Ik ben ook nog vrij jong, 24! Zij zag alleen water, maar de gk (man) zag afgelopen vrijdag (ik ook) een zwart rond vlekje : : Dus we wachten maar af tot vrijdag(dan is het trouwens de 13de ) jessica
Ik weet niet of je dat zo kunt stellen. Een zwangerschap of miskraam verloopt bij iedereen toch anders. Ik heb zelf 2 miskramen gehad, en die waren zo ontzettend verschillend t.o.v. elkaar. Als de gyn iets gezien heeft en de hoop nog heeft dat de zwangerschap misschien nog in orde is, wie zijn wij dan om te zeggen dat het vruchtje naar alle waarschijnlijkheid verloren is? Daarbij komt dat je HCG gestegen is, wat misschien wel een goed teken is?! Het kan volgens mij dus nog alle kanten op?! Heel veel sterkte met afwachten en ik hoop voor je dat de week snel om is. En uiteraard duim ik voor goed nieuws!
Hoi Jessica, Sorry, sorry, sorry, ik had gister een berichtje geschreven, maar ik heb jouw berichtje over het hoofd gezien dat de vk een zwart vlekje heeft gezien. Als je 4 weken bent dan zie je inderdaad nog niks, daarom moet je altijd later voor een echo komen. En als je HCG inderdaad hoger is (en dan via de berekeningen dat het om de 48 uur verdubbelt, dan zou ik denken dat je nog zwanger bent inderdaad. Als je HCG wel hoger is, maar het blijft te laag ten opzichte van de berekening..dan zou ik wel even doorvragen in het ziekenhuis. Alsnog sterkte, ik weet hoe moeilijk het is om constant in de zenuwen te zitten en maar geen uitsluitsel te krijgen. Liefs Ponnetje
Bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet me erg goed. Ik hoop inderdaad dat alles goed is en dat ik vrijdag positief bericht krijg. Gk was trouwens veel voorzichtiger met mij (een man) dan die echoscopiste (vrouw). De vk hebben helaas nog geen aparatuur(heb 3 vk) jessica
Heb nog steeds wat bloedverlies, ik vind het zo vreemd! ben ook niet meer misselijk, m“n borsten doen ook geen pijn meer : : heel vreemd allemaal, ik hou het niet vol...... jessica
Geen idee, het is natuurlijk pas drie dagen geleden dat ik voor het laatst geweest ben. Moet volhouden maar....je zit zo in spanning. Ik heb al twee dagen hoofdpijn, en slaap slecht. Gelukkig heb ik m“n kleine meisje die mij bezig houd, maar als ze slaapt... Heb gelukkig ook veel steun aan m“n mannetje. Moet maar veel afleiding zoeken... jessica
Hoi Jessica, Omdat het van mij allemaal achter de rug is nu (misschien is dat wel makkelijker gezegd dan gedaan) omdat toen ik ook in onzekerheid zat, ook aan niets anders kon denken heel de dag. Maar goed, hier komt ie dan...het is beter, als je probeert je aandacht ergens anders aan te geven. Ik neem aan dat je werkt? Dat hielp bij mij heel goed, vaak werkte ik ook over, om zo m'n gedachten ergens anders te houden. Tuurlijk weet ik ook dat je je constant bewust bent van je buik en je borsten en dat je je niet zo lekker voelt...maar goed...je kan het proberen. Ik weet niet of het mogelijk is voor jou, op dit moment (is dit trouwens je eerste zwangerschap?) maar het is beter om te denken "ok, rustig blijven", hoe druk ik me ook maak, als het niet goed gaat, dan kun je er zelf toch niets aan doen". Als het vruchtje niet goed is, dan wil je toch ook niet dat het doorgroeit en het later ernstige afwijkingen heeft. Zo heb ik er vrede mee kunnen krijgen. Je lichaam stoot een vruchtje wat niet goed is niet voor niets af. 1 op de 4 vrouwen krijgen een miskraam. Ik vertelde het aan een aantal mensen dat ik een mk heb gehad, en toen hoorde ik ineens, ja mijn vrouw heeft ook 2 keer een mk gehad en van iemand anders ook dat ze al een paar keer een mk heeft gehad. Van die laatste weet ik nu dus waarom zij geen kinderen heeft. Ze zei altijd dat ze geen behoefte heeft aan kinderen...maar het heeft dus een andere oorzaak. Het gebeurt dus erg vaak, en het is niet zo dat als je een mk hebt gehad dat je een uitzondering bent (misschien geeft je dat wat steun). Ik zeg niet dat het mis is bij jou, maar misschien kun je als je er zo over denkt, meer rust krijgen. Nog ff die 3 daagjes volhouden [-o< Dikke knuf Ponnetje
