Cytotec ervaringen, ik ben bang.

Discussion in 'Miskraam' started by lovieyou, Jun 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Het zit erin, 4 tabletten Cytotec. Wat een opgave is dat, voor mijn gevoel. Ik heb alles systematisch klaargezet, die voorbereiding heeft me geholpen richting het moment dat ik die Cytotec toch écht nu in moest brengen. Dat heb ik dus gedaan, 5 minuten geleden.
    Ik heb nog even de echo foto's bekeken.. dat is toch echt een foto uit mijn buik. Mijn klein minimensje is daar op te zien. Zo heb ik nog even afscheid kunnen nemen. Ik had echt nooit verwacht dat ik er zo emotioneel onder zou worden.

De Cytotec zit erin, ik kan niet meer terug. Ik ben echt super bang en zenuwachtig (de hele dag al). Bang voor wat er komen gaat.. Wie kan mij helpen? Ik was al bang toen ik aan de Cytotec dacht, maar heb er toch voor gekozen. Ik vind een curettage zo onpersoonlijk.. zo heb ik het voor mijn gevoel toch nog een beetje zelf gedaan

2. elita

elita Bekend lid

Feb 25, 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Sterkte! " hoop " dat het snel iets doet bij je.
    Het is logisch dat het emoties met zich mee brengt, is alleen maar goed denk ik

3. lovieyou

Dankjewel! Ik ben ondertussen begonnen met vloeien na de hele nacht pijn te hebben gehad. Ik heb nog geen stolsels of iets dergelijks verloren, alleen wat bloed. Ik ben bang voor die stolsels.. Ik ben bang dat ik schrik en dan flauwval ofzo.

Bij jou werkte het niet zie ik.. Wat naar om t 2x achterelkaar mee te maken :( wat deed cytotec bij jou? Begon je wel met bloeden?

4. marjol

marjol Fanatiek lid

Nov 14, 2009
    1,881
    3
    36
    Gelderland
    Iedereen reageert anders op Cytotec. Ik reageer zo heftig (volgens het ziekenhuis ben ik een uitzonderingsgeval) dat ik een soort van bevalling start. Ik vond het bij mij met de stolsel wel meevallen, maar ik had met name last van de krampen. Neem evt. Naproxen of Feminax in als de krampen je teveel worden en zorg dat er iemand bij je is. Het heeft bij mij wel 2x binnen een paar uur gewerkt.
    Ik vind het in ieder geval beter als curreteren.

5. lovieyou

Zo Marjol, jij hebt veel meegemaakt :( sterkte!!

Ik had super erge krampen, in m'n rug en buik. Lag echt te kronkelen in bed, tegendruk te geven in m'n onderrug. Ik weet niet of dit heftig is ofniet, ik heb ook altijd hele heftige menstruatiepijn. Daar heb ik nog ooit een topic over gestart. Dit is nog een tikkeltje erger.. Afentoe bijna ondraaglijk. Nu zijn de krampen weg?! Verloor net stolsels maar het vruchtje nog niet. Vanavond maar nog 4 cytotec tabletten inbrengen.

6. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,009
    3,665
    113
    Hey lovieyou,

Ik weet precies wat je meemaakt. Ook ik heb net die pillen ingebracht en wacht op mijn miskraam. Vorige week ging ik voor mn 1e echo en daar zagen ze alleen een grote vruchtzak die leeg was maar wel de grote van 9wk zwangerschap.
    ben benieuwd of die pillen wat gaan doen. Hoop het zo!

Sterkte!

Was dit voor jou ook je eerste zwangerschap?

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Sterkte!

Logisch dat je er emotioneel onder bent, het is niet niks wat je meemaakt nu.

Bij mij heeft cytotec de eerste keer wel iets gedaan maar na de 2e dosis te hebben ingebracht begon ik een dag later heel erg te vloeien en stolsels te vetliezen. Ik ben er toen ook echt naar van geworden, zoveel bloed verloor ik.

Het was een hedtig weekje maar gelukkig is alles eruit gekomen en wasbik een week later schoon.

Heel veel sterkte!

8. lovieyou

@esklessebes, wat erg om mee te maken he! Je verheugd je zo erg op de 1e echo.. Dan komt het toch als een klap in je gezicht.
    Wij hadden al een goede echo gehad met een kloppend hartje en verheugde me dus echt op de 2e echo, om een echt minimensje te zien. Dat zagen we ook, alleen dan zonder hartslag. Was net een paar dagen eerder gestopt.

Voelt het voor jou nu niet super definitief. Je was zwanger, maar zometeen door het inbrengen van die tabletten niet meer. Zo voelt het voor mij wel.. En daar heb ik t toch wel moeilijk mee. Voel je al iets opgang komen? Hoop dat alles goed gaat!

@shelly, heftig! Gelukkig is alles goed gekomen uiteindelijk. Hopelijk komt het vruchtje er hier ook snel uit.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heel veel sterkte. Ik zit zelf nu te wachten of mijn mk spontaan op gang komt of dat ik over een paar weken alsnog aan de cytotec moet.

