Miskraam, of toch niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door daantjedubbel, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien95

Pien95 Actief lid

1 dec 2012
    212
    1
    0
    Het is onzeker waar de bloedingen weg komen. Er is geen bloed bij het vruchtje te zien.
    Waarschijnlijk is mijn baarmoeder erg gevoelig en knappen er zomaar adertjes bij iets teveel inspanning...
    Het blijft een raadsel...

Sterkte!

2. an123456789

6 nov 2013
    63
    1
    0
    Idd fijn dat er ook positieve verhalen zijn.
    Idd is het heel dubbel allemaal. Wie niet wat ik met al die gevoelens, emoties en hoop aan moet. Helaas kunnen we niets anders doen dan afwachten. Heb jij nu nog steeds bloedverlies of is het helemaal gestopt?
    Wij moeten dinsdag om 12uur terug.

3. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Inderdaad, er zit niets anders op dan afwachten. Nee, het vloeien was donderdag al gestopt. Ik had toen alleen nog tot vrijdag af en toe een klein beetje wat met afvegen. Ik had net wel een beetje bruinig met afvegen, dus word daar dan wel weer een beetje nerveus van. En jij?
    Oh spannend, ik moet dinsdag om 09:30. Eindelijk uit de onzekerheid! Of in elk geval voor het grootste gedeelte. Ik zou dan 7,5 week zijn, dus er zou nu echt iets te zien moeten zijn. Al kan ik misschien nog wel een paar dagen teruggezet worden.

4. an123456789

6 nov 2013
    63
    1
    0
    Bij mij was de bloeding zaterdagmiddag en avond. Daarna zondag en maandag alleen nog met afvegen idd wat bruin verlies( vind het zo gek om dat zo op te schrijven, maar je snapt vast wat ik bedoel) Vandaag helemaal niks meer.
    Klinkt echt precies hetzelfde dus. Maar getsie nu dus weer opnieuw wat bloedverlies? Snap dat je daar helemaal nerveus van wordt.
    Ik moet ook 100x per dag naar de wc en dan durf ik elke keer bijna niet te kijken. Vind het zenuwslopend dit...
    Maar spannend dinsdag hoor! Kan je het nog een beetje uithouden? Ben je gewoon aan het werk?

Ik ben dinsdag 7+1 denk ik dus tja ze zouden het idd moeten kunnen zien....

5. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Dames wat vervelend die onzekerheid.
    Hier in september vorig jaar ook ongeveer het zelfde meegemaakt. Helaas met geen goed afloop. Hoop dat dit bij jullie wel het geval is. Sterkte met wachten.

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    @Floor32, dank voor je berichtje! Wat naar dat het bij jou ook een aantal keer mis is gegaan! Geniet maar lekker van je zwangerschap nu :)
    @An123456789: ik twijfel of het oud bloed was eigenlijk nu hoor. Het zag er meer gewoon uit als een beetje verkleurde afscheiding (lekker onsmakelijk, sorry). Toen ik 5 minuten later checkte was er niets meer aan de hand en tot nu toe ook niet meer, dus ik ben iets meer gerustgesteld. Maar wel nog 5 dagen wachten, pfff. Op zich gaat het wel snel, maar tegelijkertijd ook absoluut niet.
    Ja, ik ben deze week gewoon weer gaan werken. Ik werd gek van het thuis zitten, dan zat ik alleen maar te malen. Ik heb deze week wel mijn leidinggevende ingelicht, ik ben namelijk als de dood dat ik een bloeding krijg op het werk en ook als de echo dinsdag niet goed uitpakt meld ik me ziek. Dus het scheelet dat zij nu op de hoogte is, dan heb ik tenminste niet de druk van het moeten verzinnen van een smoes. Volgens mij las ik dat jij deze week thuis bent gebleven hĆØ? Gaat dat een beetje?
    Wat ik wel raar vind is dat ik, en jij ook dus, zo kort heb gebloed. Ik heb altijd begrepen dat je bij een miskraam veel langer bloed. Mijn moeder was ook ontzettend verbaasd dat het zo snel weer stopte en zei ook vrij snel dat ze het niet vond overkomen als een bloeding die bij een miskraam hoort. Zij heeft er 3 gehad, waarvan ze bij 2 ongeveer net zo ver was als ik, en daar heeft ze nog een flinke tijd van door gebloed.
    Maar het zijn echt onzekere tijden hoor... idd, elke keer dat ik naar de wc ga durf ik bijna niet te kijken. Redelijk slopend dit!

