartslag leek meer op het tempo van mijn hartslag. Ik heb er weinig vertrouwen in. De enige hoop die ik nog heb en ik weet niet of dat ergens op slaat is dat het zich misschien laat ingenesteld heeft (volgens de verpleegkundige ook de enige inimini kans) Ze zei dat het 5 dagen achterliep. Dus stel dat hij nou 5 dagen later ingenesteld heeft. Zou het dan niet kloppen dat met 6.2 weken het hartje nog langzaam klopt, omdat het nog maar net is begonnen met kloppen? En het daarom ook nog zo klein is. Ik zeg maar wat en probeer ergens nog wat hoop vandaan te halen. Maar misschien is dit onzin.

11. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb bij al mijn miskramen geen hartje gezien. Ik wil je heel veel sterkte wensen meid.

MMJPJ vindt dit leuk.
  12. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Jij ook patty xxx

13. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Ja dat kan heel goed kloppen. Met 6.2 wkn is het hartje als het ware nog op gang aan het komen. Dan kan het zijn dat het nog wat trager klopt. Maar echt nogmaals met deze termijn zijn foutjes zo snel gemaakt! Zolang je geen krampen/bloedverlies hebt, hou de moed erin!

MMJPJ vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Met 5+6 en 6+0 had ik al snel kloppende hartjes. Hartje klopt al ergens in week 5. Meetfout is niet heel interessant op dat termijn, is ook geen termijnecho immers maar vitaliteitsecho. Maar je hcg waarde was passend voor het termijn. En erg late innesteling is ook zelden gunstig. Dat is vaak een teken dat t embryo niet helemaal oke is. Maar je had een mooie hcg waarde, die waarde heb je niet snel als de embryo kort ervoor is ingenesteld.
    Wie weet is t gewoonweg niet goed opgemeten het hartje en trekt t gewoon netjes bij. Het hartje klopt wel! Dus het is niet game over!

(Ik snap je wel hoor, ik heb meerdere miskramen gehad en zelf ook altijd een verklaring voor waarom het ongunstige toch gunstig verliep)

MMJPJ vindt dit leuk.
  15. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. ❤️
    Er zit denk ik niets anders op dan wachten tot woensdag en hopen op een wonder.
    Het wachten op alles vind ik echt het ergste. Ook tijdens het traject. Ik ben van mezelf een controle freak en dit is een kwestie van totale overgave. Ik probeer evengoed overal antwoorden te krijgen tegen beter weten in

16. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Bij mijn laatste zwangerschap bleek bij de eerste echo dat het kindje een week achterliep op groei en het hartje klopte te langzaam voor dat termijn. Bij mij was het helaas niet goed... Week later weer een echo en toen was het hartje gestopt met kloppen. Het wachten is idd zo frustrerend en ontzettend moeilijk. Mij wilden ze toen in eerste instantie 2 weken laten wachten maar heb na 2 dagen zelf gebeld dat ik eerder wou. Ik hoop dat het bij jou een andere uitkomst is! Sterkte ❤️

MMJPJ vindt dit leuk.
  17. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Aan mijn onderschrift te zien heb ik helaas meerdere malen ervaring hiermee. Ik ben wetenschappelijk geschoold dus heb toentertijd uitgebreid alle studies opgezocht. Er zijn met name best wat studies die kijken naar snelheid hartslag en kans op een vitale zwangerschap. Bij een termijn van ruim 6 weken is <100/min eigenlijk uitgesloten dat het een goede zwangerschap is. Bij 7 weken 100-110 kleine kans 110-120 enige kans 120-130 gaat de helft ongeveer goed >130 is prima bij 7 weken.
    Een paar dagen achterlopen zou ik niet direct van schrikken want het is echt lastig meten maar de combi met traag hartje vind ik zorgelijk. Hier trage hartjes 2x gehad en werd bij beiden rond 8 weken uiteindelijk een missed abortion (kwam er niet vanzelf uit, geen bloedverlies). Traag was hier bij 7 weken 1x rond de 110 en 1x125. Bij goede zwangerschappen zat ik altijd boven de 130 op 7 weken.
    Ga heel hard voor je duimen dat het voor jou de goede kant op mag vallen

MMJPJ vindt dit leuk.
  18. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Hier helaas hetzelfde gehad bij mijn laatste zwangerschap. Bij 7 weken zwangerschap maar een hele lichte hartslag. Vruchtje vonden ze aan de kleine kant, maar is lastig te meten op die termijn, dus ze hielden een slag om de arm. Maar omdat ik vrij zeker was van mijn cyclus, had ik direct wel het gevoel dat het niet goed zat.

Bij 10 weken is er toen opnieuw een echo gemaakt en hier bleek dat de groei en het hartje gestopt waren. Miskraam kwam daarna ook snel op gang.

Ik hoop voor je dat je een late innesteling hebt gehad en dat het allemaal goed zit! Helaas kun je niet anders dan afwachten, hoe moeilijk dat ook is… Ik ga voor je duimen in ieder geval!

MMJPJ vindt dit leuk.
  19. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Meiden, waar ik al bang voor was is gebeurt. Het hartje klopt niet meer. Vrijdag aan de medicatie, want ik wil dit zo snel mogelijk achter me laten :( iedereen bedankt voor de reacties.
    Xxx

20. Mom86

Mom86 Niet meer actief

:cry:
    Sterkte!

MMJPJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina