Hoi meiden, Ik heb deze vraag ook al gesteld in het vruchtbaarheidsbehandelingen gedeelte, maar daar heb ik helaas geen antword gekregen op mijn vraag, dus vandaar dat ik mijn vraag hie ropnieuw stel, in de hoop dat ik nu wel antwoorden kan krijgen op mijn vragen. Na nu 4 onverklaarbare miskramen te hebben gehad, denken we er over om bij Prof. Noens in Gent aan de IVIG te gaan. Zijn er meiden die dit ook hebben gedaan en is je zwangerschap toen wel goed gegaan? Wat zijn de bijwerkingen? Etc etc. Graag hoor ik jullie ervaringen!
Dreamz, ik zou deze vraag op het forum van Freya stellen, daar zitten meer meiden die het gehad hebben. Open Forum Suus
Hoi Dreamz, Ik heb nu 2 keer een ivig behandeling gehad. In principe is het protocol in Gent dat je eerst zelf zwanger moet raken en dat je na een positieve test meteen moet komen voor een behandeling. Omdat het bij mij steeds heel vroeg mis gaat krijg ik de behandeling nu preventief. Helaas ben ik er de vorige ronde niet zwanger door geworden, laat staan gebleven. De behandeling zelf stelt niet zoveel voor. Je wordt aangesloten aan het infuus (ongeveer een uur en een kwartier) en dan zit het er alweer op. Ik heb er geen bijwerkingen van. Gr Babs.
@ Suus, okee dan ga ik toch eens kijken. @ Babss, dankjewel voor je informatie. Bij mij gaat het steeds mis tussen de 7,5 en 9 weken. Zouden ze dan de behandeling ook al doen als ik nog niet zwanger ben? En hoe zit het met de kosten? Worden deze vergoed?
Bij mij gaat het steeds al eerder mis (de laatste twee keer al met 5 weken). In eerste instantie zullen ze denk ik afspreken om de behandeling te starten op het moment dat je weer zwanger bent, duurt dat bij jullie meestal lang? Je moet er zelf actief naar vragen als je het anders wilt hebben, maar goed daar raak je natuurlijk wel in getraind nietwaar. Ik weet zelf op het moment niet zo goed wat ik ervan moet denken; of het wel meerwaarde heeft om het voorafgaand aan een zwangerschap te doen. Van de ene kant denk ik het wel omdat de ivig dan vanaf het eerste moment van de zwangerschap zijn werk kan doen, van de andere kant heeft Noens ook genoeg positieve verhalen van situaties waar ze de ivig na de positieve test hebben ingezet. Zeker als het bij jou na 7,5 week 'pas' misgaat, dan ben je misschien wel op tijd wanneer je het meteen na een positieve test inzet. Maar het blijft moeilijk, je weet gewoon niet waar je goed aan doet. Als je het preventief doet moet je wel elke drie weken naar Gent, dat is ook best een belasting... Wat betreft de kosten; ze worden niet vergoed, maar het ziekenhuis betaalt, in het kader van onderzoek, de kosten van de ivig. De kosten van de dagopname moet je zelf betalen. Noens zei tegen ons dat dit geen grote bedragen zijn, hij dacht rond de 80 euro. Ik heb zelf nog geen rekening gehad... Ik zou zeker een afspraak met de professor maken, daarna kun je altijd nog beslissen wat je doet. Lfs Babs.
Dagopname? Je bent toch maar maximaal 1,5 uur daar? Ik denk dat ik na de vakantie maar eens een afspraak ga maken, ga ik gelijk langs bij Dr de Sutter voor prednison. Ik test meestal ook wel vroeg positief, dus dan ga ik gelijk bellen zodra de test positief is. Zwanger worden duurt bij mij meestal tussen de 4-6 maanden. Nu ben ik aan de pil tot na de vakantie en dan ga ik weer stoppen en afspraak bij Noens maken. Dan maar weer hopen op een spoedige zwangerschap!
Je bent inderdaad maar 1,5 uur daar, maar dan moet die plaats (stoel of bed) natuurlijk betaald worden en dat gaat dan onder de noemer 'dagopname'. Je moet je ook aanmelden bij de dagopname balie enz.. Ik wil ook een afspraak gaan maken bij Dr de Sutter, heb net vakantie gekregen dus daar ga ik me van de week maar eens over buigen. Ben wel benieuwd wat zij van de situatie vindt. Bij mij duurt zwanger worden ook zo tussen de 4 en 6 maanden, op zich mag je dan natuurlijk niet klagen, maar als het steeds mis gaat, gaat het toch wel erg lang duren... Goed om lekker op vakantie te gaan (gaan wij ook doen), hebben we wel verdiend vind ik! Dan kunnen we er na de zomer weer helemaal tegen aan en dan maar hopen dat het ons dan eens gegund is om zwanger te blijven... Lfs Babs.
Ja tussen de 4 en 6 maanden is gewoon keurig, maar dan moet het wel een keertje goed blijven gaan. Het duurt nu inderdaad wel al erg lang... Ik ben nu wel toe aan vakantie, maar heb mijn strijdplan al klaar voor na de vakantie. We gaan gewoon maar verder met knokken en hopelijk werpt dat (letterlijk) zijn vruchten af. Af en toe zou ik wel eens een kijkje in de toekomst willen nemen, om te kijken of onze moeite beloond zal worden. Hoe lang ben jij nu al bezig met zwanger worden? Dokter de Sutter is echt een superarts, ze schrijft ook gewoon progesteron voor, dat zie ik hier in Nederland niet zo snel gebeuren. Ben ook wel erg benieuwd of ze mij prednison gaat voorschrijven, maar ik denk het bijna wel.
Wij zijn nu ruim twee jaar bezig... en jullie? Dat kijkje in de toekomst zou ik inderdaad ook wel eens willen nemen, maar ja dat zal niet kunnen, dus dat wordt 'gewoon' door knokken voor ons. Hopelijk worden we er uiteindelijk voor beloond. Heb je al een afspraak staan bij dr De Sutter? Hoorde dat ze best een lange wachtlijst heeft...
Ik ben nu al ruim 2,5 jaar bezig. De afspraak bij de Sutter heb ik nog niet gemaakt, daar ga ik na de vakantie lekker naar kijken.
He meiden, Hier ook IVIG heb het nu 4x gehad, maar zonder resultaat. Ik krijg het ook preventief, daarnaast slik ik ook prednison Ik geloof er wel in. Je moet het boek van alan beer lezen. Is your body baby friendly