2 maanden na miskraam nog steeds opgezette buik

Discussie in 'Miskraam' gestart door lynna, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynna

lynna Lid

30 nov 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik ben altijd super slank geweest. Ik kan alles eten wat ik wil maar ik kom geen gram aan ik was echt super dun. Nou heb ik 2 maanden geleden na 7 weken tot mijn grote verdriet een miskraam gehad en sindsdien heb ik last van ontzettend opgezette buiken. Het wordt steeds erger en met name s'avonds is het heel erg. Ik loop s'avonds tegenwoordig maar met dikke truien en vesten aan want dan lijkt het net of ik al maanden zwanger ben en dat is zo vervelend want ik merk dat mensen naar mijn buik kijken. Ik heb ook heel veel moeite met het verwerken van de miskraam onder andere omdat ik (en dit klikt vast heel stom) soms echt denk dat ik nog zwanger ben. Ik voel me hier heel erg onzeker vooral omdat ik altijd mega slank ben geweest.
    Nou is mijn vraag of er meerdere vrouwen zijn die dit herkennen en zo ja, hoelang heeft het geduurd voordat dit overging?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Liefs lynna

2. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Jeetje meid dat klinkt idd niet funny!
    Leef en voel met je mee.

Ik kan helaas niet helpen geen ervaring mee. Ik was juist vol verbazing dat mijn buik zo snel weg was/is. Was 11,3 weken zwanger.. toen curetage en nu me buik al weg na 10 dagen :( word daar soms juist verdrietig van.. maar goed ik zit net na de mk enz...

Kan je wel goed naar de wc meis? (ontlasting)?
    En heb je een na controle gehad?

xxx

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik herken het wel. Ben ook erg slank, maar sinds eerste zwangerschap (2 jaar geleden, tot 9 weken) nooit meer een platte buik gekregen. Dat maakte mij juist weer verdrietig, een bolle buik zonder baby erin. Buikspieroefeningen hielpen wel...

Suus

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier nu 3 weken geleden, maar mijn buik trekt ook eigenlijk niet weg. Heel raar, want ziet er toch echt zwanger uit (voor mezelf dan, anderen zien het niet, omdat ik wel een klein buikje heb, maar normaal gesproken dus eerder een kuil heb zitten ter hoogte van mijn buik :D).
    En ook ik sta dan voor de spiegel en denk: shit, alsof ik gewoon nog zwanger ben... :(

5. lynna

lynna Lid

30 nov 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sjorsjette:
    Allereerst bedankt voor je reactie!

Wat vreselijk dat je een miskraam hebt gehad met 11, 3 weken! Wow je buik gaat inderdaad erg snel weg ja, ik kan me inbeelden dat dat juist ook weer verdrietig kan zijn. Heel veel sterkte!

Nee ik heb geen nacontrole gehad, hoort dat dan? Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, het was/is allemaal erg nieuw voor mij. Ik ben ook nog maar 18 jaar en de zwangerschap was ook niet gepland. Ik ben door de pil heen zwanger geraakt, maar het was wel heel welkom. Ik heb ook al vijf jaar een relatie en het feit dat er zo'n wondertje in je groeit is echt heel bijzonder.
    Maar veel verstand heb ik er niet van.
    Ontlasting is over het algemeen wel normaal

6. lynna

lynna Lid

30 nov 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben wel blij om te horen dat ik niet de enige ben die daar last van heeft, het stelt me op een bepaalde manier gerust. Maar dat het na twee jaar nog steeds niet meer hetzelfde is geworden is echt niet leuk! Ja precies wat je zegt, het maakt mij erg verdrietig dat mijn buik steeds boller wordt maar dat er geen baby'tje meer in zit:( En aangezien ik nog zo jong ben zal het ook nog wel even duren voordat dat gebeurt, al wil ik het stiekem nu al:(
    Maar jeetje ik zie dat jij al meerdere miskramen hebt gehad wat vreselijk zeg! Ik heb respect voor je.

Liefs Lynna
    Bedankt voor je reactie!

7. lynna

lynna Lid

30 nov 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst sterkte met het verlies!

