Zwanger na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door kleuterjuffie, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleuterjuffie

28 sep 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anderhalve week geleden merkte ik dat ik zwanger was. En idd afgelopen weekend heb ik positief getest.
    Ben heel blij dat ik weer zwanger ben.
    Maar omdat ik in oktober na 10 weken een miskraam kreeg vind ik het erg moeilijk om hier van te genieten.
    Wie heeft hier ook ervaring mee en hoe ging je daar mee om?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    't Blijft nog wel even moeilijk en spannend, is mijn ervaring. Inmiddels kan ik er wel van genieten. Hoewel ik denk dat ik me nòg zekerder zal voelen als ik het kindje elke dag kan voelen. :)

Ik heb met 6 weken een echo gehad waarop we een hartje zagen kloppen. Dat was al een eerste geruststelling, maar bij ons vond de miskraam ook eerder plaats. Toch begon ik al vrij snel na die echo af en toe weer bang te worden. Inmiddels heb ik ook de 12 weken echo achter de rug en we hebben een keer het hartje gehoord. De spannende 12 weken grens is voorbij. en hoewel je nooit een garantie hebt, stelt dat me wel gerust.

Jammer genoeg kun je de tijd niet sneller laten gaan. Het enige wat je kunt doen is de ene dag na de andere zien door te komen. Maar dat lukt je wel! En ook voor jou komt dat moment dat je er van kunt genieten!

3. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    hoi hoi allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap:) ....
    Ik herken het wel hoor, voor deze zwangerschap heb ik meerdere miskramen gehad en een miskraam gaat je nou eenmaal niet in de koude kleren zitten.
    Ik ben tot de 20 weken echo angstig geweest en had tegen mezelf gezegt als je dan hoort dat alles goed is moet je het van je af zetten;).
    En dat heb ik gelukkig ook redelijk kunnen doen.
    Vind het nog steeds niet fijn als ik haar niet voel bewegen maar ik heb heel vroeg in de zwangerschap een doptone gekocht om het hartje zelf te kunnen horen...dat heeft me wel enorm geholpen.
    Vooral toen ik de baby nog niet voelde bewegen.
    Ik ga voor je duimen dat deze baby gewoon lekker de komende maanden in je buik blijft zitten....en ik hoop dat je dan snel kunt genieten van het zwanger zijn,
    liefs
    Helia

4. kleuterjuffie

28 sep 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties.
    Ik hoop ook dat ik met 6 a 7 weken een echo kan krijgen en dat dat wat zekerheid geeft.

Liefs kleuterjuffie

5. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Hoi, ik heb in augustus een mk gehad en ben nu ook hartstikke onzeker.
    Ik denk dat ik ook pas zal kunnen genieten na de echo bij 20 weken.

@ Helia, met hoeveel weken kon jij het hartje horen met de doptone?

6. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hier nog een zenuwpees..... bij mij is het op 19 februari misgegaan met 5wk 4dg... en ben vandaag 5 weken zwanger. Vorige keer merkte ik het echt aan mijn lichaam dat de kwaaltjes veranderden. Maar deze keer heb ik dan ook andere kwaaltjes en ben ik soms helemaal panisch.... ik ben zo bang dat het weer fout zal gaan..maar moet me nu toch echt dwingen om positief te zijn.
    Maandag mag ik nog een bloedtest laten doen om te kijken of mijn hcg goed gestegen is ten opzichte van afgelopen woensdag.. Ik heb gelukkig dit keer voor elkaar gekregen dat ik met 7wk 6dg een echo krijg als het allemaal goed gaat.

Dus ook hier vraag ik me af hoe je een beetje positief kunt denken en niet te bang bent dat het weer misgaat.... want ik vind dit echt heel erg stressen.. En voor mij geld na afgelopen september dat ik pas blij en zonder stress ben als ik mijn kindje levend en wel op mijn buik heb liggen.

Hoop dat het bij iedereen goed blijft gaan en we over een maand of 7,5 allemaal aan de beschuit met muisjes zitten!

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik hou dit topic even in de gate. Heb zelf midden februari een MA gehad en voor mij zal ook gelden dat als we weer zwanger mogen worden ik me écht niet voor kan stellen hoe ik die eerste 12/14 weken door ga komen.
    Ik heb zelfs als psychische hulp gezocht, misschien kan zij mijn doemdenkerij een beetje wegkrijgen maar ik ben serieus nú al bang voor wat ooit komen gaat.
    Sterkte dan ook voor alle meiden in dit schuitje....

8. kleuterjuffie

28 sep 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Hartediefje, we zitten nu dus allebei in precies dezelfde situatie. Fijn dat je een bloedtest krijgt.
    Ik heb nog geen contact gehad met de verloskundige, maar ik hoop dat ik met 6 en een halve week wel een echo kan krijgen.
    Wil zo graag zekerheden hebben.
    Bij mijn miskraam ben ik totaal niet onder controle geweest. Bij mij begon het spontaan en heb daarna 5 weken gevloeid. Weet daarom niet precies hoever het kindje geweest is en hoelang ik zwanger ben geweest. Ben net als jij erg op kwaaltjes aan het letten. Maar we zijn iig zwanger en dat is stap 1.

@ Loki09, Het is vantevoren niet voor te stellen wat een inpact zo'n miskraam op je heeft hè.
    Merk aan mezelf dat ik het moeilijk te begrijpen was bij anderen, totdat je het zelf meemaakt. Ik hoop dat het je helpt die psychische hulp.
    Wel merk ik dat nu ik zwanger ben ik vooruit aan het kijken ben ipv achteruit. Sterkte de komende tijd!!

9. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Dag meiden,

vorige week heb ik na bijna 10 weken zwangerschap een miskraam gehad. Helaas niet de eerste.
    Toen we 3 jaar geleden begonnen waren we snel zwanger, helaas is het vruchtje in week 8 overleden,net als deze keer. na een half jaar waren we weer zwanger en toen heb ik met 6 weken een miskraam gehad. Na weer een half jaar weer zwanger en toen is Timo geboren!!!! en nu dus weer een miskraam.

De verloskundige vertelde me dat de meeste miskramen in week6 en week 8 gebeuren. In weekk 6 moet het hartje gaan kloppen en in week 8 gaan de hersenen en organen werken, en als dat niet goed is overleeft het vruchtje het dus niet.

Ik probeer mijn echo dus altijd juist na de 9 weken te plannen, zodat ik kan zien dat alles goed is. Na herhaalde miskramen mag je bij ons een exrta echo maar dat geeft helaas nog geen uitsluitsel. Bij de eerste hebben we een prachtige hartslag gezien en een paar dagen later was hij overleden.

Na 2 miskramen heb ik een gezonde zoon gehad, dus het kan! daar hou ik me nu maar aan vast. Maar van binnen baal ik enorm en heb ik veel verdriet, ik had zo gehoopt dat....

allemaal veel sterkte,
    liefs Miek

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dag Miek,

Ik vind het echt heel triest voor je. Ik heb ook al vier miskramen achter de rug en ben opnieuw zwanger. Ik heb vorige week een echo gehad in het ziekenhuis omdat ik er toch was, en toen was er alleen nog een lege vruchtzak zichtbaar. Mij werd aangeraden om deze week opnieuw een echo te laten maken, maar dat idee staat me enorm tegen.

Goed om te lezen dat week 6 en 8 riskante weken zijn. Van week 6 wist ik dat wel, van week 8 niet. Het verklaart een hoop. Ons laatste kindje is overleden bij bijna 9 weken. Misschien zet ik wel gewoon de tanden op elkaar en volg ik m'n gevoel om de echo nog even uit te stellen. Al die foute echo's hebben echt voor een trauma gezorgd bij ons, en zelfs als er deze of volgende week een hartje zou kloppen, dan zijn we gevoelsmatig nog steeds lang niet door de gevarenzone.

Veel sterkte, en bedankt voor de informatie.

Suus

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Heel erg herkenbaar! Na 2 miskramen, die veel meer inpact hadden dan ik vantevoren ooit had kunnen bedenken, nu een 3e (gelukkig goede!) zwangerschap.

De eerste weken waren bijzonder stressvol, vooral omdat ik vrij late miskramen had, met 9 en 11 weken. Het enige wat mij wel geholpen heeft is er veel over praten met mijn man (en goede vriendinnen!) en me goed realiseren dat ik er niets aan kon doen als het toch weer niet goed ging. Helaas heb je op zoiets nul invloed. Die gedachte gaf me toch een soort rust als ik me heel erg liep op te werken. Maar het blijft zooooo spannend.

Zelf heb ik ook veel gehad aan de meerdere echo's die ik heb gekregen. Ik liep al in het ziekenhuis, dus dan wordt het wat makkelijker gedaan. Mij stelde dat toch, hetzij voor korte duur, gerust. Iets geruster was ik na 12 weken, en na de 20 weken echo kon ik de angst beetje los laten. Nu voel ik het dagelijks bewegen en die geruststelling is de beste die er is.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en een hele goede zwangerschap!

12. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Heh vervelend Suus :(
    hopelijk was het gewoon nog te klein om te zien. Het is dan nog zo klein!
    Week 8 schijnt echt de moeilijkste te zijn. Ik vind het na alle miskramen tot 12 weken doodeng. Garanties zijn er niet helaas. Ik probeer alles zo goed mogelijk te doen en naar mijn lichaam te luisteren.

voor de zekerheid heb ik vanmorgen bloed laten prikken om mijn schildklier te controleren. Het schijnt dat je met een lage werking meer kans hebt op een miskraam,dat wil ik dus uitsluiten. Ben jij daar al op gecontroleerd?

Ik duim voor jullie!
    liefs Miek

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    'Fijn' om te horen dat de 8e week ook riskant is. Hier is het ook fout gegaan bij 8 weken en ik kon maar niet 'accepteren' waarom dán nog, na een goede hartslag, na zoveel bloed wat verloren was maar geen invloed had gehad. Maar dit stelt me op de een of andere manier gerust, de orgaantjes en hersenen waren niet goed waarschijnlijk.
    Denk nu ook dat ik de echo tot 9 weken uitstel als het ooit weer zo ver is...

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, er was een schaduw te zien, maar verder ook niets. Dat is heel normaal, dat heb ik vaker gehad, en dan klopte er een week later alsnog een hartje (dat er later weer mee ophield).

Ik ben op al het denkbare gecontroleerd, maar bedankt voor de tip.
    Er zijn genoeg mensen (ook artsen) die er niet op komen om de schildklierwaardes te controleren.

Suus

15. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Ik duim voor je Suus!
    liefs Miek

16. Schrisje77

3 aug 2009
    39
    0
    0
    Brabantse land
    Wat een herkenbare verhalen allemaal. Ik heb in jan na 9,5 wk een miskraam gehad. Het hartje was met 8,5 wk gestopt. na 1 menstruatie weer zwanger en ooh wat is het spannend. denk bij elk krampje en pijntje dat het mis gaat omdat ik dat de vorige keer ook had. Ik kan nog niet echt genieten en kan niet wachten tot ik de 1e echo heb aanstaande zaterdag. Heeft iemand van jullie ook vaak krampen, pijn onderin je buik. Ze zeggen wel dat het bandenpijn is maar het maakt me toch wel erg aan het twijfelen.

Deel Deze Pagina