Hoi ponnetje Ik heb al een dochter van 14 mnd, dit is mijn tweede zwangerschap. Tuurlijk weet ik dat ik niet de enige vrouw ben, maar het wachten is zo verschrikkelijk. Is het vruchtje niet goed dan kan ik het een plaatsje geven, maar je zit gewoon nog in onzekerheid, en de gk zei ook niet zo veel (zie eerdere berichten van mij.) Ik werk niet, en ben natuurlijk de hele dag met m'n dochter bezig en in m'n huis. Maar als ze slaapt en ik zit even op de bank(vooral met dit weer ) ga je toch malen. Moet nu maar even sterk zijn en afwachten. Bedankt dat jullie met me meeleven, en dat ik erover kan schrijven doet me erg goed jessica
even een vraagje tussendoor... Zou ik eventueel een test kunnen doen? Omdat mijn hcg in m'n bloed sinds vorige keer ieds hoger was, heb ik er niet aan gedacht maar schiet me nu ineens te binnen? wat denken jullie : jessica
nee denk niet dat dat zin heeft, meis.. Het hcg blijft nog een tijdje in je lichaam. Zelfs als je een miskraam krijgt/hebt mag je nog even doorplassen voor moeders voor moeders.. Het hcg verdwijft niet gelijk dus..Ken ook verhalen van mensen die na de MK nog 4 weken positief teste.... Sterkte meis en........
Toch heb ik nog eenigzins nog hoop. Omdat de gk een zwart rond vlekje zag : Dus in m'n achterhoofd heb ik zoieds van misschien is het te klein om ieds te zien.... vandaar dat ik aan die tweede test denk(ben nog niet ong geworden)alleen een paar druppeltjes rozig bloed? Ik weet het gewoon niet meer aaahhhh jessica
Ow ok dat wist ik niet. Vandaar dat ik het vroeg of het je eerste zwangerschap is. Ik begrijp dat het inderdaad frustrerend is dat wachten. Praten helpt, dus spui maar gewoon hoor! Als ik morgen de uitslag heb van m'n 2e bloedtest, dan zal ik laten weten hoeveel het nu is. Het was op 22 september 100, dus heb je misschien een voorbeeld hoelang het in je lichaam blijft zitten. Je kan in ieder geval zwanger worden, dus daar hoef je je niet druk over te maken Liefs Ponnetje
Help.............. Heb sinds vanmiddag (17:00) helder rood bloedverlies en nu erge buikpijn en krampen in mijn onderbuik. De ene dag zie ik niets en dan komt het opeens : Heb gister wel gemeenschap gehad, maar dat lijkt me sterk dat het daarvan is. Morgen ochtend wil ik de vk bellen maak me nu heel erg ongerust jessica
jee....Snap je onrust helemaal...Hoe is het nu met je?...Ik had ook echt rood verlies alleen geen buikpijn en krampen.. O meis het lijkt er op dat het toch echt mis gaat he? Misschien toch maar eerder die echo! Maar het klinkt niet goed.....O wat ellendig had het zo gehoopt heb zelfs een kaarsje voor je gebrand! Hoop dat je vandaag terecht kan!Denk aan je!
Nou meid, dat is inderdaad verontrustend. Bel maar zo snel mogelijk met de vk zodat je mogelijk wat meer duidelijkheid hebt. De vk kan een eventuele miskraam niet tegenhouden of voorkomen, maar ze kan wel informatie geven. Meis, ik duim voor je. Liefs en sterkte met wachten, Anouk.
hier wordt ook geduimd. ik zou ook snel de vk bellen, gewoon om te weten waar je aan toe bent! Veel sterkte met dit alles, Saartje
Die buikpijn (menstruatie achtige pijn) heb ik nog steeds, moest gister avond een maandverband gebruiken! Vanochtend naar de wc geweest en zag heel erg donkerrood bloed soort grote klont(meer gelezen hier ) Maak me echt ongerust maar mijn man en ik hebben toch zoieds van, we zijn het kwijt Dit kan niet goed zijn........ Ga zo bellen naar m'n vk : jessica
IK heb net gebeld.......... Ze was er niet gerust op en denkt ook dat ik een mk krijg, maar wist het niet helemaal zeker. Als er ieds is kon ik haar weer bellen, bv als ik het vruchtje verlies dan zou ze even langskomen. anders vrijdag naar de gk. ze vond het ook vreemd dat ik verleden week een zwart rond vlekje zag. Ze zei dat het dan mischien toch niet goed groeide? Hoe ziet het vruchtje er eigelijk uit? Heb tot nu toe alleen nog maar donkerrood bloed verloren(beetje slijmachtig) jessica