Het stelt me gerust dat ik niet de enige ben ik dacht even dacht ik gek aan het worden was omdat ik dus ook iedere keer weer voor de spiegel sta te kijken naar mijn buik. En ook ik denk dan shit, alsof ik nog zwanger ben. Maar het lijkt ook echt zo, steeds vaker zie ik mensen kijken naar mijn buik.
    Maar hoeveel weken was jij zwanger dan? en heb je een natuurlijke miskraam gehad?

Liefs

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Lynna, ik zou wel even een echo laten maken om te kijken of je baarmoeder echt leeg is. Dat kan soms bij de huisarts, en anders bij een verloskundige of gynaecoloog. Een miskraam is namelijk lang niet altijd compleet.

En ik heb inderdaad 5 miskramen gehad, anders zou mijn buik inmiddels wel weer plat zijn denk ik ;).

Lfs, Suus

9. raspberry

Ik zou ook even een nacontrole laten doen, hier was ik, ondanks enorm heftig bloedverlies (ben zelfs afgevoerd naar het ziekenhuis, zo veel was het), niet alles kwijt en heb nog een nacurettage gehad.
    Was een spontane miskraam. We hadden 2,5 week daarvoor op de termijnecho gezien dat het niet goed was: enkel een placenta en leeg vruchtzakje, geen kindje. Schijnt regelmatig te gebeuren en is een fout in de celdeling, waardoor er nooit een kindje ontstaat, maar de rest dus wel groeit.
    Is uiteindelijk met 14,5 week mis gegaan.

10. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meis

graag gedaan hoor (de reactie).

Hier bij ons in het ziekenhuis is het normaal dat er een controle plaatys vind. Of je nou een curetage, pillen of natuurlijke mk hebt gehad. Het is idd zoals Suus zei om te checken of je echt ''schoon'' bent. Kan idd anders nare gevolgen hebben en of heel lang bloedverlies, stolsels, krampen enz enz. Dus een check lijkt me effies verstandig om te plannen meis.

Verders maakt het toch helemaal niet uit hoe oud je bent enz.
    Ik vind het voor een ieder erg om een mk te hebben.
    Hoe voel je je nu meis?
    en hoe is je vriend eronder?
    Fijn trouwens dat je zo lang saampje bent! En dat je een zwangerschap idd ziet als iets bijzonders enz. Je hoort ook van die harde en ''simpele'' abortus verhalen enz.. zucht. Maar goed.. iki hoor het wel girl.

LiefssSjors

11. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hey Lynna

Pfff... Het leek net alsof dit had geschreven... Ik heb precies hetzelfde! :( Na mijn eerste zwangerschap was er al die tijd wel een buikje te zien, maar na de tweede zwangerschap die eindigde in een miskraam is er nog altijd een opgezette buik. Ik lijk inderdaad soms al maanden zwanger. Vooral ook omdat die buik zo'n beetje het enige is wat echt uitsteekt aan de voorkant. Heb namelijk ook maar erg kleine borsten. Maar er is niks aan de hand daar binnen en alles was al mooi schoon na twee weken... tja... Ik zie mensen ook vaak kijken. Dat maakt het wel wat moeilijker allemaal. Ik kan je er helaas niet mee helpen meis... Maar ik hoop voor je dat het snel bijtrekt allemaal! En dat, als je er weer aan toe bent, je dan snel zwanger zult wezen en het kindje ditmaal wel mag leren kennen!

12. lynna

lynna Lid

30 nov 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Suus35 Oh ik dacht juist dat het bij een natuurlijke miskraam vanzelf ging, maar dat schijnt dus niet altijd zo te zijn? Ja toen ik die vreselijke krampen kreeg en al dat bloedverlies ben ik wel naar de huisarts geweest. Op verzoek van mij (zij zei ja dit is een miskraam en verder was ze niet echt van plan wat te ondernemen ofzo) heeft ze een inwendig onderzoek willen doen, alleen toen begon het weer behoorlijk te bloeden dus dat kon uiteindelijk niet. Wat vreemd dat zij mij dan dat advies helemaal niet heeft gegeven om nog een nacontrole te doen. Ik ben daarom ook erg blij met je advies!
    Bedankt! Jeetje 5 miskramen?? Waar haal je steeds de moed vandaan! Nogmaals respect.

