Hallo allemaal, Ik ben nieuw op deze pagina en dit is mijn eerste post. Momenteel ben ik zwanger van ons tweede kindje. Echter zit het waarschijnlijk niet goed. Ik wil graag even mijn verhaal van me afschrijven. Op 10-10-2012 heb ik een positieve zwangerschapstest gedaan. Mijn cyclus is zeer regelmatig, met 28 dagen. 1,5 week na de positieve test begon ik bruin bloed te verliezen. Ik helemaal in de stress.. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit niet, dus ik vreesde het ergste. Ik had de vk gebeld en die vertelde mij dat het zeer regelmatig voorkomt en zodra het niet rood werd en ik geen buikkrampen kreeg, was er waarschijnlijk niks aan de hand. Het bloedverlies bleef echter aanhouden. Dagelijks had ik er last van en het zat me helemaal niet lekker. Na een aantal keren de vk gebeld te hebben, had ik kunnen regelen dat ik een echo kreeg met 8 weken. Dat was vorige week maandag. Mijn gevoel had al die tijd al gezegd dat het niet goed zat en dat de uitkomst van de echt waarschijnlijk niet positief zou zijn. Tijdens de echo bleek inderdaad dat het vruchtje veel te klein was voor mijn zwangerschapsduur; 6wk2 dagen en geen hartje. De vk wilde toch voor de zekerheid een week later nog een echo maken; echter met 6wk hoeft er nog geen hartactiviteit te zijn. Maar gezien mijn verhaal zag ook zij het somber in. Vandaag ben ik weer terug gegaan voor een echo. Het vruchtje was niet gegroeid. Echter, in tegenstelling tot vorige week, was er nu wel degelijk een hartje waarneembaar. Erg traag, maar vorige week was er nog niks. De vk had dit ook absoluut niet verwacht. Ze wilde daarom ook nog niet met zekerheid zeggen dat het geen goede zwangerschap is. A.s. donderdag moet ik weer terug voor een echo. Dan moet het hartje wel sneller kloppen dan wat we vandaag gezien hebben. Ik weet niet zo goed hoe ik me nu voel. Heel dubbel. Deze uitkomst had ik absoluut niet verwacht. Echter, het vruchtje zelf is niet gegroeid. Die stond nog steeds op ruim 6 weken... Ik zou nu 9 weken ver moeten zijn.. Echter is er wel een hartje gaan kloppen... Ik weet het momenteel niet. Ik heb niet echt hoop meer en weet ook niet of ik heel blij wordt als donderdag het hartje sneller is gaan kloppen. Voor mijn gevoel is het niet in orde.. Ik loop drie weken achter.. Ik had gehoopt dat ik vandaag wat meer duidelijkheid zou krijgen en kon beginnen met het afsluiten. Het grootste verdriet is vorige week al geweest, maar nu ik dit weer hoorde vandaag .. Ik weet het niet. Het is zo dubbel... Dit wilde ik even met jullie delen. Het lucht op om het van me af te schrijven. Liefs
Hoi Ammie, Jeetje meid, wat een vreselijke onzekerheid. Ik kan me zo goed voorstellen waar je nu inzit. Het ergste is die onzekerheid. Je wilde het eigenlijk afsluiten, maar nu blijkt er toch een hartje te kloppen! Wat bizar! Geef de moed nog niet op. Het kan zijn dat het laat is ingenesteld. Hoe is het met je klachten? Heel veel sterkte de komende tijd, meid. Deze spanning is vreselijk...
Hoi Lien, Ik heb eigenlijk nauwelijks zwangerschapsklachten. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook nagenoeg geen kwaaltjes, dus daar kan ik helaas niks uit afleiden. Het enige wat ik deze zwangerschap dus wel heb is het bruine bloedverlies.. Het lijkt me erg sterk dat deze zwangerschap goed blijft gaan... Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat er donderdag uit komt.