7. an123456789

6 nov 2013
    63
    1
    0
    Ik ben idd thuis gebleven. Maar dat komt ook omdat ik vorige week op vakantie was en daar ziek ben geweest en totaal niet heb geslapen en van het weekend dit, ik was echt helemaal oververmoeid. Ik werk ook op een kdv dus ik kan niet ff eerder naar huis als het niet meer gaat en moet de hele dag doorgaan. Kan niet ff rustig aan doen. De vorige keer was ik ook achteraf gezien te snel begonnen, dus ik moest nu even voor mezelf kiezen van de mensen om mij heen. Al vind ik dat erg lastig hoor! Maar mijn vk zei idd ook dat het bloeden erger had moeten zijn als het zeker te weten een miskraam was. Maar goed de vorige keer heb ik bijna geen bloed verloren. Al was het toen sowieso anders. Toen had ik een ma. En toen we toen een echo kregen met 7,5 week zagen we alleen een leeg vruchtzakje en was het waarschijnlijk al heel vroeg misgegaan, met 4 of 5 weken. Wat dat betreft vind ik het wel weer positief dat er nu in ieder geval nog iets zat.

Bij mij is het bloeden sinds vandaag ook helemaal gestopt ook geen bruinig verlies meer. En heb alles al honderd keer op google opgezocht maar daar wordt ik helemaal gek van eigenlijk, al doe ik het toch;)

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik denk dat het in jouw geval idd heel verstandig is om lekker thuis te blijven! Zeker vanwege die confrontatie met al die kleintjes... en al helemaal als je niet zomaar weg kunt! Dan had ik het zeker ook gedaan. Ik werk als secretaresse en in een klein team, wij kunnen elkaars werkzaamheden makkelijk overpakken en zijn heel flexibel qua uren, dus dat komt nu heel erg fijn uit. Ik heb het ook al aan een paar collega's verteld, zodat ze snappen waarom ik er ineens misschien niet ben en gelukkig waren ze erg steunend.
    Hoe gaat het nu bij jou? Ik had gister en eergister behoorlijk last van mijn liezen. Dat had ik ook rond de tijd dat ik overtijd was. Volgens mij is dat toch echt het groeien van de baarmoeder. Dat geeft echt hoop! Want als het niet goed zou zitten, dan groeit mijn bm toch niet verder, lijkt mij? Nog 4 dagen, pfff! Vandaag ook erg last van mijn broek, het lijkt wel of hij strakker zit thv mijn bm en dat doet ook een beetje zeer. Heb ook last van steken vandaag, iets onder en schuin van mijn navel. Heel apart.
    Haha, ja, ik google me ook een slag in de rondte. Word je idd gek van! Maar ja, wat moeten we anders :)

9. an123456789

6 nov 2013
    63
    1
    0
    Ja dat heb ik ook! al vanaf twee dagen voordat ik heb getest. Weet en denk ook dat het mn baarmoeder is die groeit, maar het volgende moment denk ik weer dat het juist niet goed is. Heb sinds woensdag ook ineens mega zere borsten en lijken echt al groter, dan denk ik weer, het hcg wordt steeds hoger denk ik en ga me steeds meer zwanger voelen, weer hoop...pfff
    En het kan natuurlijk dat je broek strakker gaat zitten zo vroeg al!

Wat fijn dat je er zo mee om kan gaan op je werk. Als je dan misschien even afwezig bent(met je gedachten) snapt iedereen dan ws ook wel. Op mijn werk snapt iedereen het ook dat ik thuis blijf gelukkig.

hoe meer ik over dinsdag na denk hoe misselijker ik wordt van het idee dat het misschien niet goed is...Gelukkig is het nu lekker lang weekend en is mn man ook lkkr thuis. Hopelijk kunnen we samen onze gedachten even verzetten deze dagen!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Meiden ik wil niet gemeen zijn maar het kan dat je bm doorgroeit terwijl het toch niet goed zit :( vindt het zo erg als jullie hierdoor veel hoop krijgen als het straks nog fout zit. Neemt niet weg dat het ook gewoon goed zou kunnen gaan he ;)

Maar hcg wat stijgt kan ook terwijl je toch een mk hebt

11. an123456789

6 nov 2013
    63
    1
    0
    Ik weet het heb al eerder een ma gehad waarbij ik me heel erg zwanger voelde en het ws al 3 weken lang weg was....Het ene moment heb ik hoop het andere moment helemaal niet....

