Miskraam of toch een klein beetje hoop?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door caitlinv, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caitlinv

caitlinv Lid

10 aug 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn laatste ongesteldheid was op 15 juni (eerste dag) Ik zou vruchtbaar zijn volgens cycluspage van 29 juni tot 3 juli, echter heb ik toen geen sex gehad, maar een week daarna (in het weekend van 9-11 juli)
    Op 20 juli had ik een positieve test er stond toen op 1-2 weken (clearblue) (VK gaf echter aan dat ik al vanaf 15 juni moest tellen dus al in week 5 zat)
    Ik ben erg onregelmatig ongesteld.....
    stel dat ik op 20 juli precies 1 week zwanger was, + de "extra" 2 weken = 3 weken zwanger.
    was ik op donderdag 5 augustus precies 5 weken en 2 dagen (toen ik een echo kreeg waarop geen harstlag te zien was)
    volgens mij begint het hartje pas bij 6 weken te kloppen toch?? of eind 5 weken???? en stel dat ik bijv. 5 of 6 dagen zwanger was bij de test (+extra 2) dan zou ik pas precies 5 weken zijn....
    kan je al zo vlug positief testen?? (9 juli sex en 20 juli positieve test?) en kan het zijn dat ik misschien te vroeg de echo heb gehad???
    Gynocoloog, zegt dat het een kleine kans is dat de volgende x het hartje klopt, maar ze toch over 2 weken voor de zekerheid eerst nog een echo wilt doen..
    en dan pas eventueel afspraak voor curretage.....
    maak ik mezelf nu helemaal gek, en kan mijn rekensommetje gewoon niet?
    of kan het als ik heeeeeeeeeeeeeeeel veel geluk heb, toch misschien goed zijn??

alvast bedankt!!!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het kan zijn dat je eisprong gewoon later was, in dat weekend dat je ook sex hebt gehad. Dat moet ook wel want anders kon je niet zwanger zijn. Als je bij 5 weken en 2 dagen geen hartje ziet is dat normaal, er moet wel een zwangerschapsring te zien zijn. Ik denk dat er nog wel een kansje is dat je toch zwanger bent. Het blijft spannend nu, afwachten maar tot je volgende echo.

Mirjam

Deel Deze Pagina