Lieve mensen graag wou ik jullie vragen om raad... Ik ben gisteren met spoed geopereerd er zat bloed in me buikholte en dat kon mogelijk een bbz zijn dit was gelukkig niet het geval alleen was het vruchtje niet goed gegroeid... Teminste ik heb met 5 weken een echo gehad (( daar hadden ze geen plaatjes meer van)) Maar nu was het nog niet veel goter dan 5 weken het is nu inmiddels 6 dagen later dan de eerste echo!! Ze zeiden dat het nog wel kon dat het ging groeien maar maak me toch ernstig zorgen. iemand dit mee gemaakt en lijkt dit op een dreigende miskraam??
hoihoi meid, ik heb zelf een dochter van 1 jaar en helaas een miskraam gehad met zes weken zwangerschap en weet uit eigen ervaring dat een echo op een termijn van 5 of 6 weken heel vroeg is en dat ze er heel vaak naast zitten.Dit omdat het vruchtje zo ontzettend klein is. Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt, maar het kan echt nog twee kanten opgaan!Dus ga nog gewoon uit van het goede!Ik ken genoeg verhalen dat gynaecologen al snel zeggen dat het mis is in zo'n vroeg stadium, maar dan blijkt het toch gewoon goed te zitten! Wat zag je precies op de vijf weken echo en op de laatste echo? Vaak zie je alleen een zwangerschapsring en met een week of zeven dan ga je echt een vruchtje zien met hartje! Veel geluk gewenst, ik zal voor je duimen dat alles goed is! Liefs baby..
Baby bedankt voor je ontzettend lieve reactie... Ja we zagen een zwangerschaps ring en een vruchtzakje... Naar mijn idee was dit zeker groter dan vorige week. Maar ja wie ben ik natuurlijk.. Ze hadden de echo van vorige week niet bewaard dus konden het niet vergelijken.. Heb zelf ook al mee gemaakt dat het 2 keer fout ging vandaar me angst.. Nogmaals dank voor je geruststelling... liefsss
hoihoi Isabellaxxx, als je zelf hebt gezien dat het groter was als bij de vorige echo, is dat al iets positiefs toch?Beetje dom dat ze de echo van de vorige keer niet hebben bewaard Wat erg dat je een Mk al twee keer hebt moeten meemaken!Ik vond een keer al echt vreselijk, wat zal je onzeker zijn en zeker nu je weer niet weet of het wel goed zit! Wanneer heb je je volgende echo?Ik hoop een beetje snel voor je, dan heb je tenminste duidelijkheid!Nu zit je zo in onzekerheid!Ik vind het fijn dat mijn reactie je een beetje heeft gerustgesteld!Hoop dat alles uiteindelijk gewoon goed blijkt te zijn voor je en dat je daarna kan genieten van je zwangerschap! Laat even weten hoe het gaat en wat eruit is gekomen! liefs baby...
Ik mag 3 augustus pas terug komen moet toch nog erg lang wachten denk toch dat ik van de week even bel of ik ook eerder kan komen... Ik hou je zeker even op de hoogte!! en hoop met goed nieuws terug te komen natuurlijk!! een miskraam gaat je natuurlijk nooit in de koude kleren zitten .. Hopen meer kunnen we niet doen nu... Hou je op de hoogte en nogmaals dank!! liefs
Heyhey meid, en mocht je eerder komen?Anders moet je nu nog zes dagen wachten...Hoop dat je al iets weet! Als je nog moet wachten dan hoop ik dat de dagen een beetje snel voorbij gaan voor je! Spreek je snel weer en hopelijk met goed nieuws! Liefs baby...
Heey wat lief dat je aan me denkt!! Moet helaas echt afwachten pff de dagen kruipen voorbij.. Hoop zo op goed nieuws!! ene dag ben ik er van overtuigd dat het goed is terwijl ik de volgende dag denk dat het helemaal mis is bahh die onzekerheid is echt niet prettig.. Nog even vol houden..
Hier zeiden ze ook het werd een mk het hartje klopte niet...week later eiste ik weer een echo en ja hoor er klopte een hartje! Had die dag erna eigenlijk een curretage Ik was gewoon veel korter zwanger!
Lov 23.. Dat meen je niet zeg!! Gelukkig hoor ik dus nu ook goede verhalen wat jij zegt ze kunnen direct zo negatief doen.. pfff En je zwangerschap is verder ook goed verlopen??
Ja gelukkig wel! Ben wel een hele lange tijd erg ongerust geweest dus verpest door hun! Ik snap ook niet waarom ze niet even naar mijn cyclussen hebben gevraagd toen, dan hadden ze kunnen weten dat het nog alle kanten op kon want ik ben gelijk zwanger geworden in ronde 1. Ik moest op gesprek de week erna dus om van alles te bespreken en om te kijken of ik nog steeds die curretage wilde... Toen gaf ik aan een echo te willen. Ze zei zelfs nog dat ze dat alleen na een mk deden....nou ik eiste de echo en toen klopte er wel een hartje.......en ze reageerde niet eens geschrokken ofzo...nou die gyn wilde ik nooit meer zien! Ik ad de dag erna een curretage gepland staan. En ja dan hadden ze nog wel een echo gemaakt.....maar denk eens na...stel je voor alles was een week eerder gebeurd? Dan was mijn meisje die nu hier rondloopt en bijna 2 jaar wordt...gewoon vermoord!