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Sterkte meiden! Ik heb ook cytotec gebruikt bij mijn MA in 2011. Ik was toen 10 weken zwanger maar het vruchtje bleek al bij 6 weken te zijn gestopt met groeien. Ik vond het ook doodeng om die pillen in te brengen, bang voor wat ging komen en zo definitief niet meer zwanger daarna. Eerst merkte ik weinig, daarna wat krampen en na een paar uur begon ik te bloeden. Ik verloor vrij snel stolsels en nadat er redelijk wat grote stolsels uit waren, werd het bloeden al snel minder en de pijn ook. Bij de controle bleek bijna alles weg te zijn.
    Ik hoop dat het bij jou ook zo zal gaan! En dat een curretage niet nodig zal zijn.

11. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,009
    3,665
    113

12. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,009
    3,665
    113
    Thnxx jeetjeb hoop dat het snel voorbij is.

en mamabri jij ook sterkte!!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

klessebes, jij ook! Ik hoop dat het hier uit zichzelf gaat beginnen, mijn gyn wilde direct curreteren. Maar dat wil ik zelf niet direct, ik heb mezelf tot 2 juli gegeven (dan moet ik weer naar de gyn)

Heb vorig jaar een hele late miskraam gehad (bijna 14 w) en dit is met cytotec opgewekt. Vervolgens heb ik het kindje gekregen, maar de placenta bleef zitten. Hierdoor verloor ik zoveel bloed, dat ik de volgende ochtend met spoed ben gecurreteerd en waar gezegd was dat ik met een kwartier terug op zaal zou zijn, heb ik ruim een uur op de operatietafel gelegen. Hier dus liever geen cytotec/curretage voor mij, tenzij het echt niet anders kan.

14. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,009
    3,665
    113
    Hoop voor je dat het snel komt dan dat wachten is ook maar niks.
    ik mocht kiezen wat ik wilde maar heb nu voor pillen gekozen omdat ik er snel vanaf ben althans dat hoop ik.

Ben benieuwd heb buik krampen en ook darmkrampen en durf nu niet eens naar de wc te gaan. K vloei ook nog niet.

15. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Ook ik heb Cytotec moeten gebruiken na een MA, vruchtje was helaas gestopt met groeien. Ik moet zeggen dat het me alles is meegevallen. Heb de tabletjes 's ochtends ingebracht en zo'n 8 uur later begon ik met vloeien en nog eens 2 uur later begon ik stolsels te verliezen. Heb 1 keer een flink maandverband vol gehad en daarna de rest op het toilet verloren. De volgende ochtend voor de zekerheid nog 4 tabletten in gebracht maar kwam niets meer. Daarna nog aantal dagen gevloeid, werd gelukkig wel minder naarmate de dagen verstreken. Had het voor mezelf op het toilet zo aangenaam mogelijk gemaakt, voldoende maandverband ingeslagen, lekkere geurtjes neergezet, schone handdoeken. Zo wilde ik er voorkomen dat ik het toilet altijd zou blijven associëren met de MK. Dit is gelukt, gelukkig. Het was erg verdrietig en we hebben er zeker om gehuild maar inmiddels (2 maanden verder) hebben we het een plekje kunnen geven.

Ik wil je adviseren om te doen wat voor jou goed voelt en het verdriet toe te laten. Wens je heel veel sterkte!

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik weet niet of je het vruchtje op wilt vangen, zo ja, gebruik dan een po, of een vergiet.

Bij mij moesten ook eerst de darmen leeg voordat het kindje kwam. Ik weet niet of dat bij jou ook zo werkt, maar ik weet dat het heel beangstigend is! (ik was blij destijds in het zh te zijn, nu moet ik het ook thuis doen, en dat vind ik een heel eng idee)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Butterfly, dit vind ik een heel goed idee van jou (van het toilet) ik ga dat hier ook doen! Dank je wel voor de tip!

18. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Geen dank Mamabri, vond het zelf erg prettig. Dat is natuurlijk ook voor iedere vrouw weer anders. Verder heb ik overdag heerlijk in bed of op de bank gekeken naar series en films, gewoon even verder helemaal niets doen en verdrietig zijn.

Ik wens ook jou heel veel sterkte! Jij wacht nu op een MK begrijp ik, dapper dat je dit kunt. Zelf wilde ik niet wachten, er zat al een paar weken een vruchtje dat niet meer verder groeide, dat mocht er van mij zsm uit. Klinkt misschien wat bot, sorry daarvoor!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, iedereen staat daar anders in natuurlijk. Ik vind dat geen naar idee voor mezelf. Wat ik alleen minder vind is, dat het heel lang kan duren, als het al uit zichzelf komt. Terwijl ik bij wijze van weer snel wil proberen, ivm mijn leeftijd.

20. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Hier cyotec gebruikt om de miskraam op te wekken, later alsnog curretage gehad (was zo afgesproken)

Ik vond het meevallen. Het kwam bij mij na 2 keer een dosis van 2 pilletjes (om de 4 uur een dosis zetten) op gang. Weeen, kramp en niet zo lekker. Daarna brak de boel los.
    Toen naar het zh voor curettage.

Heel veel sterkte meis!

Share This Page