@ Rozemarijke Zo jij hebt dus zelfs nog een nacurettage gehad? En wow ben je afgevoerd?? Dat moet heel heftig geweest zijn. Ik vond mijn bloeding al heftig en ik hoefde niet afgevoerd te worden hoor, jeetje. Wat erg lijkt me dat als je te horen krijgt dat er geen kindje is gaan groeien, je hebt toch al die tijd gedacht dat er een wondertje in je groeit, en bijna 15 weken al! Maar net als Suus35 bedankt voor je advies! als ik jouw verhaal zo hoor lijkt het me verstandig om ook een nacontrole te doen.

@ sjorsjette Bij jou is een nacontrole dus ook normaal? Bij Rozemarijke en Suus ook al, denk dat het inderdaad ook verstandig is om te doen. Ik ben na de miskraam weer aan de pil gegaan en normaal wordt ik dan alleen en precies op tijd 'ongesteld' in mijn stopweek. Nu heb ik tussendoor ook last van bloedingen het loopt helemaal niet meer zoals het moet en heb naast opgezette buik (een flinke) ook vaak last van buikpijn. En ik ben twee weken na de miskraam ook weer bij de HA geweest met heel veel klachten (buikpijn, krampen, rugpijn, misselijk enz enz:() maar werd weer naar huis gestuurd met ja dat is waarschijnlijk nasleep van miskraam ja. En nee dat ik jong ben maakt mijn verdriet niet minder, maar voel me dan wel een beetje dom zeg maar, omdat ik er niet zo veel van af weet. Ik had bijvoorbeeld veel eerder aan een nacontrole moeten denken, maar daar kom ik dan (dankzij jullie) pas na twee maanden mee hehe voelt een beetje kneuzig:)
    Met mij gaat het redelijk denk er nog wel heel veel aan (met name aan wat als het allemaal goed gegaan was...), er is ook zoveel op me afgekomen, moet wel zeggen dat ik heel erg veel over moederschap nadenk en de leeftijd dat ik moeder wil worden heb ik wel naar voren geschoven:) kan er niks aan doen, maar ik kan niet wachtenn... Mijn vriend vond het op dat moment heel erg, maar ik denk niet dat hij helemaal begrijpt hoe ik me voel... dat heb ik eigenlijk bij iedereen in mijn omgeving wel...

Djeeh wat een verhaal sorry maar het is fijn om alles even van me af te schrijven! Heb het er namelijk met bijna niemand over dus dit is fijn:)

13. lynna

lynna Lid

30 nov 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou je zou dit inderdaad geschreven kunnen hebben want ik heb ook kleine borsten. Ik heb zowiezo een klein postuur ( ik ben spaans en indonesisch die zijn altijd klein hehe), dus inderdaad zo'n bolle buik valt echt op. Het is inderdaad het enige dat uitsteekt ja. Maar wat vervelend om te lezen dat het bij jou ook nog steeds niet weg is, geeft mij ook niet echt hoop:( Ik hoop voor ons beide dat het snel weg trekt! Ja ik hoop ook dat die tijd snel komt en dat het dan wel allemaal goed gaat, erg lief van je! Bedankt voor je bericht

Liefs Lynna

14. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ook hier dat probleem na 2 mnd nog steeds een buik :S en heb normaal wel een buikje maar niet zo maar ik denk ok omdat de ongi moet komen en je met je eisprong zit weer me buik is ook altijd opgezet tegen de tijd dat ik ongi moet worden maar er is tot nu toe nog niks te bekennen!

15. raspberry

Kreeg maandag van mijn gyn trouwens het advies om een fruitdag in te lassen en veel selderij te eten dan ook, samen met andere vochtafdrijvende dingen. Verder dus voldoende drinken op zo'n dag, en dan zou het ergste probleem wel weg moeten trekken, want zij gaf aan dat extra gewicht en dat buikje vaak wel met het vasthouden van vocht te maken heeft, wat door de hormonen komt.
    Dus nou... wie weet helpt het :)

16. lynna

lynna Lid

30 nov 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap wat je bedoeld het is geen vetbuikje, maar echt een bolle buik toch? Dat heb ik namelijk het is geen vet maar echt opgezet. En omdat ik altijd een mega platte buik heb gehad valt dit des te meer op... Ja het zou bij jou inderdaad met een eisprong of menstruatie te maken kunnen hebben ja heb dat wel is vaker gelezen, maar ik ben daarna ook weer aan de pil gegaan dus ik heb dan geen eisprong neem ik aan en de menstruatie is ook niet echt.
    Maar miss omdat er toch een heleboel veranderd is, heeft dat er nu wel mee te maken...
    Ik hoop dat je snel weer zwanger wordt!! En bedankt voor je reactie!!

