Hallo lieve meiden, Ik moet hier gewoon even mijn verhaal doen. Ik zit tussen hoop en vrees en voel me zo onzeker. Woensdag zijn bij mij krampen begonnen, geen bloed. Verloskundige gebeld, ik moest me maar niet druk maken Donderdag lichte krampen en tot mijn schrik bloedverlies (alleen bij afvegen), weer verloskundige gebeld, die zei dat het eigenlijk wel zeker was dat het een miskraam is. Vrijdagnacht word ik wakker geen krampen maar wel ineens een maandverbandje vol en iets wat lijkt op een vliesje. Daarna de hele dag weer alleen bloed bij afvegen, zaterdagnacht weer wakker en wat bloed op maandverband, daarna is het bloeden gestopt. Nu net begint het weer een beetje te bloeden, maar weer alleen bij afvegen en bruin/rozig. Misschien dat ik een vertekend beeld heb hoor, maar een miskraam hoort toch erger te zijn dan een menstruatie? en niet alleen maar bij afvegen? Stiekem heb ik nog wat hoop en dat mijn beebie gewoon gezond nog in mijn buikje zit, maar aan de andere kant, dat vliesje zit me zo tegen was dit mijn beebie? hoop en vrees bah vind het niets aan. Bij de verloskundige kan ik pas terecht als het bloeden helemaal gestopt is. Dus meiden wat denken jullie? is dit een miskraam? zo ja kan ik nog erger verwachten? of ben ik niet helemaal gek en kan er een kleine sprankje hoop zijn dat het nog gewoon goed is? 4 juni was trouwens mijn ELM en zou dus donderdag volgens mijn calculator 7+5 zijn, verloskundige zegt echter 6+3 (ik had een cyclus van 26 dagen trouwens)
Lastig te zeggen. Ik weet niet hoe je menstruatie normaal is..dus vind het lastig in te schatten.. Het kan beide kanten op, maar bloedverlies, 3 nachten is natuurlijk niet weinig.. Succes
Mijn menstruatie is normaal wel gewoon heftig, ik heb nu alleen bloed bij afvegen op de dag en in de nachten (2 nachten) bloed op maandverband, vind die onzekerheid echt zo niets. Geduld is niet mijn sterkste kant iig
Dan ga je naar de HA en vraag je een bloedtest, kan alleen helaas pas maandag.. Balen dit snap je onzekerheid nu
Ja het blijft allemaal zo onzeker, aan de éne kant denk ik, accepteer het nou maar het is een miskraam en aan de andere kant denk ik, maar ja een miskraam moet toch een stuk heftiger zijn? Onzekerheid eerste klas báh
Hey Sam, heb je inmiddels al een echo gepland staan? Wat je beschrijft aan bloedverlies is inderdaad erg weinig. Mijn bloedverlies met de miskraam was zeker zo heftig, zo niet heftiger, dan een gewone menstruatie. Jammer dat je vk je zo lang in spanning laat. Snap dat je tussen hoop en vrees in zit. Sterkte en een dikke knuffel
Het bloeden is gestopt, de hoeveelheid viel me eigenlijk wel mee, nu is het maandag afwachten op de verloskundige om te kijken of mijn baarmoeder schoon is. Na een aantal emotionele dagen, kan ik het nu wel wat beter relativeren