Mag dat wel?

Discussion in 'Miskraam' started by Inkie27, Oct 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Mag je in de 1e ronde na je mk zwanger raken?

Ik heb 8 okt op de echo gezien dat het hartje was gestopt. Was naar het ziekenhuis gegaan ivm bloedverlies..
    Zaterdag 11 okt ben ik het vruchtje verloren..

Ze zeggen weleens dat je 10 dagen na de mk je vruchtbaarheidspiek hebt... wanneer heb ik dan de mk gehad?; toen ik het vruchtje verloor?

En mag het alweer meteen na een mk?

2. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Na 10 dagen je vruchtbaarheidspiek? Nooit van gehoord!

(Zou betekenen dat het voor mij vandaag is...)

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    ik ook niet van gehoord, wel gelezen
    maar mag dag; meteen weer zwanger?

4. Sproet

Sproet Lid

Oct 16, 2008
    66
    0
    0
    NH
    Hallo inkie,

Toen bij onze echo bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien, zei de echoscopiste dat je gewoon gelijk weer zwanger mag raken.
    Het is alleen niet zo handig voor de vk, omdat ze dan niet precies weet wanneer de 1e dag van je laatste ongesteldheid was.
    Maar dat lijkt me met een termijneco redelijk makkelijk op te lossen en die krijg je na een mk toch vaak wat eerder.

Groetjes Sproet

5. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Sorry, vergeet ik je vraag te beantwoorden...

De gynaecoloog zei tegen ons het praktisch gezien handig is om 1 menstruatie af te wachten. Medische gezien niet. Dus.. Je mag er meteen weer voor gaan, hoor!
    En net wat Sproet zegt: tegenwoordig krijg je toch een termijnecho.

6. Loesje80

Loesje80 Lid

Sep 10, 2008
    80
    0
    0
    Hoi inkie,
    Je mag direct weer proberen zwanger te raken hoor! Ze zeggen wel eens dat je een cyclus aaf moet wachten, zo kan namelijk makkelijker de precieze duur van je zwangerschap uitgerekend worden. Ik ben ook meteen doorgegaan!
    groetjes Loesje

7. samkids

samkids Niet meer actief

Dat is mij ook verteld ja, dat je toch pas weer zwanger wordt wanneer je lichaam er klaar voor is. Geen probleem dus om er meteen weer voor te gaan. Bij mij duurde het alleen eeeeeeuwen voordat de hCG uit mijn lichaam was. En daar zijn de meningen ook over verdeeld, of je uberhaupt een eisprong kunt krijgen als je nog hCG hebt van de vorige zs.

Loesje, wat fijn voor je dat je meteen weer zwanger bent na je mk. Gaat alles tot nog toe goed?

8. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    hoe weet ik dat het hcg uit m'n lichaam is?
    dmv test?

9. samkids

samkids Niet meer actief

Inkie, ik heb tot drie keer toe mijn hCG laten meten in mijn bloed. Ik had namelijk 4 weken na mijn mk al weer allerlei zwangerschapsverschijnselen. Ik had echter nooit een negatieve test in handen gehad, dus de positieve test die ik had zou ook nog van vorige zs kunnen zijn. Om de hCG in de tijd te volgen heb ik meerdere bloedtesten gehad. En pas 9 weken na mijn mk was de hCG waarde 5. En 5 wordt beschouwd als nul, dat is de grenswaarde.

10. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    2,799
    0
    0
    Utrecht
    ik ben gelijk weer zwanger, het is idd alleen om praktische redenen dat ze t afraden en idd bij mij een en al onzekerheid of t toch niet nog wat hcg van de mk is.

Share This Page