Hoi Ilona, het vruchtzakje heb ik niet gezien, dat is denk ik met een stolsel in de douche weggespoeld, alleen ons kleintje is gelukkig niet weggespoeld. Het vruchtzakje zal denk ik net iets groter zijn dan je kleintje, dus ruim 2 centimeter. Waarschijnlijk zit het in een groot stolsel. Ik heb in plaats van maandverband maar een flink pak kraamverband in huis gehaald om het bloedverlies op te kunnen vangen 's nachts. Drie van die verbanden over elkaar (twee naast elkaar en een in het midden over die twee heen) helpt wel goed. Dat kun je met gewone maandverbanden ook doen. Je slaapt waarschijnlijk toch onrustig door al het gedoe, dat je wel vaak genoeg wakker zult worden om te wisselen. Maar voor de zekerheid heb ik een stuk plastic op mijn matras gelegd toen (ook nog over uit het kraampakket omdat ik in het ziekenhuis heb moeten bevallen bij mijn zoon). Maar een vuilniszak voldoet ook wel. Ligt wel niet lekker, maar dat doet er nu toch niet echt toe. Mijn verloskundige vertelde me overigens wel dat je vaak bij een miskraam het vruchtje niet herkenbaar terugziet omdat het zo goed verpakt zit in een stolsel of omdat het al zo lang dood is dat het al een beetje vergaan is. Maar ons kleintje was ook al 3,5 week dood voordat het kwam, dus het kan wel. liefs, Mir
Hoi meid, Ik heb net een groot stolsel verloren, zo rond de 2,5 cm, ik bewaar het maar, dan hoop ik dat het ukje er uit is... Mn vk kan hopelijk zien of ons kindje er bij zit. Ik heb nog steeds wel een beetje krampen en een drukkend gevoel in mijn baarmoeder, dus misschien is het er nog niet uit.. Deze tijd is echt zo onzeker, het duurt heel lang voordat je zekerheid hebt...
Als je wilt kan ik je een link geven naar een site waar je precies kunt zien hoe je kleintje er ongeveer uit zal zien. Dan weet je een beetje wat je kunt verwachten. Alle ontwikkelingsstadia van een vrucht in de eerste weken na de bevruchting zijn op die website aangegeven. Ik ben biologiedocent dus ik vind dat heel interessant, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het eng vinden. Ik vond het ook fijn dat ik al wist wat ik kon verwachten. Ons kleintje leek wel veel op het plaatje van de site, maar ik vond het er menselijker uitzien, mooier en natuurlijker. Laat maar even weten of je dat wilt. liefs, Mir
UNSW Embryology - Carnegie Stage 19 De zwangerschapsduur lijkt verkeerd, maar hier is geteld vanaf het moment van bevruchting. Het klopt dus ongeveer wel met je zwangerschapsduur. Ons kleintje leek hier veel op. De ogen lijken eng, maar in het echt waren die niet zo vond ik.
Het is fijn om te kunnen zien hoe het er ongeveer uit zou moeten zien, harstikke bedankt! Ik zou wel ff met de echo naar binnen willen kijken hoe ver het nu is... Ik ga maandag de gyn en vk kan bellen als het er uit is en hopelijk kan de gyn dan ff kijken of het schoon is. Maar eerst maar hopen dat het er dit weekend uit komt... Ik zou anders vrijdag voor een currettage moeten...
zou inderdaad het fijnste zijn als het nu ook vanzelf helemaal komt, als je al over fijn mag spreken in deze situatie. ik heb overigens wel een paar keer een accupunctuurbehandeling ondergaan om te proberen de miskraam op te wekken. Ik had toen zoiets: geen idee of het werkt, maar baat het niet dan schaadt het niet en ik had er alles voor over om het op een natuurlijke manier te laten verlopen. Een curretage leek me ook zo vreemd, wakker worden met een lege buik. Maar dat is heel persoonlijk, want er zijn ook genoeg vrouwen die er niet aan moeten denken om het te doen zoals ik het gedaan heb. Denk vooral goed na over hoe jij het wilt, al is het erg moeilijk iets te kiezen uit allemaal dingen die je helemaal niet wilt.
Ja ik wil geen van drieën maar ik heb niets te kiezen. Dan zou ik blij zijn dat mijn lichaam het zelf mag doen. Op medisch ingrijpen zit ik ook niet te wachten, word altijd zo ziek van de narcose...
ik wil je sterkte wensen en ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is zodat je alles op zn gemak een plaatsje kan geven ik blijf aan je denken liefs
Dankjewel meid! Ik denkd at het er aan komt... Hoop nog voordat ik naar bed ga anders slaap ik voor geen meter natuurlijk...
Slapen ging op zich wel, alleen heb ik toch tampons gebruikt. Was maar goed ook, want ze zaten alle 2 goed vol! Verder heeft het nog niet echt doorgezet, ik hoop dat het vandaag zal komen. Heb in ieder geval genoeg buikkramp en pijn in mijn onderrug.. Het moet een keertje leeg toch? Duim je voor me? Want dan kan ik morgen bellen dat de currettage niet nodig is...
Ja,ik weet hoe het is...ik vond het ook fijn dat mensen hier me steunden.En ik voel echt met je mee.Het is allemaal niet niks. Ik ga weer verder voor je duimen.
Hoi Ilona, Ik wil je heel veel sterkte wensen. Hoop dat het allemaal een beetje vlot verloopt en dat currettage niet nodig is. Ik heb 2,5 week geleden een spontane miskraam gehad. Bij mij begon het op een woensdag met wat bruinverlies. Ik voelde toen ook al dat het niet meer goed was.Die vrijdag ben ik het vruchtje verloren, zonder al te veel pijn gelukkig.Was voor ons ook onze eerste zwangerschap.En het de eerste keer gelijk raak. Ik had toen niet heel veel verdriet ofzo, maar ik had ook nog niks op de echo gezien. Nu heb ik het er af en toe toch wel heel moeilijk mee. We zijn natuurlijk wel al weer begonnen met proberen maar ben ook best een beetje bang om weer zwanger te raken. Nou meid ga ook zker voor je mee duimen! Groetjes
Dankjewel Ingie, jij ook heel veel sterkte met het verwerken. Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent om weer zwanger te worden, dat ben ik ook. Aan de ene kant weet ik niet of ik nog wel zwanger wil worden, want dit wil ik nooit meer meemaken!
Dat heb ik ook geroepen hoor na mijn laatste miskraam,maar dat gevoel van niet meer zwanger willen worden zakt wel weer na een tijdje.Maar dat hoeft nu nog niet...nu moet je gewoon verdrietig zijn en later is later.Dat zie je dan wel weer.