Ik wil ook eigenlijk geen hoop hebben uit zelf bescherming maar ik kan het niet wegstoppen, die hoop is er toch en ik weet dat het fout kan zijn/gaan....

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zeker heb je hoop ;) moet je ook hebben hoor... Wil je dat ook absoluut niet wegnemen... Maar tegelijkertijd moet je ook beseffen dat het ook de andere kant op kan gaan. Maar dat doe je.

Wat erg dat je al een ma gehad hebt :(

13. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik heb met 9wk ook flinke bloedingen gehad en ook een vruchtzakje verloren. Twee weken daarna pas een echo gemaakt om te kijken of de baarmoeder schoon was. Bleek de baby er nog gewoon te zitten! (Waarschijnlijk was t een tweeling en is de vruchtzak geweest van t broertje of zusje wat wel al minder ontwikkeld was). Nu inmiddels 19wk!

14. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Echt waar, kan dat gewoon? Wat gek! Dus stel het vruchtje stopt met groeien, dan kan de bm gewoon doorgaan met groeien? Hmmm... goed dat je het zegt hoor! Moet ik dus niet teveel hoop uit halen. Ik hou me nog steeds vast aan mijn eigen voorgevoel. Als ik denk aan dinsdag (nog maar 2 dagen! Eindelijk) dan zie ik zo duidelijk een goede echo voor me, en bekruipt me steeds het gevoel dat mijn voorgevoel dan eindelijk bevestigd wordt. Maar we gaan het zien... ik word ook wel nerveus van het idee dat ik er ontzettend naast zou kunnen zitten met mijn gevoel. Maar verder blijf ik toch echt geen slecht voorgevoel hebben. Afwachten dus maar!
    Gister een groot deel van de dag kotsmisselijk geweest. Ook is mijn buik sinds vrijdag ineens enorm. Dat zijn gewoon mijn darmen, maar ik lijk echt 7 maanden zwanger. Niet normaal! Ik stuurde mijn moeder een foto en die stond perplex :) heel apart dit. Ook mijn borsten zijn ineens geƫxplodeerd. Dus ik voel me momenteel echt zwanger ;)

Hoe gaat het vandaag met jou An? Trek je het allemaal nog een beetje?

15. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Oeps, zie nu pas dat er nog meer berichtjes waren.. :)
    @Schoentje24, jeetje, wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig dat je nu wel een gezonde zwangerschap hebt, maar verdrietig dat je er ook eentje verloren hebt... Ik wens je een onbezorgde zwangerschap toe!

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Helaas kan dat zeker! Het vruchtzakje groeit ook gewoon door. Mijn vruchtje was gestopt met 8.1 maar ik kreeg pas een miskraam met 12 weken. Dan is het vruchtje dus heel klein maar de vruchtzak erg groot. Ik voelde me ook nog elke dag zwanger. Zolang je lijf niet doorheeft dat het niet goed zit (en dat is zolang een 'fout' vruchtje niet is afgestoten), kun je je nog zwanger voelen.
    Maar goed, het kan ook betekenen dat je gewoon nog zwanger bent. Dus die woorden zeggen allemaal niks. Dinsdag zul je het wrten!

17. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Wat verdrietig Zinaa! Ik zie dat je dit nog maar heel kort geleden hebt meegemaakt, en wil je heel veel sterkte wensen! Wanneer kwam je erachter dat het vruchtje gestopt was met groeien?

18. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Wat spannend!..Ik hoop dat alles goed zit!
    Hopelijk kom je deze 2 dagen snel door.

19. an123456789

6 nov 2013
    63
    1
    0
    Daantje dat kan helaas idd. Je lichaam kan je zo voor de gek houden. Dat heb ik vorige keer wel gemerkt. Maar ik hoop zo dat je voorgevoel goed is! Nog een paar uurtjes. ....

Hier ging het tot gisterenavond nog goed. Daarna niet meer. Kon alleen nog maar huilen en denken eat als het mis gaat. Dan moet ik weer een curettage en dat wil ik gewoon niet....pff kan ook echt niet meer slapen en ben kotsmisselijk en dat is niet van de zwangerschap maar echt van de spanning!

20. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Succes vandaag!! Hoelaat mag je voor de echo? Mijn duimen draaien voor je ;)

Deel Deze Pagina