Miskraam of toch niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Semm94, 28 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semm94

    Semm94 Nieuw lid

    20 jun 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal. Ik maak mij echt zorgen en denk eigenlijk dat het voorbij is..

    Ik kwam er een week geleden achter dat ik zwanger ben (nu vandaag 5 weken en 1 dag vanaf eerste dag van laatste menstruatie). Sensitest was heeeel licht en digitale CB gaf toch aan 1-2 weken zwanger. Ik heb zo'n 3 dagen later nog eens getest in de ochtend en toen was de test opeens zo licht dat het haast negatief was. In de avond heb ik nog eens getest met een andere test die ik in Griekenland had gehaald (ben op vakantie). Die test gaf echt een hele duidelijke 2e streep. Meest duidelijke van alle dagen. Dag erna werd ik wakker en zag ik op toilet opeens in mijn inlegkruisje helderrood bloedverlies. Is nu de 3e dag en het lijkt wel wat te minderen en beetje bruiner te worden maar afgelopen 2 dagen was het de hoeveelheid van een lichte menstruatie. Het kwam er wel echt uit gelopen steeds op het toilet (wat ik ook bij een menstruatie heb) en nu komt het er niet meer zo uitgelopen maar enkel bij vegen. Weet niet zeker of er echt stolsels bij zaten maar geloof het niet echt. Lijkt ook vrij dun bloed. Heb wel de eerste dag van het bloedverlies ontzettende lage rugpijn gehad de hele dag door. Nu totaal geen pijn meer sinds gisterochtend.

    Ik heb met de gynaecoloog gebeld en nadat ze had uitgerekend hoe ver ik zou zijn (5 weken) en of ik buikkrampen had (nee), zei ze dat het een innestelingsbloeding kon zijn.....
    Maandag en woensdag moet ik bloed laten prikken bij huisarts om te kijken of het allemaal goed is.

    Ik ben al lang er van overtuigd dat het einde oefening is en dit een miskraam was/is... Maar heb toch echt geen buikkrampen gehad. Maar heb eigenlijk ook nog totaal geen zwangerschapssymptomen gehad van sinds ik positief getest heb...

    Iemand die dit herkent en waarbij het wel goed is afgelopen?

    Foto: bovenste test is die van sensitest van paar dagen geleden wat opeens bijna negatief leek en onderste die ik die zelfde dag in de avond had gedaan met avondurine, dag voordat ik ging bloeden)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb innestelingsbloeding gehad van 3 dagen bij mijn zoontje en ging er dus vanuit dat ik ongi was. Ruim n week later kreeg ik enorme krampen en helderrood bloedverlies met stolsels. Dacht dus een miskraam. Maar een echo 1.5 week later liet een kloppend hartje zien. Dat was dus dubbelop bloedverlies en toch een goede afloop....(waarsch een tweeling waarvan er een is afgestoten). Hoop dat t toch goed zit bij je en dat t een innestelingsbloeding was!
     
  3. Mokki

    Mokki Bekend lid

    27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw
    Kan helaas goed of fout zijn geweest. Bloedtesten of echo is de enige manier erachter te komen... sterkte (met wachten ook)!
     
  4. Isabelle010

    19 jun 2019
    28
    4
    3
    Hoi,

    Ik heb een miskraam gehad, dus geen positieve afloop, maar wilde je even sterkte wensen met wachten! Ik geloof dat 50 procent van de vrouwen met bloedverlies gewoon een voldragen zs heeft!

    Probeer afleiding te zoeken. Misschien een dooddoener: maar je hebt er geen invloed op wat de uitslag is. Blijf gezond leven, neem foliumzuur en pak wat rust!

    De testen speuren naar hcg, maar kan zelfs nog met week 6 laag zijn. Dus daar zou ik me niet druk over maken. Je was gewoon zwanger. Of je een miskraam hebt gehad, kan de test gewoon niet zeggen, want hcg blijft ook na een miskraam in ne bloed.

    Veel succes!
     
  5. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Wat een onzekerheid. Heb het zelf ook gehad. 2 dagen na de eisprong kreeg ik bloedverlies. Dit heeft bijna 4 weken geduurd. Met 6 weken bleek ik zwanger van een tweeling. Alleen 1 heeft het niet gehaald helaas.

    Na meerdere miskramen dacht ik ook dat het niet goed zat. Maar afgelopen maandag was ik 9 weken en klopte het hartje nog mooi en stevig.
     

Deel Deze Pagina