Miskraam of toch niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Meisjeeigenwijsje, 4 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal

Ik zoek wat ervaringen denk ik
    Gisteravond een positieve zwangerschapstest gehad nadat ik een week, 1.5 week geleden "ongesteld" was geweest. Vandaag bij de verloskundige geweest om te kijken hoe of wat met een echo

Op de echo was een holte te zien die wel overeen kwam met een 5 weken zwangerschap, maar het kon ook vocht of bloed zijn. Ze vond het gek dat mijn test na 1 a 1.5 week na de "miskraam" nog positief was, die zou echt al bijna tot helemaal negatief moeten zijn.. maar de holte op de echo zat teveel naar de baarmoedermond, die had dan meer in het midden moeten zitten. Heb daar opnieuw een test moeten doen om te kijken of ik geen "slechte" test had. Deze Sloeg ook positief aan maar wel lichter, waardoor het toch meer op een miskraam leek.. moet nu volgende week nog een test doen (of gewoon bijna dagelijks 1) om te kijken of deze positief blijven of af lopen, als ze af lopen is het toch een miskraam en anders na volgende week een nieuwe echo

Iemand tzelfde meegemaakt??

2. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Je bent 7 à 10d geleden ongesteld geweest zeg je? Dan heb je mogelijks nog niet eens je eisprong gehad? Dus kan je toch onmogelijk zwanger zijn? Zwangerschapstesten reageren blijkbaar ook wel lichtjes op LH, dus mogelijks op een naderende eisprong.

Ik ben absoluut geen held in dit soort zaken hoor, maar lijkt me idd een rare situatie. Ik hoop dat je snel zekerheid krijgt.

3. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Klopt, dat zou ook niet kunnen, dan was het ook van de menstruatie daarvoor, wat overheen kwam met 5 weken zwangerschap, die bloeding zou dus de miskraam kunnen zijn geweest alleen hadden de testen dus sneller af moeten lopen..

4. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Ohja, op die manier. Goed dat je opgevolgd wordt. Hopelijk kan je snel weer verder..

5. carpe0iuventae

22 nov 2022
    47
    45
    18
    Vrouw
    Hoi! Ik heb een paar maanden geleden een topic geplaatst hier. Ik had een positieve zwangerschapstest die opliep, maar na een week ging ik bloeden. Ongeveer een week bloedverlies gehad, maar de testen bleven donkerder worden. Op echo aanvankelijk een lege baarmoeder gezien.
    Achteraf was ik 2 weken minder ver zwanger dan ik dacht (1e test een paar dagen na ovulatie gedaan), heb ik een innestelingsbloeding van een week gehad.
    Ik werd GEK van het afwachten tot de uitslag kwam, maar met de tijd komt het antwoord echt of je een vitale zwangerschap hebt of niet.
    Lopen jouw zwangerschapstesten op? En had je buikpijn of weefselverlies bij je bloedverlies?

6. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik had de normale buikkrampen die ik anders ook heb tijdens menstruatie en ook het bloedverlies was normaal, zonder stolsels.. mijn testen lopen echter niet op en niet af.. dus dat blijft een raadsel.. ik zal een foto bijvoegen van de stand van zaken wat betreft mijn testen..
    Bij jou was het dus uiteindelijk een gezonde zwangerschap??

Bijgevoegde bestanden:

7. carpe0iuventae

22 nov 2022
    47
    45
    18
    Vrouw
    ik ben nu 17 weken zwanger, maar na de eerste echo heb ik wel het nieuws gehad dat ik echt een miskraam had.
    Op de foto lijkt je test van 7/8 wel lichter dan die van 3/8, klopt dat?

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik lijk bij jou afloop te zien. Vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. Sterkte met de onzekerheid:(

Meisjeeigenwijsje vindt dit leuk.
  9. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Ja dat klopt, hij is ook heel licht terug gelopen vanaf de eerste test van 3/8.. die was overigens in de avond gedaan en de rest in de ochtend. Weet niet hoeveel dat uit maakt.
    De test van vandaag is dan weer iets donkerder dan gister maar wel minimaal, dus zal aan concentratie urine liggen.. we gaan er eigenlijk ook wel vanuit dat het een miskraam is, anders hadden de testen moeten knallen denk k, t vervelende is gewoon echt dat ik veel lees dat met dit termijn de testen binnen een week wit zouden moeten zijn en k 2/2.5 week geleden dan (volgens de verloskundige) de miskraam moet hebben gehad.. dat maakt t zo lastig.. waarom blijven doe testen positief en lopen ze niet af? Zit er dan nog wat en hebben ze dat dan niet moeten zien met de echo op 4/8

10. carpe0iuventae

22 nov 2022
    47
    45
    18
    Vrouw
    gek word je er van hè, die onduidelijkheid en onzekerheid. 1 ding is zeker: met de tijd komt het antwoord echt! Afleiding zoeken, dan gaat de tijd vanzelf voorbij. Wat heb je nu met de vk afgesproken? Krijg je nog iets van een echo?

11. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Jaa zodra ik donderdag nogsteeds positief test, krijg ik opnieuw een echo

12. carpe0iuventae

22 nov 2022
    47
    45
    18
    Vrouw
    hoe gaat het met je?

13. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Lief dat je eraan denkt! Niet zo best, moet vanmiddag naar de gynaecoloog om de miskraam op te wekken, er zat een baby in mn buik van 6.6 weken.. de baarmoeder was alleen niet mooi rond en zag eruit alsof er bloed in zat, het hartje van de baby klopte ook niet..:cry:

14. carpe0iuventae

22 nov 2022
    47
    45
    18
    Vrouw
    o wat verdrietig :( heel veel sterke met verlies, neem er je tijd voor!

15. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Nou het verlies is er nog niet, vandaag naar de gynaecoloog geweest voor de medicatie, daar kreeg ik nog een echo on zeker te zijn van de zaak. Daar zagen ze ook op dat het niet goed was, dit hadden ze echter nog niet gezien. Dus wilde ze nog een week afwachten omdat ze nu geen 100% zekerheid hadden dat het foute boel was. We moesten niet uitgaan dat het nu goed was, maar moesten wel wachten... Heel lastig deze onzekerheid!

16. carpe0iuventae

22 nov 2022
    47
    45
    18
    Vrouw
    o jeetje sorry, ik heb niet goed gelezen. Die onzekerheid, wat heftig en spannend hè.. er komt echt een antwoord met de tijd!! Heel veel sterkte, laat je weten hoe het gaat?

17. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Jaa uiteindelijk krijgen we een antwoord, maar tiss allemaal heel heftig.. mn HCG was 4300 wat overeenkwam met een zwangerschap van 6/7 weken, dat komt ook weer overheen met hoever ik zwanger zou zijn na mijn laatste menstruatie. Voor mijn bloeding.. het groeit dus ook mee, maar t ziet er niet uit als een baby met hartslag.. heel vaag en heel raar... Pff we wachten nog even door..

Deel Deze Pagina