Ah je dit is gewoon te erg toch?? Pf goed van je dat je zo op je strepen bent gaan staan!! Ja ik vertelde ook al aan de gyn dat ik hiervoor een curetage heb gehad en daarna 1 keer een menstruatie heb gehad dus dat me cyclus behoorlijk van slag kan zijn.. Had nou niet het idee dat ze dat zo serieus namen.. De ene zei wel nou het ziet er uit als een prachtige zwangerschap alleen nog niet zo ver als je dacht!! Terwijl die ander nou absoluut niet positief was.. Ik heb al 2 keer een ma meegemaakt dus ben sowieso al bang! Vindt dat ze hier wel iets voorzichtiger mee om moeten gaan...
Ah je dit is gewoon te erg toch?? Pf goed van je dat je zo op je strepen bent gaan staan!! Ja ik vertelde ook al aan de gyn dat ik hiervoor een curetage heb gehad en daarna 1 keer een menstruatie heb gehad dus dat me cyclus behoorlijk van slag kan zijn.. Had nou niet het idee dat ze dat zo serieus namen.. De ene zei wel nou het ziet er uit als een prachtige zwangerschap alleen nog niet zo ver als je dacht!! Terwijl die ander nou absoluut niet positief was.. Ik heb al 2 keer een ma meegemaakt dus ben sowieso al bang! Vindt dat ze hier wel iets voorzichtiger mee om moeten gaan...
Ik vind sowieso dat ze vreselijk zijn in de ziekenhuizen. Gewoon lopende band werk en niets menselijks meer aan. Na de laatste keer bij mijn echo (toen kreeg ik te horen dat er geen hartje meer klopte) stond ik huilend aan balie en werd er alleen gevraagd waarom ik zo snel een nieuwe afspraak wilde. Geen greintje medeleven van de baliemedewerkster. Ik hoop voor je dat je snel goed nieuws krijgt! Die onzekerheid is vreselijk!
NOu dan weet jij ook niet precies hoe ver je bent toch? Dan is het t zelfde vrhaal als bij mij eigenlijk......gewoon even afwachten. Voorla niet maar gewoon accpeteren wat ze zeggen dat heb ik wel geleerd.
Wat vreemd dat ze je echo niet meer hebben? Die moeten ze toch gewoon in je dossier stoppen? Ik hoop voor je op goed nieuws.
Ja echt ontzettend belachelijk... Ben ook ontzettend boos en dat zal ik ze vrijdag ook even vertellen ongeacht of het goed of fout zit! Ik heb vandaag echt even een rot dag hoop zo dat het goed mag gaan.. En dat ik vrijdag kan huilen van blijdschap.. Maar ben zo ontzettend bang En inderdaad ze zijn zo onpersoonlijk de vorige keer dat ik zwanger was kreeg ik met 9 weken te horen dat het hartje net gestopt was met kloppen ik lag toen zelfs nog op de onderzoek tafel in me blote billen toen de gyn voor de 10x telefoon kreeg ze kwam weer terug en zei .. jaa kleed je maar aan hoor het hartje gaat niet meer kloppen... verschikkelijk ben zo boos en verdrietig het liefst ga ik niet meer heen.. Heb nu gelukkig wel een andere gyn gekregen hoop met wel een beetje begrip en respect!!
jeetje wat vreselijk rot moet het voor je zijn dat je nu zo in onzekerheid zit! Ik kan me ook zo boos maken over hoe onverschillig en hard ze mensen kunnen behandelen in een ziekenhuis, als of je echt niet meer bent dan een nummertje. Die opmerking van het hartje gaat niet meer kloppen, vreselijk! Ik heb persoonlijk gelukkig geen ervaring met een soort gelijke situatie maar wel de schoondochter van mijn collega. Haar schoondochter dacht dat ze 5 weken zwanger was, echo gehad, werd er gezegd.. sorry maar zit niet goed. plan maar een curettage. Zij heel verdrietig, maar het zat mijn collega niet lekker (die was bij de echo aanwezig geweest.) Na een week opgebeld, ook vlak voor de curettage, echo GEEIST (!!) en ja hoor een mooi vruchtje met kloppend hartje. Bij een ander collegaatje van mij nog erger... ook gezegd dat het hartje niet meer klopte.. aan iedereen verteld, zouden ze ook curetteren, maakten ze nog een echo voor ze gingen beginnen.. oeps, toch wel een kloppend hartje.. Dat is toch vreselijk? Zulke fouten zouden niet gemaakt mogen worden!!! Ik ga heel hard duimen voor een happy end voor je en dat het bij je echo de volgende keer wel goed zit!!!
jeetje wat erg niet normaal hoor dat ze zoiets durven te zeggen. Toen ik die slechte echo had gehad heb ik 1 uur moeten wachten in de wachtkamer tussen de zwangere vrouwen....uiteindelijk was alles wel goed de week erna maar toen op dat moment werd ik gek van verdriet.