Ik heb bij mijn miskraam ook zoiets gehad, op de echo's was niks te zien en toen ik de derde echo had leek er of er hartactiviteit te zien was en nog geen vruchtje maar de volgende dag ging het dus mis meer bloedverlies en een dag later de miskraam. Ik hoop voor jou dat het anders is...
he meid, als je zeker weet dat je cyclus zo regelmatig is klinkt het niet zo goed.. ik had 3.10 positief getest maar heel de zwangerschap een slecht voorgevoel. toch kwaaltjes zat. met 7 week toch maar aangemeld bij MvM en een dikke vette test. Goed over het gevoel heen gezet en me aangemeld bij de vk via het internet. op de dag dat ze me belde 7 wk 6 dagen had ik 1 veegje bruin bij het plassen. daarom mocht ik de dag erna een extra echo.. dus bij 8 wkn een echo en vruchtje was 6 wk 1 dag. geen hartactiviteit. ik wist genoeg. dit was foute boel. 2 week verschil op een echo kon niet. dan zou ik op de dag van de bevruchting positief hebben getest. onmogelijk dus. toch met ongeveer 9 week een echo bij de gyn en idd foute boel.... daarna pillen gekregen en net dit weekend is de miskraam gekomen. Niet leuk maar onzekerheid is vaak nog erger. de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar het klinkt niet heel goed. wil je heel veel sterkte wensen met deze onzekerheid. wat voor nieuws je ook krijgt..ik hoop dat het snel zal zijn zodat je deze fase van onzekerheid af kan sluiten! Liefs!
Ik,hoop echt voor jullie dat het hartje goed hard en snel gaat kloppen. Dat je 2,5 a 3 weken achter loopt hoeft niet in principe gelijk fout te zitten, ze zeggen dat het soms wel voor komt... Nou lieverd, succes de aankomende dagen met de onzekerheid. Dikke knuffel
Bedankt voor jullie reacties! Mijn gevoel zegt sinds het allereerste bruinverlies al dat het niet goed zit. Dan ook nog vorige week de echo waarbij vastgesteld werd dat mijn zwangerschap 2 weken achterloopt. Inmiddels dus 3 weken achterstand, maar het hartje is wel gaan kloppen.. Eigenlijk hoop ik ook gewoon dat ze donderdag zeggen dat het klaar is en geen goede zwangerschap is. Want ik denk dat, mocht het wel goed zijn donderdag, ik de hele zwangerschap in onzekerheid zit en er niet echt goed van kan genieten. Ik hou jullie op de hoogte!
Ik herken je gevoel heel erg goed..Gelukkig was op mijn echo, na week van hevig bloedverlies, wel goed te zien dat het niet goed zat. Maar die onzekerheid in die week ervoor vond ik vreselijk..vooral omdat mijn gevoel heel sterk vertelde dat het niet goed zat, en iedereen maar bleef zeggen dat ik het niet kon weten. Wie weet zat het nog goed of was het wat anders... Ik was daarom ook bijna "blij"om te zien dat het niet goed zat..want ik kon daardoor mijn lichaam nog vertrouwen.. Ik hoop natuurlijk voor je dat het goed komt, maar het klinkt weinig positief ook omdat je het zelf zo voelt. Je wilt het dan het liefst een plekje geven en het verwerken, maar dat kan niet.. Wens je heel veel sterkte..
hoi Ammie, wat lijkt jouw verhaal op die van mij.. Wel bijzonder dat je een hartje hebt gezien, krijg je toch weer hoop en eigenlijk durf je natuurlijk niet te hopen.. pfff, achtbaan he? Ik heb maandag mijn eerste echo gehad(3e zwangerschap na partiele mola en een 'normale' miskraam, alles binnen 1 jaar tijd). Ik zou maandag ook 8 wkn zijn en had gehoopt op een ja of een nee en niet op een misschien. Mijn vruchtzak is ook 6 wkn en geen hartje te zien. Ik moet de 22e terug (jij ook?). Je durft niet te hopen maar er is wel hoop, dat maakt het zo verdraaid lastig. Veel afleiding zoeken en wachten.. meer kun je helaas niet. Ik heb trouwens ook een beetje bruin verlies, kan goed zijn, kan niet goed zijn. Mijn zus had ook met 8 wkn geen hartje en dat het klein was en die heeft een super gezond zoontje rond lopen. Niemand kan dus zeggen hoe het gaat lopen bij jou helaas.. Ik duim voor je dat het goed komt en anders dat je snel duidelijkheid hebt. Heel veel sterkte