geen brusje...weer een miskraam...

Discussie in 'Miskraam' gestart door doortje79, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Toch maar even van me afschrijven...

Vanochtend ben ik met iets meer dan 5 weken mijn vruchtje verloren... :(
    Dit is mijn derde miskraam en had zo gehoopt dat het ons deze keer bespaard zou blijven... Heb vorig jaar een gezonde dochter gekregen na een heerlijke zwangerschap. Dat is voor mij het bewijs dat het kan, maar waarom ging het dan nu weer mis?? Weer domme pech??
    Ben boos, verdrietig, maar moet verder! Ben vandaag thuis, vanavond een wijntje en dan morgen maar weer aan het werk. Wat kan ik anders?

Bedankt voor het 'aanhoren' van mijn verhaal. Dan ben ik het maar kwijt.

groetjes doortje

2. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    veel sterke, ik heb 2 miskramen gehad het is zo verdrietig als je dit overkomt
    houd moed het brusje komt er wel.

3. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    meid heel veel sterkte, en dat is heel normaal dat je met zoveel :( vragen zit en dat je emoties alle kanten opgaan, boos, verdrietig etc.. heel herkenbaar.. maar probeer moed te houden.. en alles een plekje te geven.. dan komt de rest straks ook wel goed.. nogmaals sterkte meid..

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Heel veel sterkte, en ik begrijp je gevoel volledig. Waarom ging het eerst wel goed en nu niet meer? 'Ben ik kapot of zo?' Ik laat me onderzoeken op de meest voorkomende oorzaken voor miskraam in het ziekenhuis, dat kan als je herhaalde miskramen hebt. Daar kom jij ook voor in aanmerking, met 3 miskramen achter elkaar. Misschien geeft het je rust om in ieder geval een aantal dingen uit te sluiten, of bevestigd te krijgen?

5. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hoi Doortje, wat verdrietig zeg!
    Ik wil je graag heel veel sterkte wensen!

6. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    dankjulliewel meiden!
    vandaag ben ik ook nog maar een dagje thuis gebleven. Dochterlief ziek, dus lekker samen thuis. Geen zin om mensen te spreken, voel me verslagen...
    Wat die onderzoeken betreft: ik heb voor mijn dochter 2 miskramen gehad en nu dus weer 1. Kan ik dan ook onderzoeken aanvragen? En wil ik dat wel? Ik weet ook dat het goed kan gaan...nouja..
    @Juul: wat heeft bij jou de doorslag gegeven om het te onderzoeken?

7. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Wat droef zeg Doortje! Snap heel goed dat je er veel verdriet om hebt! Lekker thuis blijven als dat het lekkerst voelt!
    Ik heb zelf voor mijn dochtertje ook 2 miskramen gehad en weet nu dus wel dat het goed kan gaan, maar spannend blijft het!
    Maar houd je dochter in je hoofd meis, het kan en het gaat vast weer een keer lukken! Heb je al onderzoeken gehad waardoor het zou kunnen komen?
    Bij mij is er uit de onderzoeken gekomen dat ik het anti-fosfolipidensyndroom heb, wat met bloedstolling te maken heeft. Nu wordt ik tijdens de zwangerschap behandeld met acetylsalicylzuur (aspirine 80 mg) en fragmin (laagmoleculair gewichtsheparine). Vorige zwangerschap is het goed gegaan, deze zwangerschap tot nu toe ook. Misschien heb je er wat aan.
    Liefs en sterkte!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb nog maar twee keer een miskraam gehad dus val officieel niet in de diagnose van herhaalde miskramen, maar ik heb heel erg HELLP gehad bij mijn eerste, en een slechte doorbloeding van de placenta en een kindje dat achter bleef in de groei. Het heeft bij ons een erfelijke component, mijn moeder en zus hebben ook allebei HELLP gehad. Omdat veel ziekten die ten grondslag kunnen liggen aan HELLP ook miskraam kunnen veroorzaken hebben de gyns en ik besloten nu alvast onderzoeken te laten doen. Dat betekent dat ik 12 wk niet zwanger mag worden, maar het geeft me wel weer een stukje extra zekerheid. Zeker als ik zo het verhaal van Marijn lees hoop ik bijna dat ze wat vinden, ik laat ook alleen maar op behandelbare ziektes testen. Raar he, om jezelf ziek te wensen :) En daar bedoel ik echt niet mee Marijn, dat ik blij ben dat je AFS hebt!

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh en ik antwoordde heel ego alleen op het laatste stuk van je post. Ik denk dat je zeker wel in aanmerking komt voor testen. Officieel is de definitie dat je drie miskramen achter elkaar moet hebben gehad, maar als je het met de gyn bespreekt kan ik me niet voorstellen dat ze moeilijk doen. Het zijn gewone bloedtesten waar ze mee beginnen, en pas later evt. andere testen zoals een methionine belastingstest als ze wat in je bloed vinden.

Ik laat alleen testen op behandelbare aandoeningen. Ze bood me ook een chromosomenonderzoek aan van mij en mijn man maar daar valt helemaal niets aan te doen als ze een translocatie vinden of zo. Dus dan steek ik maar liever mijn kop in het zand en wil het niet weten :)

Deel Deze Pagina