17. lynna

lynna Lid

30 nov 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou inderdaad goed kunnen ja dat het met het vasthouden van vocht te maken heeft, ik ga er wel even opletten wat ik eet enzo en dan hoop ik dat het meeste weg zal gaan. Heel erg bedankt voor je tip!

18. shelley

shelley Nieuw lid

10 feb 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ongeveer hetzelfde als jou,
    ik was 9 weken zwanger toen ik een miskraam kreeg,
    dat was in september 2010.
    ik was naar de gynecoloog geweest en zij zag dat ik 2 vruchtzakjes had, een was groter dan de ander, dus ik moest afwachten wat er zou gebeuren, het kon dat er eentje af zou komen of dat ze beiden zouden blijven zitten (ik was toen 7 weken)
    2 weken later kreeg ik s'nachts krampen, en werd ik heel erg misselijk, heb ik overgegeven en ik kon niet meer tegen de pijn,
    heb ik een paracetamol genomen, was ik uiteindelijk toch nog in slaap gevallen, en werd ik om 6 uur weer wakker..
    toen begon ik heftig te bloeden het stopte niet meer..
    ik heb toen de verloskundige gebeld en moest een echo laten maken, maar dit keer moest ik naar een andere gynecoloog in een ander ziekenhuis, want mijn gynecoloog was op vakantie..
    en ze keek net maar 1 minuut en zegt ze er zit niks meer..
    ik hoefde niet eens een inwendige echo.. ze was echt snel klaar.
    volgens mij wist ze ook niet eens dat ik 2 vruchtzakjes had..
    toen vroeg ze of ik een natuurlijke miskraam wou of curretage toen heb ik gekozen voor een natuurlijke.. ik heb toen geen bloedverlies meer gehad maar de volgende morgen is een kindje er uit gekomen tijdens het douchen.. was echt een schock:( maar ik heb niks meer gehoord daarna van de gynecoloog voor nacontrole ofzo dus ik dacht dat het wel goed was zo.. ookal is het andere ''kindje'' of vruchtzakje niet afgekomen.. en ik vind het ook erg raar dat ze daarover niks aan mijn verloskundige gezegt hebben.. want 2 maanden later belt mijn verloskundige op : hoe gaat het met je zwangerschap? alles goed met de baby? we horen niks meer van je..
    maar in ieder geval.. ik heb nu nog steeds echt een dikke buik ''echt een zwangerschapsbuik'' iedereen vraagt of ik zwanger ben, me moeder denkt ook dat de ander is blijven zitten, ik voel me wel zwanger.. ik ben ook een beetje raar ongesteld.. en als ik aan de rechter kant van me onderbuik een beetje duw doet het best pijn..
    ik denk dat ik toch maar eens een echo laat maken voor de zekerheid, want ik wil super graag een kindje ookal ben ik pas 17 jaar.. na dit mee te hebben gemaakt.. ben ik er echt anders over gaan denken..

19. lynna

lynna Lid

30 nov 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Shelley!

Oh ik heb je bericht met pijn in mijn hart en tranen in mijn ogen gelezen wat vreselijk! Ontzettend veel sterkte!
    Wauw dus je was misschien zwanger van een tweeling?? (ik ben zelf ook een van een eeneige tweeling) Ja ik had ook hele erge krampen en bij mij bloedde het ook erg heftigg, denkend nee ga terug ga terug:(
    Ja ik heb er dus ook niet veel verstand van daarom dacht ik ook dat het goed zat, terwijl ik toch erg vaak de vraag heb gekregen of ik nog op nacontrole moest dus kennelijk is dat normaal. Maar jeetje wat moet dat vreselijk zijn als je je kindje zo duidelijk verliest tijdens douchen, krijg er de rillingen van! Maar ik zou als ik jou was inderdaad even op nacontrole gaan ja, helemaal omdat er bij jou twee vruchtzakjes waren, alleen daarom zou ik al een check doen bij je eigen gyn. Ja erg he dat je merkt dat iedereen kijktt.. vooral omdat je als het goed was gegaan had gezegd: Ja mensen kijk maar goed hoor ja ik ben inderdaad zwangerr:( en nu is het nog steeds super bol maar leeegg...

Maar je voelt je zwanger zeg je, je moeder denkt dat de ander er nog wel is.. kun je geen test doen en kijken wat je hcg zegt? Het kan zijn dat hcg nog steeds in je bloed zit, maar ik zou het in ieder geval echt niet kunnen laten.. Ik zou maar snel een afspraak maken voor een echo iig!
    Ik denk dat ik dat ook ga doen.. ik heb inderdaad ook hele rare menstruatie terwijl ik ook weer aan de pil ben. Ik heb nu heel vaak kleine bloedinkjes tussendoor en in mijn stopweek minder dan normaal, echt heel raar. En ik kan inderdaad ook niet hard op mijn onderbuik drukken dan doet dat ook een beetje zeer...

Ja echt he:(:( nu ik dit heb meegemaakt wil ik nu kinderen nu... vond het zo vreselijk bijzonder gevoel toen ik zwanger was... ik kan het nie helpen maar ik blijf met die gedachte rondlopen. ik zeg dat tegen niemand omdat ze me wel voor gek zullen verklaren als ik dat nu zal doen ik heb alleen nog maar mijn gymnasium-vwo diploma.. (overigens zullen ze me wel steunen hoor)... maar hoe zit dat bij jou? heb je een vaste vriend? hoe denkt die erover enz? ik heb nu 5 jaar een vriend, maar die wil ondanks de miskraam nog lang niet... Verstandelijk gezien weet ik dat nu nog niet de tijd is, maar mijn gevoel is het daar totaal niet mee eens.

Fijn om eens te horen dat ik niet de enige ben met dit gevoel ( ik dacht al dat ik gek aan het worden met mijn verlangen naar moeder zijn) Ik hoor van je he!:) heel erg bedankt voor je bericht!

20. shelley

shelley Nieuw lid

10 feb 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik zwanger werd had ik 7 maanden een vriend,
    maar hij heeft een ander geloof als ik..
    dus het was een heel probleem dat ik zwanger was,
    ookal was hij er zelf heel blij mee..
    toen ik de miskraam kreeg, heeft hij me helemaal niet gesteunt
    hij gaf mij de schuld dat ik een miskraam had gekregen..
    daarna wou hij opnieuw een baby met me..
    maar naderhand heeft hij me toch laten zitten alsof het hem niks kon schelen..

ik slik de pil niet op dit moment,
    maar ik ben iedere maand maar 3 dagen ongesteld
    het meeste is dan bruin bloed..
    maar voordat ik de miskraam kreeg was ik altijd 5 dagen ongesteld..

ik heb ook nog een beetje zwangerschapskwaaltjes zoals pijnlijke borsten, ze zijn ook 2 maten gegroeit..
    ik ben vaak moe etc..

maar ik zou echt heel graag een kindje willen ookal ben ik nog jong,
    ik word 19 mei pas 18 jaar.. en ik heb alleen een vmbo basis diploma,
    ik ben sinds dit jaar begonnen met een opleiding niveau 2 helpende welzijn.. maar telkens als ik iemand met een baby zie word ik best jaloers, en dan denk ik weer terug aan de miskraam en hoe het zou zijn als de baby wel geboren zou zijn..

maar ik heb gehoord dat vele naar de miskraam een curretage moesten, en ik vind dat erg raar dat ik niet terug hoefde te komen,
    ik ben nu heel erg bang dat er resten zitten en dat ik daardoor mischien niet meer zwanger kan worden.. dat zou echt erg zijn:$

ik ga snel een test halen en kijken wat die aangeeft,
    en ik ga ook een afspraak maken bij de gynecoloog..
    laat me eventjes weten hoe het bij jou is gegaan als jij ook naar de gynecoloog gaat..

Deel Deze Pagina